چهارشنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۹

در پی انتشار خبر توافق هسته ای ایران و ۱+۵

رئیس سابق سازمان سینمایی: در کنار شادی مردم روحیه استکبارستیزی خود را همچنان حفظ خواهیم کرد

جواد شمقدری*

سینماپرس:جواد شمقدری رئیس سابق سازمان سینمایی معتقد است: در کنار خوشحالی که مردم برای دستیابی به توافق هسته ای دارند باید همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند روحیه استکبارستیزی خود را هم چنان حفظ کنیم.

شمقدری با توجه به اتمام مذاکرات هسته ای در گفت و گو با خبرنگار سینماپرس توضیح داد: واقعیت این است  آنچه که امروز در عرصه دیپلماسی به پیروزی دست یافتیم مقاومت ملت ایران در سالهای گذشته است. به این نکته اهمیت دهیم که  امروز ایران یگانه بازیگر وقایع منطقه است و این، جایگاه ایران را در عرصه جهانی ثابت می کند و این باعث می شود تا قدرت های زورگو چاره ای نداشته باشند تا با  خواسته های ما کنار بیایند.

وی  ادامه داد: در گام اول طبق خبرهای رسیده، آنها حقوق ملت ایران را پذیرفته اند و ما با رعایت خط قرمزها با آنها به توافق رسیده ایم، اما نکته مهم تر اجرای مفاد قرار داد است. فراموش نکنیم در موضوع تسخیر لانه جاسوسی در سال ۵۹  هم قرار داد الجزایر میان ایران و امریکا  امضا شد و لی آمریکایی ها به بسیاری از مفاد آن قراردادنامه عمل نکردند. آن سال قرار بود ۱۲ میلیارد دلار از سرمایه های ایران طبق مفاد قرار داد آزاد شود اما چیزی تقربیا سه و نیم میلیارد دلار به بانک های ایران واریز شد و بقیه منابع مالی ما  بلوکه باقی ماند.

مشاورهنری  رییس جمهور در دولت نهم به صحبت هایش ادامه داد و گفت: گام اول  توافق هسته ای برای ما بسیار امیدوار کننده است و جای تبریک فراوان دارد اما اجرای مفاد و بدعهدی که آمریکایی ها  دارند شکل ماجرا را تغییر می دهد.

وی در عین حال افزود: در سیلاب  اخبار رسانه ای  که این روزها منتشر می شود خبری هم هست که کمتر مورد توجه قرار گرفته و آن آزمایش بمب هسته ای جدید در آمریکاست که کمتر  راجع به این بمب و ویژگی اش حرف زده شده است. این بمب هسته ای محصول جدیدیست که برای جنگ های نامتقارن طراحی شده و اساسأ  ویژگی استراتژی نظامی ایران نیز بر اساس جنگ های نامتقارن شکل گرفته است.

شمقدری در بخش دیگری از  صحبت خود گفت: ما با دشمنی توافق کردیم که به دنبال این است  انقلاب و هویت کشور ما را از بین ببرد اما مقاومت و پایداری و پیروی از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، باعث پیروزی مردم ایران می شود.

وی ادامه داد: نکته ارزشمند در مسیر مذاکرات رهنمودها ی رهبر معظم انقلاب در مراحل مختلف مذاکرات است که تاثیرات خود را گذاشته و ایشان به خوبی توانستند تیم ما را هدایت کنند اما مطابق با صحبت ایشان  روحیه استکبارستیزی یکی از ویژگی ها ی انقلاب اسلامیست که همواره باید مد نظرمان باشد به خصوص در عرصه انقلا ب اگر مروری داشته باشیم درخواهیم یافت  که آمریکا چطور در دهه های مختلف قصد برخورد با استقلال و عزت ملت ایران  را داشته است.

این کارگردان در ادامه گفت: همواره در طول سالیانی که ما با آمریکا تقابل داشته ایم آنها تنها یکبار توانستند در سال ۱۳۳۲ در کودتای ۲۸ مرداد نظرشان را ثابت کرده و شاه را ابقا کنند اما در موارد دیگر و در یعد از پیروزی انقلاب با هوشیاری مردم و هدایت رهبری طرح های برتری جویانه دشمن هیچگاه به نتیجه نرسید.

وی همچنین گفت:  به عقیده من بازخوانی یکچنین وقایع تاریخی در سالهای مختلف در رخدادهای هنری سینمایی یا تلویزیونی ما بسیار حائز اهمیت می تواند باشد  و حتی در بعضی مواقع می توان گفت بیشتر از دفاع مقدس ارزش پیدا می کند.

شمقدری ادامه داد: اگر ما امروزدشمنی به اسم  رژیم بعثی نداریم اما هشت سال جنگ با رژیم بعثی را پشت سر گذاشتیم که این جنگ سرمایه های عظیم فرهنگی را به ما داد که ما می توانیم در عرصه مقاومت مردم سرزمین مان  فیلم ها و سریالها بسازیم.

وی در پایان گفت: به عقیده من بحث مقاومت هسته ای در دوازده سال گذشته و خون هایی که جوانان ما در این راه هدیه کردند و همچنین تلاش های دانشمندان ما همه می تواند دستمایه ساخت آثار قرار بگیرد وو موارد اینچنینی  باید برای قشر جوان ما به کرات بازخوانی شود؛ بدون اینکه بخواهیم به مقاطع دیگر تاریخی کشورمان گرد فراموشی بپاشیم.

 

نظرات

  • ۱۳۹۴/۰۴/۲۴ - ۱۴:۰۴
    7 2
    غلط میکنی اینا که کاغذ پاره بود ! در ضمن تو اصلا کی هستی که نظر میدی؟ رئیس سابق سازمان سینمایی؟!! عجب سمت مهمی!!!

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.