یکشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۷

سریالی جاسوسی که نیازمند حمایت است

هشدار «آب پرور» نسبت به انصراف از ساخت«کایدون»/ برای فیلم جدیدم از یک بازیگر زن خارجی استفاده خواهم کرد

مسعود آب پرور کارگردان هوش سیاه

سینماپرس: مسعود آب پرور کارگردان سینما و تلویزیون گفت: در صورت عدم حمایت انجمن دفاع مقدس از ساخت سریال«کایدون» انصراف می‌دهم.

کارگردان فیلم سینمایی «قتل آن لاین» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس در همین خصوص افزود: نگارش فیلمنامه سریال داستانی «کایدون» با محوریت عملیات های ترور و آدم ربایی سازمان موساد مدت ها است به پایان رسیده و ما همچنان منتظر تأمین بودجه برای ساخت این سریال عظیم هستیم اما تاکنون هیچ اتفاقی برای تولید آن نیفتاده و همین امر باعث شد چندی قبل به مسئولان انجمن سینمای انقلاب و دفاعق مقدس هشدار بدهم که اگر شرایط ساخت «کایدون» را فراهم نکنند از ساخت آن انصراف خواهم داد. 

وی افزود: همچنان به تعهداتی که برای ساخت سریال تلویزیونی «کایدون» داده ام پایبند هستم و معتقدم که اگر این سریال به تولید برسد ما به یک تحول عظیم در رابطه با سریال های امنیتی و جاسوسی روبرو خواهیم شد. این سریال از فیلمنامه ای بسیار قوی و تأثیرگذار برخوردار است که می تواند در تاریخ سریال سازی ایران بدل به اثری ماندگار شود.

آب پرور با تأکید بر اینکه ساخت سریال های استراتژیک و مهمی همچون «کایدون» نیاز به مشارکت تمامی دستگاه ها و نهادها دارد اظهار داشت: این سریال به دلیل پرداخت به مسائل امنیتی کشور پروژه بزرگ و تاثیرگذاری است و باید با تمامی توان و بودجه ای بسیار بالا تولید شود تا بتواند نه تنها در سطح کشور بلکه در سطح جهانی اثری شاخص و آبرومند باشد.

وی ادامه داد: «کایدون» سریال جاسوسی است که از هک کردن بهپاد اسرائیلی در آسمان ایران آغاز می‌شود و با یک پایان بسیار غافلگیرکننده تمام می‌شود. سازمان موساد یک واحد ویژه عملیاتی مخفی را با نام «کایدون» را در ایران اداره می‌کند. این واحد که در اصل بخشی از سازمان موساد است، وظیفه عملیات‌های ترور و آدم‌ربایی را در درجات بالای امنیتی بر عهده دارد و از دیگر بخش‌های موساد جدا است. بسیاری از مأموران واحد کایدون به دلیل استرس‌های شدید روانی و جسمی ناشی از ماهیت این کار تنها چند سال را در این واحد دوام می‌آورند. ترورهای دانشمندان هسته‌ای ایران، به این جاسوسان نسبت داده می‌شود.

کارگردان سریال تلویزیونی «هوش سیاه» در بخش دیگری از این گفتگو خاطرنشان کرد: هم اکنون یک فیلمنامه سینمایی با عنوان «وقتی پروانه ها به خدا می اندیشند» را آماده دارم که چند سالی است نگارش آن به پایان رسیده و خیلی مایلم که بتوانم آن را به عنوان جدیدترین اثر سینمایی ام جلوی دوربین ببرم. اگر شرایط ساخت سریال «کایدون» فراهم نشود قطعاً این اثر سینمایی را خواهم ساخت و ظرف ماه های آتی وارد پیش تولید آن خواهم شد.

وی در همین زمینه ادامه داد: فیلمنامه سینمایی «وقتی پروانه ها به خدا می اندیشند» یک عاشقانه دینی و اجتماعی است که به سینمایی که من به آن تعلق داشتم هیچ گونه ارتباطی ندارد و موضوع اصلی‌ اش درباره تعامل ادیان است و محور آن عشق است که در فضای بسیار متفاوتی رخ می دهد.

این کارگردان سینما و تلویزیون در خاتمه این گفتگو افزود: من بسیار مایل هستم که برای هر یک از پروژه هایی که ساخت آن ها را مد نظر دارم از بازیگران به نام و شاخص و شناخته شده سینما و تلویزیون ایران استفاده کنم مضاف بر آنکه فیلم سینمایی «وقتی پروانه ها به خدا می اندیشند» نیاز به یک راهبه دارد که ترجیحاً آن را از میان بازیگران مطرح سینمای جهان انتخاب خواهم کرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.