یکشنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۷

پیشنهاد یک تهیه کننده درباره انتخاب هیأت داوران جشنواره فیلم و عکس«مادر»

امیرحسین شریفی*

سینماپرس: امیرحسین شریفی تهیه کندده سینما گفت: پیشنهاد من این است که داوران جشنواره فیلم و عکس «مادر» خانم‌ها باشند زیرا حس مادرانگی را دارند.

به گزارش سینماپرس، امیرحسین شریفی تهیه کننده سینما و تلویزیون درباره جشنواره فیلم مادر گفت: جای جشنواره فیلم مادر در بین جشنواره‌ها خالی بود به نظرم باید تدابیری اندیشیده شود تا این جشنواره تداوم داشته باشد و در سال های بعد نیز برگزار شود.

وی با بیان اینکه تعداد فیلم‌ها و سریال‌هایی که با موضوع مادر تا به امروز ساخته شده کم است، افزود: همین تعداد اندک فیلم‌ها با موضوع مادر را تنها در روز مادر نمایش می‌دهند درحالیکه پرداختن به موضوع مهمی همچون مادر ضرورت دارد و هرفعالیت فرهنگی دربانباره انجام دهیم باز هم کم است. جا دارد از دست اندرکاران این جشنواره تشکر کنم.

تهیه کننده «آوازهای سرزمین من» همچنین گفت: به سهم خودم از این فعالیت ارزنده فرهنگی حمایت می‌کنم و به عنوان تهیه کننده برای کمک به جشنواره اعلام آمادگی می‌کنم زیرا مقام مادر آنقدر گران بها است که برگزاری جشنواره‌ها هم برای تقدیر از مادر کم است.

شریفی با بیان اینکه نقش مادر در سینما و تلویزیون کم رنگ شده است گفت: متاسفانه در سینما و تلویزیون امروز وضعیتی شده که همه به سمت جوان گرایی و بازیگران نیمه سوپراستار رفته و به همین دلیل هم نقش مقام مادر کم رنگ شده است.

وی ادامه داد: البته در این میان ضعف فیلمنامه‌ها و سیاست گذاری  هایی مبنی بر اینکه بیشتر فیلم‌ها تجاری و فتح گیشه رفته‌اند را هم نمی‌توان نادیده گرفت. به نظرم باید در فیلم‌ها نقش مادر به خوبی نشان داده شود و آنقدر تاثیرگذار باشد که حتی جوان‌ها را متحول کند و دقت شود تا در کنار جوان‌ها نقش مادر در سایه قرار نگیرد.

تهیه کننده «اشک سرما» خاطرنشان کرد: از جمله مواردی که در فیلم‌ها و سریال‌ها باید به آن توجه ویژه داشت نقش مادر در تحکیم خانواده است که متاسفانه در طول این سال‌ها کمتر به آن توجه شده است.

شریفی همچنین گفت: برای پرداختن به موضوع مادر باید کارگردان‌ها، تهیه کننده‌ها و نویسندگان باتجربه را جذب کرد و سعی کنیم با همین فیلم های کوتاه سال های بعد جشنواره ای بزرگ‌تر و حتی بین المللی برگزار کنیم زیرا مقام مادر در دنیا بسیار اهمیت دارد و موضوعی بین المللی است.

وی درباره انتخاب فاطمه گودرزی به عنوان دبیر جشنواره نیز گفت: انتخاب فاطمه گودرزی به عنوان دبیر جشنواره انتخاب خوبی بود زیرا خودشان هم مادر هستند و پیشنهاد من این است که داوران جشنواره هم خانم‌ها باشند زیرا حس مادرانگی را دارند.

نخستین «جشنواره فیلم و عکس مادر» به دبیری فاطمه گودرزی مردادماه سال جاری در تهران برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.