شنبه ۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۰

مزینانی به سینماپرس خبر داد

آرش معیریان «صبح بخیر نیاگارا» را امسال در ایران و کانادا خواهد ساخت

معیریان-مزینانی

سینماپرس: علی اکبر مزینانی تهیه کننده سینما اظهار داشت: ساخت فیلمی جدید با عنوان «صبح بخیر نیاگارا» را در دست دارم که به کارگردانی آرش معیریان در ایران و کانادا ساخته خواهد شد.

مزینانی در گفتگو با سینماپرس افزود: تنها ۲۰ درصد از فیلمبرداری ما در ایران است و مابقی در کشور کانادا انجام خواهد شد که ما مشغول گرفتن ویزا برای عوامل فیلمبرداری هستیم و به همین دلیل مرحله پیش تولید ما کمی طولانی تر خواهد بود.

این تهیه کننده خاطرنشان کرد: «صبح بخیر نیاگارا» در قالب طنز مشکلات و مسائل خانوادگی را دنبال می کند و می توان آن را یک اثر خانوادگی دانست.

وی با اشاره به اینکه هنوز حضور هیچ بازیگری در فیلم قطعی نشده است افزود: صحبت هایی برای انتخاب بازیگران صورت گرفته که تا زمان قطعی شدن نمی توان راجع به آن صحبت کرد اما در این فیلم از هنرپیشه های مطرح استفاده خواهیم کرد.

این تهیه کننده در ادامه این بحث اظهار داشت: برای تصویربرداری در کانادا به چند بازیگر کانادایی نیز نیاز داریم که برای انتخاب آنها نیز در حال بررسی هستیم.

مزینانی با اشاره به مشکلات پیش آمده در ساخت این فیلم گفت: فیلمسازی در کشوری دیگر کار دشواری است که نیاز به هزینه های بالایی دارد و در این وضعیت نابسامان اکران، تنها عشق و علاقه به کار باعث می شود که فیلمسازی را کنار نگذارم.

این تهیه کننده خاطرنشان کرد: علاوه بر تهیه کنندگی، تصویربرداری این اثر را نیز بر عهده دارم؛ ضمن اینکه فیلمنامه «صبح بخیر نیاگارا» به قلم شهریار صابری نوشته شده است.

تهیه کننده فیلم سینمایی «عقاب ها» در ادامه اظهار داشت: فیلم قبلی من با یک میلیارد تومان هزینه ساخته شد ولی تنها ۳۰۰ میلیون تومان به من برگشت، فیلم دیگری نیز ساختم که با کم لطفی برخی نهادها و ارگان ها روبرو شد و من را از لحاظ اقتصادی دچار مشکل کرد.

مزینانی در پایان گفت: من ۵۱ سال است که در سینما فعالیت دارم و اگر در هر شرکتی مشغول به کار بودم امروز بازنشسته شده بودم؛ متأسفانه زمانی که فیلم های من با شکست روبرو شدند کسی برای کمک به من اقدامی انجام نداد و سینماگران به گونه ای رفتار کردند که گویا فراموش شده ام در حالیکه فیلم های من برای رونق گرفتن سینمای ایران، مخصوصاً وضعیت سینماداران بسیار مفید بودند و در زمان خود هر یک به سینماها رونق بخشیدند.

گفتنی است علی اکبر مزینانی متولد ۱۳۲۵ سبزوار  علاوه بر مدیریت فیلمبرداری، تاکنون موفق به ساخت فيلمهاي خونبارش، رهائي، عقابها، خواستگاري، دو همسفر، قرباني، شب بخير غريبه و دنيا شذه است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.