چهارشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۸

همزمان با اکران یک فیلم سینمایی؛

نجفی: «عشق و جنون» یک وسترن شهری است/ چرا برخی خود را همیشه صاحب«حق» می‌دانند؟

حسن نجفی در نشست خبری فیلم سینمایی«شرفناز»

سینماپرس: حسن نجفی کارگردان سینما همزمان با اکران جدیدترین اثر سینمایی خود با عنوان «عشق و جنون» در سینماهای کشور گفت: این اثر سینمایی فیلمی اجتماعی با شاخصه های وسترن شهری است که تاکنون کمتر نمونه آن را در سینمای ایران شاهد بوده ایم.

این کارگردان در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: من تمامی تلاش خود را به کار بستم تا تمامی نمادهای یک فیلم وسترن را در این اثر پیاده سازی کنم و امیدوارم که علاقمندان به سینمای وسترن بتوانند از این فیلم ایرانی که جزو معدود آثار وسترنی است که تاکنون در کشورمان ساخته شده است استقبال کنند.

وی ادامه داد: «عشق و جنون» فیلمی است که به تقابل میان نسل های مختلف می پردازد. حضور نسل های مختلف در این اثر سینمایی ترکیب بسیار زیبایی را به وجود می آورد و از آنجا که چنین رویدادی بسیار شبیه به وقایع روز جامعه است قطعاً این فیلم می تواند با استقبال بسیار خوبی از سوی مخاطبان روبرو شود. رویکرد اصلی من در این فیلم بحث خشونت و نگاه های بسته است که می تواند به خانواده، جامعه و در نهایت به فرهنگ و زندگی اجتماعی یک کشور آسیب های جدی وارد سازد.

نجفی با تأکید بر اینکه ما در زندگی روزمره خود قطعاً با آدم هایی مواجه شده ایم که همیشه «حق» را از آن خود می دانند اظهار داشت: در این فیلم سینمایی به این مسئله و معضل بسیار مهم نگاهی جدی و دقیق شده است. من قصد داشتم در این فیلم این گونه افراد را مورد نکوهش قرار دهم چرا که همیشه این گونه نگاه های دیکتاتورمآبانه و بسته می تواند ضربات مهلکی را به اطرافیانی که با چنین شخصی در تعامل هستند وارد سازد.

کارگردان فیلم سینمایی «آسمان هشتم» افزود: همیشه این گونه نگاه ها باعث می شود تا زندگی رنگی آدم ها تبدیل به یک زندگی تیره و خاکستری شود. افرادی که همیشه خود را محق می دانند قطعاً خودشان آلوده ترین اشخاص هستند و با اینکه مرتباً دم از اصلاح می زنند همیشه جامعه را به سیاهی و تباهی هدایت می کنند.

این کارگردان سینما سپس در مورد داستان این فیلم سینمایی گفت: شخصیت اصلی عشق و جنون مردی است که بعد از گذشت ۳۰ سال از یک اتفاق که تنها زاییده ذهن او و یک سوء تفاهم ساده است به تهران می آید تا از شخصی انتقام گرفته و او را به قتل برساند. او در این میان با دو نفر از نسل جوان آشنا می شود و با زندگی عاشقانه، معصوم و پاک آن ها مواجه شده اما کام آن ها را به خاطر افکار شوم خود تلخ می سازد و...

وی از سعید راد، پوریا پورسرخ، بهاره افشاری و... به عنوان بازیگران اصلی «عشق و جنون» نام برد و اظهار داشت: خوشبختانه در این فیلم توانستیم از بازیگران بسیار خوبی بهره ببریم که همگی شان در نقش های خود به خوبی بازی کردند و تصویری بسیار دلنشین و ماندگار از خود به جای گذاشتند.

کارگردان فیلم سینمایی «آسمان مال من است» در بخش دیگری از این گفتگو ضمن انتقاد از زمان بسیار بد اکران این فیلم سینمایی و همچنین عدم حمایت از فیلم های سینمای مستقل گفت: فیلم من فیلمی در سینمای مستقل است که وارد رقابتی ناعادلانه و ناجوانمردانه با فیلم هایی شده که پشت آن ها صاحبان قدرت، ثروت و رانت قرار دارند. ما به زحمت با چند نفر دیگر تمامی دارایی هایمان را روی هم گذاشتیم تا بتوانیم این اثر سینمایی را بسازیم اما نمی توانیم برای اکران این فیلم از هیچ حمایت دولتی برای تبلیغات و... بهره ببریم.

نجفی ادامه داد: این در حالی است که تمامی سینماگران و حتی مدیران سینمایی سال ها است که دم از سینمای مستقل می زنند و می گویند باید سینمای دولتی در کشور ما از میان برداشته شود و تنها بخش خصوصی بتواند در زمینه تولید فیلم ها ورود پیدا کند اما در نهایت چنین اتفاقی نمی افتد و همان صاحبان رانت و قدرت هستند که حرف اول و آخر را در سینمای ایران می زنند.

وی با تأکید بر اینکه ما حتی برای گرفتن یک تیزر تلویزیونی برای این فیلم نتوانستیم با سازمان صدا و سیما وارد رایزنی شویم اظهار داشت: جالب این است که در همین سینمای ایران اشخاصی وجود دارند که که به جای رایزنی با مسئولان برای تبلیغات آثارشان به آن ها دستور هم می دهند و نمونه اش این می شود که هم اکنون نیمی از بیلبوردهای شهر تهران به یک فیلم خاص اختصاص پیدا کرده است. همین اشخاش که این چنین از امکانات و حمایت های دولتی برای تبلیغات آثارشان بهره می برند در آینده وقتی فیلم هایشان به فروش بالایی می رسد و فیلم های سینمای مستقل نمی فروشد آن ها را مورد تمسخر قرار می دهند که چرا فیلم های شما نفروخته است!

این کارگردان سینما در خاتمه این گفتگو از دریافت پروانه ساخت فیلم سینمایی «شرفناز» به کارگردانی خودش که در سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم فجر حضور داشت خبر داد و گفت: امیدوارم حداقل شرایط مناسبی برای اکران این فیلم سینمایی که برای آن زحمات بسیار زیادی کشیده ام فراهم شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.