سه‌شنبه ۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۸

سخنگوی شورای صنفی نمایش: تخلفی صورت نگرفته است/ اعتراض تهیه کننده «من دیه گو مارادونا هستم» عین بی قانونی است

غلامرضا فرجی*

سینماپرس: غلامرضا فرجی سخنگوی شورای صنفی نمایش در پی اظهارات گلایه آمیز جواد نوروزبیگی تهیه کننده فیلم سینمایی «من دیه گو مارادونا هستم» مبنی بر چرایی اتمام اکران این فیلم اظهار داشت: هیچ تخلفی از سوی ما صورت نگرفته است و قراردادهای میان ما و تهیه کننده این فیلم موجود است.

فرجی در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: در وهله اول باید این نکته را عنوان کنم که برخلاف ادعای آقای نوروزبیگی فیلم سینمایی «من دیه گو مارادونا هستم» ۴ هفته کامل روی پرده سینماهای کشور بوده است. این فیلم اکران خود را از تاریخ نهم اردیبهشت ماه آغاز کرده و تا ششم خرداد ماه که اکرانش ادامه داشته است ۴ هفته کامل از نمایشش گذشته و از این رو ادعای آقای نوروزبیگی ادعایی کذب و بی اساس محسوب می شود.

وی سپس در تشریح این مسئله که قرارداد میان شورای صنفی نمایش و تهیه کنندگان یک فیلم به چه صورت منعقد می شود اظهار داشت: کف فروش هر فیلم متفاوت است. کف فروش فیلم ها اصولاً با توافق میان سینمادار با تهیه کننده و یا توزیع کننده یک فیلم سینمایی صورت می گیرد که معمولاً یا ۳ هفته و یا ۴ هفته است.

سخنگوی شورای صنفی نمایش ادامه داد: اگر کف فروش یک فیلم در قرارداد ۳ هفته لحاظ شود در پایان هفته دوم و اگر کف فروش در قرارداد ۴ هفته لحاظ شود در پایان هفته سوم توسط شورای صنفی نمایش محاسبه شده و به پخش کننده و صاحبان فیلم اعلام می شود که در مورد این فیلم خاص نیز به همین شکل بوده است.

فرجی تأکید کرد: قطعاً این فیلم سینمایی مخاطبان چندانی نداشته است چرا که بر اساس آمارهای موجود از سینمای سرگروه این فیلم حتی نتوانسته به ۴۰ درصد از کف فروش خود دست پیدا کند و از این رو شورای صنفی نمایش بر اساس قرارداد منعقده با تهیه کننده در پایان هفته سوم اعلام کرد که این فیلم از ششم خردادماه دیگر در سینماها نمایش داده نخواهد شد.

وی تصریح کرد: شورای صنفی نمایش براساس آیین‌ نامه خود عمل کرده و هیچ تخلفی مرتکب نشده است. کف فروش این فیلم در سینمای زندگی ۱۳ میلیون تومان تعیین شده که حتی رقم فروش آن به ۱۰ میلیون تومان نیز نرسیده و این فیلم فروشی بسیار پایین تر از ۱۰ میلیون تومان در سینمای سرگروه خود داشته است.

گفتنی است؛ جواد نوروزبیگی تهیه کننده فیلم سینمایی «من دیه گو مارادونا هستم» اخیراً با مصاحبه در یکی از خبرگزاری ها اقدام شورای صنفی نمایش را به نوعی بی عدالتی در مورد فیلمش دانسته بود و از آن ها بابت عدم تمدید اکران این فیلم سینمایی گلایه کرده بود.

جالب آنکه این تهیه کننده سینما گفته بود: از این فیلم در جشنواره استقبال شد و کسانی که فیلم را دیدند، راضی از سینما بیرون آمدند و در مجموع لازمه‌های یک اکران موفق را داشت. از طرفی نقدها و بازخوردهای مثبتی دریافت کردیم و فیلمی نبود که با آن این‌طور رفتار شود.

به گزارش سینمکاپرس این در حالی است که بنا به آمار موجود مخاطبان سینما طی ۴ هفته اکران این فیلم سینمایی استقبالی از آن به عمل نیاورده بودند.

این فیلم بنا به گفته کارگردانش نوعی کمدی فلسفی است که در زمان اکران در سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم فجر واکنش های برخی رسانه های ارزشی و منتقد جریان شبه روشنفکری در سینمای کشور را به همراه داشت.

«من دیه گو مارادونا هستم» از جمله آثاری است که با مشاوره دکتر حسن بلخاری و با سرمایه گذاری بانک پاسارگاد تولید شده است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.