جمعه ۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۴

به تهیه کنندگی مرکز گسترش

فیلمبرداری«ابرهای سیاه» به پایان رسید/ اثری مستند با موضوع باروری ابرها و نازایی در خانواده ها

محمدجعفر باقری‌نیا

سینماپرس: محمدجعفر باقری نیا کارگردان سینما از اتمام فیلمبرداری مستند «ابرهای سیاه» با موضوع خشکسالی و باروری ابرها خبر داد و گفت: این فیلم به تهیه کنندگی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به تازگی به پایان رسیده و درصدد هستیم که آن را برای حضور در جشنواره فیلم سینماحقیقت آماده کنیم.

این کارگردان در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: «ابرهای سیاه» روایت زندگی زن و شوهر ناباروری است که در یک پایگاه بارورسازی ابرها نگهبان هستند و به تنهایی در گوشه ای از روستا کنج عزلت گزیده اند. آن ها در این پایگاه مرتباً نگاهشان بر آسمان است تا ابری بیاید تا بتوانند ابرها را بارور کنند.

کارگردان فیلم سینمایی «چهارباندی» با تأکید بر اینکه نازایی این زوج به صورت سمبلیک به این فیلم اضافه شده است، اظهار داشت: اینکه این زوج خودشان بارور نمی شوند اما همیشه دغدغه بارور شدن ابرها را دارند و منتظر هستند تا ابری در آسمان ظاهر شده تا بتوانند دستگاه ها را روشن کرده و ابرها را مجبور به باریدن کنند به صورت نمادین در این فیلم مورد استفاده قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: در این فیلم ۲ فصل خاص از زندگی این آدم ها روایت می شود و از همین رو فیلمبردای این اثر در ۴ مرحله انجام شد و از زمستان سال گذشته تا اول خرداد سال جاری ما مشغول تولید این فیلم بودیم.

باقری نیا سپس اعلام کرد: «ابرهای سیاه» ۳۵ دقیقه است و نویسندگی و کارگردانی آن را شخصاً بر عهده داشتم. همچنین محمود مهدی خانی به عنوان فیلمبردار و طاهر پیشوایی به عنوان صدابردار در این مستند نیمه بلند مرا همراهی می کردند و این روزها در حال رایزنی با چند تدوین گر باسابقه و صاحب نام سینمای ایران هستیم تا تدوین این فیلم را به آن ها بسپاریم.

این کارگردان سینما در بخش دیگری از این گفتگو از پیش تولید فیلم سینمایی «فلفل نبین چه ریزه» در ژانر طنز خبر داد و گفت: این فیلم در ژانر کمدی موقعیت قرار دارد و معتقدم که در صورت ساخته شدن می تواند تغییری جدی و اساسی در سینمای طنز و کمدی به وجود بیاورد.

وی در مورد داستان این فیلم سینمایی اظهار داشت: دو برادر به نام های فربد و فرید که یکی از آن ها مهندس مواد غذایی و دیگری آشپز است شخصیت های اصلی این فیلم هستند. مهندس مواد غذایی در کار خود بسیار تبحر دارد اما شخصی که آشپز است مرتباً در کارش دچار شکست می شود و تمامی زندگانی اش به باد فنا می رود و مجبور می شود که فرار کرده و به شهرستان دیگری برای زندگی برورد او در شهرستان دیگر خود را به جای برادرش به عنوان مهندس مواد غذایی معرفی می کند و همین اتفاق باعث به وجود آمدن ماجراهایی کمیک در این اثر می شود.

باقری نیا سپس با اشاره به اینکه از ابتدای نگارش فیلمنامه برای بازی در این اثر سینمایی بازیگرانی همچون محسن تناینده، الناز شاکردوست و حبیب رضایی را در نظر داشته است اظهار داشت: امیدوارم که بتوانیم با این بازیگران که گزینه اصلی ما هستند به توافق برسیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.