دوشنبه ۱ تیر ۱۳۹۴ - ۰۰:۳۷

کارگردان جوان سینما و تلاش برای ساخت دو فیلم

سجادی حسینی: «حکایت ناتمام یک زن»اوایل زمستان کلید خواهد خورد/ در حال بازنویسی نهایی «سپیدان» هستم

آرش سجادی حسینی

سینماپرس: آرش سجادی حسینی کارگردان جوان سینما در مورد جدیدترین فعالیت های سینمایی اش گفت: در سال جاری قصد دارم دو فیلم سینمایی «حکایت ناتمام یک زن» و «سپیدان» را جلوی دوربین ببرم که از لحاظ ساختار و مضمون با یکدیگر کاملاً متفاوت هستند.

کارگردان فیلم سینمایی «موج سوم» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: «حکایت ناتمام یک زن» اثری زنانه است که قرار بود زمستان سال گذشته آن را کلید بزنیم اما به دلیل تعویق در صدور پروانه ساخت، این امر محقق نشد؛ در حال حاضر مجوز ساخت این فیلم اوایل سال جاری توسط سازمان سینمایی و به تهیه کنندگی مهدی مددکار صادر شده و بنابر برنامه ریزی های انجام شده اواسط فصل پاییز وارد پیش تولید رسمی این فیلم شده و اوایل زمستان نیز آن را کلید خواهیم زد.

وی سپس با اشاره به اینکه این فیلم به صحنه های برفی احتیاج دارد، اظهار داشت: من امیدوارم امسال ما شاهد بارش برف در اواخر پاییز و اوایل زمستان باشیم تا بتوانیم این اثر سینمایی را به خوبی به ثمر برسانیم در غیر این صورت بالاجبار از جلوه های ویژه بصری و کامپیوتری برای نشان دادن فضای برفی بهره مند خواهیم شد.

سجادی حسینی سپس خاطرنشان کرد: همانگونه که از نام این فیلم پیداست قصه «حکایت های ناتمام یک زن» در مورد یک زن است که به روایت بخش های مختلفی از زندگی خود می پردازد؛ این فیلم در گونه سینمای اجتماعی جای دارد و ضمن پرداختن به برخی مسائل زنانه، مباحث روز اجتماعی را نیز بررسی می کند.

دستیار کارگردان فیلم سینمایی «حکایت عاشقی» سپس در مورد فیلم سینمایی «سپیدان» نیز گفت: این فیلم نیز قرار بود اوایل سال جاری کلید بخورد اما به دلیل تغییر در بخشی از فصل های فیلمنامه تصمیم بر این شد که مجدداً بازنویسی روی این اثر انجام شود؛ این روزها در حال بازنویسی نهایی آن هستم و احتمالاً به موجب تغییراتی در فیلمنامه بخش های اروپایی آن را حذف خواهیم کرد.

این کارگردان جوان سینما «سپیدان» را اثری پلیسی و معمایی برشمرد و گفت: قطعاً این فیلم با سایر ساخته های پلیسی و معمایی که تاکنون در کشور ساخته شده است متفاوت است و ما سعی داریم مخاطبان حرفه ای سینمای معمایی و پلیسی را با اثری جذاب، مدرن و نو مواجه سازیم و تصویر جدیدی از این گونه سینمایی ارائه دهیم.

وی زمان کلید خوردن این فیلم سینمایی را اواسط تابستان سال جاری دانست و گفت: تمامی سعی و تلاش ما بر این است که این دو اثر سینمایی را به سی و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم فجر برسانیم هرچند که رساندن فیلم «حکایت ناتمام یک زن» به جشنواره به دلیل فصل تولید چندان مشخص نیست.

سجادی حسینی در خاتمه این گفتگو افزود: این روزها همچنان در کنار آقای حسن فتحی دستیار اولی سریال «شهرزاد» را بر عهده دارم که احتمالاً تا یک ماه آینده فیلمبرداری آن به پایان خواهد رسید و سپس تولید «سپیدان» را آغاز خواهیم کرد.

گفتنی است؛ آرش سجادی حسينی متولد ۱۳۵۱ در تهران است. وی فارغ التحصيل رشته مديريت فرهنگی است. وی فعاليت سينمايی خود را در مقام دستياری كارگردان از سال ۱۳۷۰ با فيلم «مدرسه پيرمردها» آغاز كرد و تاکنون در ده ها فیلم و سریال به عنوان دستیار اول کارگردان و برنامه ریز حضور داشته است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.