دوشنبه ۱ تیر ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۹

«رمضانی» در گفتگو با سینماپرس عنوان کرد:

ضرورت حمایت وزارت آموزش و پرورش از فیلم «بازداشت»/ حال سینمای ایران این روزها خوب نیست!

غلامرضا رمضانی*

سینماپرس: غلامرضا رمضانی کارگردان سینمای کودک که مدت ها است درگیر پیش تولید جدیدترین اثر سینمایی اش با عنوان «بازداشت» است در رابطه با وضعیت تولید این فیلم گفت: مخاطبان هدف ما در این فیلم اولیا، مربیان و خانواده های نوجوانان هستند و لذا وزارت آموزش و پرورش می بایست حمایت جدی از این فیلم داشته باشد.

کارگردان فیلم سینمایی «فرار از قلعه رودخان» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: این روزها متأسفانه توجه چندانی به سینمای کودک و نوجوان وجود ندارد. «بازداشت» فیلمی در حاشیه مشکلات نوجوانان در آستانه سن بلوغ است که البته نقش والدین و خانواده ها در این فیلم بسیار پررنگ تر از نوجوانان است. این فیلم نوعی مبحث آموزشی را نیز با خود در پی دارد و در صورت ساخت می تواند به اثری قابل تأمل در سینمای کشور بدل شود.

رمضانی با تأکید بر اینکه حال سینمای ایران این روزها خوب نیست، اظهار داشت: قرار بود این اثر را ما با حمایت یک اسپانسر، سال گذشته جلوی دوربین ببریم که متأسفانه این امر محقق نشد و در حال حاضر آقای مهدی کریمی به عنوان تهیه کننده در حال رایزنی و مذاکره با تعدادی دیگر از تهیه کنندگان و اسپانسرها هستند تا شرایط تولید این فیلم پس از مدت ها فراهم شود. هر چند که این روزها شرایط اقتصادی سینمای ما به گونه ای است که کمتر سرمایه گذاری راضی به حضور در بخش تولید آن می شود.

وی در پاسخ به این سوأل که آیا این فیلم سینمایی به بیست و نهمین جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان خواهد رسید، گفت: من این فیلم را در صورت ساخته شدن به جشنواره فیلم کودک ارسال نخواهم کرد چرا که فضای فیلم به گونه ای است که به هیچ عنوان مناسب جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان نیست. ما در این فیلم به مبحث فروپاشی و متلاشی شدن خانواده می پردازیم و روی اصلی حرف فیلم مان با والدین نوجوانان است.

کارگردان فیلم سینمایی «قفل ساز» سپس در مورد بازیگران احتمالی این اثر سینمایی اظهار داشت: تمامی سعی و تلاش ما بر این است تا از حضور بازیگران حرفه ای در این اثر سینمایی بهره مند شویم و از این رو مذاکرات خود را نیز با آن ها آغاز کرده ایم اما به دلیل آنکه هیچ قرارداری با آن ها منعقد نشده است ترجیح می دهم که نامی از آن ها به میان نیاورم. البته نوجوانانی که در «بازداشت» بازی می کنند از میان چهره های جدید انتخاب خواهند شد.

وی ادامه داد: هرچند که تاکنون فیلم های زیادی در زمینه مشکلات و آسیب های احتمالی نوجوانان در سینمای ما ساخته شده است اما ما قصد داریم با نگاهی جدید به بزهکاری ها و آسیب های اجتماعی که به این قشر از جامعه می تواند وارد شود و منجر به بازداشت و بازجویی از آن ها بپردازد اشاره کنیم که ضمن برخورداری از یک فضای نو برای مخاطبان بتواند برایشان قابل لمس و باورپذیر باشد و با اثر ارتباط خوبی را برقرار نمایند.

این کارگردان در بخش دیگری از این گفتگو ضمن انتقاد شدید از وضعیت موجود سینما تأکید کرد: متأسفانه امروزه در سینمای ما شرایطی عجیب حاکم شده است به نحوی که تولیدکنندگان و تهیه کنندگان هیچ دخالتی در چرخه تولید، اقتصاد و اکران فیلم ها ندارند و عده ای افراد وضعیت کلی سینمای کشور را در دست گرفته اند. سینماگران اغلب دنبال این هستند تا ارگان و یا نهادی پیدا شود تا از تولید فیلم هایشان حمایت کند اما این اتفاق نیز رخ نمی دهد و اصولاً سرمایه گذاران بخش خصوصی نیز راضی به تولید اثر سینمایی نیستند.

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.