دوشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۴

اساسنامه خانه سینما در گاوصندوق من است!

جعفری جوزانی: «میرکریمی» باید از جریان‌های سیاسی و محفلی «خانه سینما» فاصله بگیرد

مسعود جعفری جوزانی در نشست خبری فیلم سینمایی«ایران برگر»

سینماپرس: مسعود جعفری جوزانی از سینماگران برجسته کشور معتقد است رضا میرکریمی تنها در صورت جدا شدن از جریان های سیاسی و محفلی خانه سینما می تواند در مدیریت این خانه موفق ظاهر شود.

به گزارش سینماپرس، مسعود جعفری جوزانی کارگردان سینما در گفتگویی گفت: خوشحالم که میرکریمی این سمت را پذیرفته، چون احساس می‌کنم شخص محترمی است. اما اگر بتواند از جریان‌های سیاسی محفلی خانه سینما فاصله بگیرد می‌تواند کار کند.
جوزانی ادامه داد: چیزی که از نظر سیاسی احساس می‌شود این است که شاکله خانه سینما و کسانی که قدرت را در دست دارند تغییرات ماهوی نکرده است؛ یک جناح از دولت خلع شده و جناح دیگر متصدی این بخش شده‌اند و همچنان لابی‌ها پابرجاست.
وی اظهار داشت: قدرت چه در دست فتح الله خان باشد و چه امرالله خان، غلط است. ما امیدوار بودیم که یک نگاه جمع شمول به کسانی که زحمت کش سینما هستند متوجه شود. چون اکثریت آن‌ها آنقدر مشکل دارند که از درد و دلشان یک کتاب می‌توان نوشت.
جوزانی خطاب به مدیران خانه سینما بیان کرد: امیدوارم به دنبال انداختن عکس یادگاری با کسانی که فقط بدنبال جمع کردن رای مردم هستند، نباشید. به مشکلات اهالی سینما و مسائل صنفی بپردازید و در عمل نشان دهید که متفاوت هستید.
وی با انتقاد از اداره خانه سینما به روش قبل گفت: تابحال که تغییری ندیدیم. تغییر در این حد بوده که خانه سینما از تعطیلی به بازگشایی رسیده و کسانی که در این دعوا شرکت داشتند، بعنوان فاتحان دولت جدید آنجا را به دست گرفتند.‌‌ همان‌طور که در دوره قبل روش غلط بود در این دوره هم نادرست است. سینما متعلق به شخص و گروه خاصی نسیت. بلکه متعلق به خانواده و اهالی سینما است.
جوزانی تصریح کرد: تا زمانی که این دوگانگی در سطح کلان برچیده نشود و تغییرات ماهوی در شورای صنوف اجرا نشود هیچ اتفاقی نخواهد افتاد.
وی با اشاره به اساسنامه خانه سینما بیان کرد: زمانی که من بعنوان میانجی بودم اساسنامه توسط من مطرح شد و به امضاء رسید. حال سئوال این است که اساسنامه‌ای که ما مطرح و امضاء کردیم اجرا می‌شود یا یک اساسنامه دیگر از جیب بغل شخص دیگری بیرون آورده شده است؟ اصل این اساسنامه در گاوصندوق دفتر من است و کپی آن در خانه سینماست. باید کپی این اساسنامه به همه اعضای خانه سینما داده شود تا از آن باخبر شوند.

کارگردان سینما در خصوص ساخت فیلم «کوروش کبیر» بیان کرد: چند کاندید سرمایه گذاری داریم که در صورت توافق با هر کدام کوروش کبیر کلید می‌خورد تا سرمایه به دستمان نرسد نمی‌توان کار را آغاز کرد چون در سینما با پول می‌توان فعالیت کرد و فیلم ساخت، نمی‌توان زمان دقیق برای آغاز تولید مشخص کرد.
جوزانی با بیان اینکه مذاکرات با سرمایه‌گذاران ادامه دارد، عنوان کرد: تا جایی که به توافق برسیم و بودجه به دستمان برسد شروع کار به تعویق می‌افتد و نمی‌توان زمان دقیق برای آغاز تولید مشخص کرد.
این کارگردان پیشکسوت ادامه داد: فیلمنامه «کوروش کبیر» سه سال است که نوشته شده و از وزارت ارشاد مجوز گرفته است.
وی در خصوص انتخاب بازیگران کوروش کبیر بیان کرد: انتخاب بازیگران بستگی به نقش‌های فیلمنامه دارد اما در صورت همخوانی از اعضای خانواده در این پروژه هم استفاده خواهم کرد.
 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.