دوشنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۴

گفتگو با اصلی‌ترین گزینه جایگزین «شرف الدین»

قطعیت تغییرات در مهمترین تشکل سینمای انقلاب/ نیرومند: برای مدیر عاملی انجمن سینمای دفاع مقدس شرایطی دارم

شرف الدین-نیرومند

سینماپرس: «محمد حسین نیرومند» که از وی به عنوان مهمترین گزینه جایگزین «محمد رضا شرف الدین» در جایگاه مدیر عاملی انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس نام برده می شود به خبرنگار سینماپرس گفت: برای حضور در این مسئولیت شرایطی دارم که با مدیران مربوطه در میان گذاشته ام.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت نهم و دهم در ادامه این گفتگوی کوتاه تنها به ذکر دو جمله بسنده کرد که در پی انجام مذاکراتی برای پذیرش این مسئولیت، متناسب با فضای فعلی انجمن  و البته ارتقای سطح فعالیتهای سینمایی آن، شرایطی را مطرح کرده ام که تصمیم نهایی مدیران مربوطه در این مسیر تعیین کننده است.

وی از ذکر شرایط مطروحه نزد روسای سازمان بسیج و  بنیاد روایت فتح به عنوان دو نهاد اصلی و بالادست انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس پرهیز کرد و گفت: در صورت موافقت با این شرایط برای حضور در این مسئولیت سنگین آمادگی خود را اعلام کرده ام.

گزارش سینماپرس حاکیست انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس از جمله تشکل های سینمایی است که از بدو راه اندازی، مدیریت های مختلفی از میان سینماگران متعهد و انقلابی را تجربه کرده و در ادوار گذشته همواره حامی مالی و معنوی بسیاری از تولیدات سینمای دفاع مقدس و رویدادهایی چون جشنواره فیلم دفاع مقدس و یا همان «مقاومت» بوده است.

روز گذشته معاون ارتباطات و رسانه بنیاد فرهنگی روایت در گفتگویی رفتن «شرف الدین» از این انجمن را بعد از گذشت 11 سال تأیید کرد و از حسین نیرومند به عنوان یکی از گزینه های اصلی تصدی این مسئولیت یاد کرد.

فارغ از نقاط قوت و ضعف «شرف الدین» در انجمن دفاع مقدس که تحلیل پیرامون آن کم و بیش در رسانه ها و محافل ذکر شده است، حضور نیرومند به عنوان یکی از ارکان اصلی جبهه فرهنگی انقلاب و کارشناس ارشد فرهنگی در حوزه هنر میتواند بارقه امیدی در چشمان هنرمندان و سینماگران دلبسته به نظام و انقلاب به وجود آورد که این روزها بنا به کم لطفی بسیاری از مدیران سینمایی دولت یازدهم از دایره حمایتهای مادی و معنوی کنار زده شده اند.

نیرومند پیش از این ریاست سازمان سینمایی سوره وایسته به حوزه هنری و نیز عضویت در شورای مدیریتی بسیاری از نهادها و دستگاههای سینمایی و هنری کشور را بر عهده داشته است. وی که از چهار دهه پیش تاکنون در حوزه هنرهای تجسمی، از متولیان اصلی شکل گیری هنر انقلاب به ویژه در رشته کاریکاتور است دبیر شورای ارزشیابی هنرمندان وزارت ارشاد ظرف سالهای گذشته نیز بوده است. 

نظرات

  • دوست ۱۳۹۴/۰۴/۱۵ - ۲۰:۰۲
    0 0
    سلام ؛ ضمن احترام برای اقای نیرومند؛ باید متوجه این امر باشیم که انجمن نیاز به مدیری دارد بالاتر و مشرف تر از آقای شرف الدین ؛ کسی که به تمامی ساختار و مسائل انجمن آگاهی داشته باشد ؛ کسی که هم شهرک را بشناسد و هم انجمن و هم بنیاد و هم تشکیلات بسیج و بسیاری از پیچیدگیهای این تشکیلات را ؛ شایسته نیست خدای ناکرده پس از چند سال شاهد شکست عزیزان باشیم درحالیکه علت اصلی انتخاب و انتصابات نا صحیح خود ماست . التماس دعا

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.