دوشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۹

در گفتگو با یک تهیه کننده سینما مطرح شد

محیط زیست گیلان سوژه دو مستند شد / سبط احمدی «جنگل» و «درخت» را تهیه می‌کند

علیرضا سبط احمدی

سینماپرس: علیرضا سبط احمدی تهیه کننده سینما و تلویزیون از ساخت دو مستند با موضوع محیط زیست استان گیلان خبر داد و گفت: ساخت دو مستند با نام های «جنگل» و «درخت» را در مرحله پیش تولید دارم.

سبط احمدی در گفتگو با سینماپرس اظهار داشت: مستند «جنگل» فیلم بلند ۷۰ دقیقه ای است و «درخت» مجموعه ای تلویزیونی است که در ۴ قسمت ۳۰ دقیقه ای روایت می شود.

این تهیه کننده با اشاره به اینکه علیرضا محمودزاده نویسندگی و کارگردانی این اثر را بر عهده دارد خاطرنشان کرد: من سرمایه گذاری و تهیه کنندگی این دو اثر را بر عهده دارم و حسین غفاری به عنوان صدابردار و ابوالفضل اعلایی در مقام تصویربردار در هر دو پروژه با همکاری خواهند داشت.

وی در ادامه افزود: موسسه فرهنگی سیمای آفتاب و اندیشه متولی اصلی این دو اثر است و این آثار با محوریت محیط زیست، قطع درختان، تولید کاغذ، جنگلداری و چندین مسأله دیگر که به فرهنگ عمومی ارتباط دارد ساخته می شود.

سبط احمدی در ادامه اظهار داشت: تصویربرداری این آثار در جنگل های استان گیلان خواهد بود و امیدوارم هر دو اثر در راستای اهداف فرهنگی که دارند آثاری موفق باشند. قصد داریم مجموعه «درخت» را در یکی از شبکه های سیما پخش کنیم و «جنگل» برای حضور در جشنواره های مختلف مدنظر قرار گرفته شده است.

این تهیه کننده در پایان تصریح کرد: متأسفانه مستندسازان کمتری به محیط زیست می پردازند و من معتقدم که باید مستندسازانی حرفه ای را باید برای ساخت آثاری اینچنین پرورش داد. دغدغه ام نسبت به مسائل فرهنگی و زیست محیطی باعث ساخت این آثار شد.

گفتنی است علیرضا سبط احمدی تا امروز ساخت فیلم های سینمایی متنوعی از جمله «سنگ اول»، «مصائب چارلی»، «زمانی برای دوست داشتن» و «نغمه» را در کارنامه هنری خود به عنوان تهیه کننده دارد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.