شنبه ۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۳

سردبیر برنامه «کافه رادیو» در گفتگو با ما؛

«مهران دوستی» گوینده‌ای مولف بود/ انسانی مهربان که هیچگاه بدون آگاهی برنامه اجرا نکرد

مهدی شاه رضایی با مهران دوستی

سینماپرس: مهدی شاه رضایی سردبیر و تهیه کننده اغلب برنامه های زنده یاد مهران دوستی گوینده باسابقه صدای جمهوری اسلامی ایران در پی درگذشت وی گفت: زنده یاد مهران دوستی انسانی منحصربه فرد و گوینده ای مولف بود و همیشه با علم و آگاهی در محل کارش حضور پیدا می کرد.

این تهیه کننده رادیو در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: من افتخار ۱۱ سال همکاری مستمر با زنده یاد مهران دوستی را به عنوان سردبیر و تهیه کننده برنامه های متنوعی همچون «هزار پنجره»، «نشانی»، «کافه رادیو» و برنامه های متنوع سینمایی دیگر را داشتم و همیشه از کار و بودن در کنار این موجود نازنین لذت می بردم.

شاه رضایی در ادامه این گفتگو اظهار داشت: من از مهران دوستی خاطرات بسیار زیادی دارم اما در حال حاضر آنقدر از شنیدن خبر درگذشت او شوکه شده ام که هیچ یک از خاطراتش به یادم نمی آید. اما مهمترین نکته در مورد زنده یاد دوستی مهربانی و عطوفت بیش از حد وی بود. مهران دوستی انسانی بی نهایت مهربان بود که همیشه همه همکاران برای اینکه بتوانند در کنار او کار کنند به اصطلاح سر و دست می شکاندند و من هم از بودن در کنار وی در مسافرت ها، برنامه ها و... همواره لذت می بردم.

وی سپس با تأکید بر اینکه مهران دوستی هنگام کار بسیار جدی بود و برای کار خود ارزش و اهمیت بسیار زیادی قائل می شد خاطرنشان کرد: من به یاد ندارم که زنده یاد مهران دوستی بدون آنکه راجع به مسئله ای تحقیق کند پشت میکروفون برود و راجع به آن مسئله صحبت کند. از خصیصه های بارز این گوینده متبحر این بود که همیشه در کارش جدی بود و با تمامی عوامل برنامه مثل برادری بزرگ و مهربان همکاری می کرد.

این سردبیر رادیو در خاتمه این گفتگو تأکید کرد: هم اکنون مسئولان طراز اول صدای جمهوری اسلامی ایران در حال رایزنی با خانواده زنده یاد دوستی هستند تا تاریخ دقیق مراسم تشییع و تدفین وی را مشخص نمایند. اما از آنجا که بسیاری از افراد خانواده ایشان در خارج از کشور به سر می برند و یا در تهران سکونت ندارند این اتفاق تاکنون صورت نگرفته و بعد از اینکه توافقی جمعی حاصل شود اخبار مراسم توسط رسانه ها منتشر خواهد شد.

گفتنی است؛ مهران دوستی که طی مدت گذشته مورد عمل جراحی فلب قرار گرفته بود صبح امروز شنبه دوم خرداد بر اثر عارضه تنفسی در بیمارستان رامتین تهران از دنیا رفت.

او در روستای بلده از توابع نور زاده شد و دانش‌آموخته رشته مکانیک و مهندسی تصفیه آب در آمریکا یود. وی در زمان جنگ تحمیلی اطلاعیه‌های ارتش را در رادیو می‌خواند و از گویندگان رادیو جبهه بود. او در سالیان اخیر به عنوان یکی از چهره‌های شناخته شده رادیو گویندگی برنامه‌های متعددی را بر عهده داشت. همکاری در برنامه‌های تلویزیونی از جمله سینما دو و سینما چهار و تیزرهای تبلیغاتی از دیگر فعالیت‌های او در حیطه گویندگی است. وی در چند سال اخیر به عنوان گوینده‌ی برتر رادیو و نماینده‌ی ایران در ABU (اتحادیه رادیو تلویزیونی آسیا- اقیانوسیه) انتخاب شده بود.

نظرات

  • رحیم شفیع زاده ۱۳۹۴/۰۳/۰۳ - ۲۱:۵۹
    0 0
    سلام واقعا از درگذشت زنده یاد مهران دوستی متاثر شدم

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.