سه‌شنبه ۱۶ تیر ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۸

آثار برگزیده نهضت فیلمسازی آماتور در موضوع «حق هسته‌ای» معرفی شدند

پوستر نهضت مردمی فیلم سازی آماتور با موضوع "حق هسته ای"

سینماپرس: دبیر نهضت تولید محتوای آماتور جشنواره عمارگفت: آثار منتخب نهضت مردمی تولید محتوای آماتور جشنواره عمار در موضوع حق هسته ای مشخص و وارد شبکه اکران مردمی شدند.

به گزارش سینماپرس، حسینی‌صفا، دبیر نهضت تولید محتوای آماتور جشنواره عمار با اشاره به اینکه فیلمساز حرفه‌ای سینما نمی‌تواند بسیاری سوژه‌هایی که در دل جامعه وجود دارند را کشف کند و به آنها بپردازد، گفت: یکی از اهداف ما در نهضت تولید محتوای آماتور این است که برای بسیاری از افراد که توان، همت و ذوق ساخت فیلمسازی دارند بستری را فراهم کنیم و اعتماد به نفس آنها را افزایش دهیم و البته جایزه ما هم برای این افراد تدارک شرایطی برای دیدن فیلمشان است.

حسینی‌صفا افزود: کشف و شناسایی سوژه ها و ارائه آن جهت پختگی سوژه، نجات سوژه ها از فراموش شدن آن ها، ثبت سوژه ها پیش از نابود شدن آن ها، استفاده از نگاه بی پیرایه و بدون کلیشه آماتور، برجسته کردن سوژه های مردمی واقعی، پرهیز از سوژه های تکراری و جدای از بدنه مردم، حرکت خودجوش مردمی در ثبت سوژه، یاری رساندن به فیلمساز حرفه ای در یافتن سوژه های مردمی، کشف و شناسایی استعدادهای مردمی و در نهایت بهره رسانه ای و به روز از نیروهای خودجوش مردمی که حاضر به تولید محصول هستند از اهداف دیگر نهضت تولید محتوای آماتور هستند.

دبیر نهضت تولید محتوای آماتور جشنواره عمار در ادامه با اشاره به اینکه فراخوان این بخش با موضوعات مختلف و در مقاطع متفاوتی صورت می گیرد، گفت: «حق هسته ای» اولین موضوع مطرح شده بود که فراخوان آن از اوایل خردادماه سال جاری اعلام شد و علاقه مندان تا اوایل تیرماه به مدت یک ماه فرصت داشتند تا با ارسال آثار خود به دبیرخانه جشنواره عمار در این بخش شرکت نمایند.

حسینی‌صفا گفت: در طول این دوره تعداد ۳۹ اثر از استان های مختلف کشور از جمله خراسان جنوبی، تهران، فارس، خراسان رضوی و... به دبیرخانه جشنواره رسید که این آثار در قالب های فیلم داستانی، مصاحبه مردمی، کلیپ، مستند، فلش، پوستر، عکس، پاورپوینت و حتی نقاشی بودند.

دبیر نهضت تولید محتوای آماتور جشنواره عمار در ادامه گفت: از میان این آثار دریافتی، چهار اثر برگزیده شد که این آثار در بسته پنجم اکران های هسته ای قرار گرفت و برای اکران در نقاط مختلف کشور ارسال گردید.

حسینی‌صفا افزود: فیلم کوتاه داستانی «برعکس» کاری از محمد حسین امانی، فیلم کوتاه داستانی «کاکتوس» کاری از ایوب حسین سنگی، نماهنگ «شبه تهدید» کاری از موسسه برهان و همچنین نقاشی های «شبه تهدید و آینده مذاکرات» کاری از امیرحسین همتی چهار اثر برگزیده مذکور هستند.

دبیر نهضت تولید محتوای آماتور جشنواره عمار در پایان گفت: با هماهنگی های صورت گرفته قرار شده است تا برای افرادی که در این دوره از فراخوان فیلم سازی آماتور با موضوع حق هسته ای شرکت کرده اند دوره آموزش های مقدماتی فیلمسازی ازجمله فیلم برداری، تدوین و... برگزار شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.