سه‌شنبه ۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۹

پس از حضور در معاونت خبر رسانه ملی

عراقچی: صدا و سیما در همه صحنه‌ها یار و یاور تیم هسته‌ای بود

عباس عراقچی

سینماپرس: عضو ارشد تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان گفت: صدا و سیما پوشش بسیار گسترده‌ای در زمینه موضوع هسته‌ای داد.

به گزارش سینماپرس، سیدعباس عراقچی عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان صبح امروز میهمان معاونت خبر رسانه ملی شد.

وی در حاشیه نشست خود با مدیران این معاونت در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما گفت: صدا و سیما تلاش بسیاری کرد تا در این موضوع بی‌طرفانه رفتار کند و تلاش این رسانه برای پوشش وسیع اخبار مذاکرات قابل قدردانی است.

بی طرف ماندن در موضوع ملی آسان نیست
سیدعباس عراقچی افزود:‌ بی‌طرف ماندن در موضوع ملی آسان نیست اما صدا و سیما انعکاس نظرهای موافق و مخالف را به‌درستی انجام داد.

صدا و سیما در مجموع عملکرد بسیار خوبی داشته است
وی گفت: در جامعه ای که در آن چندصدایی هست، انتظارات مختلفی از صدا و سیما وجود دارد و هر طرف ادعا می‌کند که بی‌طرفی رعایت نشده اما به نظر من صدا و سیما در مجموع عملکرد بسیار خوبی داشته است.

عراقچی با بیان اینکه ممکن است در برخی موارد و بعضی برنامه‌ها مقداری جانب انصاف رعایت نشده باشد، افزود: صدا و سیما در مجموع نقش خود را به خوبی ایفا کرده و روشنگری خوبی را  درباره موضوع هسته ای و مذاکرات و ابعاد مختلف آن در جامعه انجام داده است.

معاون وزیر امور خارجه درباره عملکرد رسانه ملی در مقایسه با رسانه‌های جهان گفت: رسانه‌های جهان هر کدام با اغراض خاصی بحث هسته ای کشورمان را دنبال می‌کنند و طبیعتاً صدا و سیما در مقابل این هجمه رسانه‌ای وظیفه مشکلی داشته است.

عراقچی با اشاره به اینکه همه رسانه‌های غربی و امریکایی سعی می‌کنند تا حقایق را به طور دیگری جلوه دهند و به تعبیر مقام معظم رهبری رجزخوانی‌های دولت امریکا را پوشش گسترده دهند، افزود: بدیهی است که نقش صدا و سیما در بیان حقایق و انعکاس آن به مردم در برابر این رجزخوانی‌ها مهم است.

وی گفت: بیش از ۱۰ سال مقاومت مردم در برابر همه سختی‌ها، تحریم‌ها، فشارها و کمبودها امروز ثمر داده و اکنون برنامه هسته‌ای ایران تثبیت شده است و جهان به آن احترام می‌گذارد و صدا و سیما در بیان دستاوردهای هسته ای نقش خوبی ایفا کرده است.

عراقچی در پاسخ به این سؤال که آیا رسانه ملی در فوتبال یار دوازدهم است یا در این مذاکرات یار خوبی برای تیم مذاکره‌کننده و دستگاه دیپلماسی بوده است، تصریح کرد: البته بعضی‌ها شاکی هستند که گاهی اوقات ممکن است گل به خودی زده باشد اما نه، فکر می‌کنم صدا و سیما در همه صحنه‌ها یار و یاور ما بوده است و واقعاً از همه همکاران شما در شبکه های مختلف که در این مدت مذاکرات هسته‌ای را به خوبی پوشش دادند، تشکر می‌کنم.
سیدعباس عراقچی پس از جلسه‌ای سه ساعته با معاون و مدیران خبر صدا و سیما این نشست را مفید و بسیار خوب دانست و گفت: دیپلماسی و رسانه دو بازوی مهم و مکمل در پیشبرد اهداف ملی کشورند و در این جلسه همفکری خوبی میان این دو صورت گرفت.

وی با بیان اینکه در میان رسانه‌ها صدا و سیما جایگاه اصلی و ویژه دارد، افزود: امیدوارم همکاری و همیاری دیپلماسی و رسانه‌ای با صدا و سیما با قوت کامل پیش رود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.