دوشنبه ۸ تیر ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۳

علی اکبری در گفت و گو با سینماپرس:

«یاسین» تنها در صورت اکران خوب به فروش قابل قبولی می‌رسد/ پاسخگوی هرج و مرج‌ها در سینما کیست؟

محسن علی اکبری در  نشست فیلم «استرداد» در خبرگزاری سینماپرس

سینماپرس: محسن علی اکبری معتقد است: فیلم «یاسین» یک اثر با مضمون دینی است و اگر اکران خوبی داشته باشد بی شک می تواند به فروش خوبی دست پیدا کند.

علی اکبری با اظهار گله از عملکرد شورای صنفی نمایش در گفت و گو با خبرنگار سینماپرس گفت: عملکرد این شورا بسیار ضعیف است و به صورت حرفه ای و تخصصی عمل نمی کند.

وی افزود: نه تنها من بلکه دیگر همکاران هم از عملکرد این شورا ناراضی بوده و در اکران فیلم هایشان دچار مشکل هستند. شما کمتر کسی را می توانید در حال حاضر پیدا کنید که فیلمش در اکران باشد و  دچار مشکل نباشد.

علی اکبری گفت: به طور خاص مشکل اکران فیلم «یاسین» در پردیس سینمایی کوروش  و شخص آقای سرتیپی است. فیلم هایی که ایشان تهیه کننده یا پخش کننده آن هستند در پردیس سینمایی کوروش با مشکل اکران  مواجه نمی شوند اما زمانی که ایشان در فیلمی سهیم نباشد آن  فیلم مربوطه  در پردیس سینمایی کوروش به اکران درستی دست پیدا نمی کند.

این تهیه کننده مطرح سینما افزود: قرارداد نمایش فیلم ما با گروه اریکه ایرانیان است و پردیش کوروش از مجموع ۱۲ سالنی که در اختیار دارد موظف است در نمایش مستمر فیلم «یاسین» با ما همکاری نماید اما متأسفانه این فیلم علاوه بر اینکه از یک سالن اختصاصی برای تمام سانس ها برخوردار نیست بلکه در شب های ماه رمضان و طرح اکران افطار تا سحر هم برای آن سانس خوبی در نظر نمی گیرند.

وی اضافه کرد: برای بنده گزارشی از نحوه نمایش این فیلم در پردیس کوروش آورده اند که به رغم خرید بلیط از طریق سایت رسمی سینما تیکیت،  برای مخاطبی که از شهر کرج جهت دیدن این فیلم به تهران آمده، فیلم با دو ساعت تأخیر ساعت۲ بامداد نمایش داده شده است؛ آیا این بی نظمی ها در مورد فیلم های متعلق به خود سهام داران کوروش هم رخ می‌دهد؟

وی توضیح داد: ما سال گذشته هم در این سینما فیلم اکران کردیم اما هیچ گونه مشکل برایمان بوجود نیامد اما از زمانی که آقای سرتیپی عمده سهام پردیس کوروش را خریدند با تهیه کننده ها بسیار بد و ناعادلانه برخورد می کنند.

او تأکید کرد: من به احتمال فراوان به دلیل همین موضوعات از مالک اصلی مجمتع تجاری کوروش در دادگاه شکایت خواهم کرد تا تکلیف در مراجع قضایی مشخص شود.

علی اکبری همچنین در مورد میزان استقبال مخاطبین از فیلم یاسین گفت: هر زمان که اکران خوب و زمان نمایش مناسب  به فیلم ما تعلق گرفته سالن نمایش فیلم  پر بوده است اما وقتی سانس های مرده را در فصل تابستان و یا در اوقات سوخته ماه رمضان به فیلم ما اختصاص می دهند قطعأ فیلم نمی تواند به فروش خوبی دست پیدا کند.

او با اشاره به نمونه ای دیگر ادامه داد: در سینما اریکه ایرانیان اعلام شد که ۶ سانس به ما داده اند، آقای شایسته هم به ما گفتند که ۳ سانس به ما تعلق گرفته است اما در نهایت تنها یک سانس به فیلم یاسین تعلق گرفت؛ این گونه مشکلات همه به عدم نظارت شورای صنفی نمایش بر می گردد.

وی گفت برعکس نگاه غیر منصفانه ای که برخی مدیران سینمایی می گویند فیلم دینی فروش ندارد اما بنده طی سالهای گذشته با اکران فیلمی چون «مریم مقدس» ثابت کردم که فیلم دینی مخاطب خود را دارد و «یاسین» هم قطعأ در صورت حذف این رفتارهای ناعالانه در حد و اندازه خود مخاطب خواهد داشت.

وی افزود: مسئولین سازمان سینمایی باید پاسخگوی برخی هرج و مرج ها در سینمای ایران باشند. به نظر من منشأ برخی بی نظمی ها و ناهماهنگی ها در سینمای ایران تنها به فرد شناخته شده ای در سینما بر می گردد که با دراختیار داشتن دهها سینما و تحت مالکیت گرفتن آنهاو در دست گرفتن پخش اغلب فیلمها باعث بوجود آوردن بی نظمی در سینما شده است.

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.