یکشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۶

در گفتگو با سینماپرس؛

صمدی: مدیران سینمایی برای تولید«مشهدی عباد» قول مساعد داده‌اند/ «پدر آن دیگری» را ۱۲ دقیقه کوتاه کردم

یدالله صمدی *

سینماپرس: یدالله صمدی کارگردان پیشکسوت سینما و تلویزیون گفت: پروانه نمایش فیلم سینمایی «پدر آن دیگری» پس از ۱۲ دقیقه اصلاحیه به تازگی صادر شده است و امیدوارم شرایط اکران عمومی این اثر هرچه سریعتر فراهم شود.

این کارگردان سینما در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: سازمان سینمایی برای صدور پروانه نمایش این فیلم سینمایی چند مورد اصلاحیه به آن وارد کرده بود که در حد چند ثانیه از فیلم می بایست کوتاه می شد اما من با توجه به اکران این فیلم در جشنواره فیلم فجر و بازخوردهایی که توسط مخاطبان این فیلم به ویژه هنرمندان، منتقدان و اصحاب رسانه گرفتم ترجیح دادم تا فیلم را مورد بازنگری مجدد قرار داده و برای تندتر شدن ریتم فیلم بخش هایی از آن را حذف کنم که در نهایت منجر به ۱۲ دقیقه اصلاحیه شد.

کارگردان فیلم سینمایی «آپارتمان شماره ۱۳» در ادامه این گفتگو اظهار داشت: من بسیار مایل هستم که این فیلم در عید سعید فطر به اکران عمومی برسد. چرا که اولاً این زمان را مناسب ترین وقت برای اکران این فیلم می دانم و از آنجا که بسیاری از مخاطبان این فیلم کودکان و نوجوانان هستند می توانند به راحتی در این ایام به سینما دسترسی داشته باشند و ثانیاً به عوامل فیلمم بدهکار هستم و می خواهم با فروش این فیلم بدهی ام را به آن ها پرداخت کنم تا بیش از این شرمنده آن ها نشوم.

صمدی در بخش دیگری از این گفتگو در مورد جدیدترین فعالیت های سینمایی اش اظهار داشت: بازنویسی فیلمنامه سینمایی «مشهدی عباد» مدت ها است که به پایان رسیده اما متأسفانه به دلیل عدم حمایت نهادهای سینمایی از جمله بنیاد سینمایی فارابی امکان ساخت آن تا این زمان مهیا نشده است.

وی خاطرنشان کرد: «مشهدی عباد» کمدی آذری و اقتباس شده از نسخه فیلمی قدیمی با همین عنوان است و در صورت ساخت می تواند به یکی از شاخص ترین آثار اقتباسی سینمای ایران بدل شود. داستان این فیلم در مورد دختری جوان به نام گلناز است که عاشق پسری به نام سرور می‌شود ولی پدرش (رستم بی) به دلیل مشکل مالی‌اش او را مجبور می‌کند که با یک بازاری پیر به نام مشهدی عباد ازدواج کند و این ازدواج ادامه داستان این فیلم را به شکلی شیرین و جذاب رقم می زند.

کارگردان سریال تلویزیونی «شوق پرواز» ادامه داد: من امیدوارم بنا به قول هایی که از سوی برخی مدیران سینمایی کشور داده شده سرمایه لازم برای ساخت این فیلم که پروداکشن عظیمی دارد هرچه زودتر فراهم شود تا بتوانیم رونمایی این فیلم را در جشنواره بین المللی فیلم فجر آتی داشته باشیم.

این کارگردان سینمای ایران در خاتمه این گفتگو یادآور شد: ما نباید هیچ گاه ادبیات کهن ایران و دنیا را برای ساخت آثار سینمایی فراموش کنیم چرا که قطعاً این ادبیات در زمینه سینما بسیار مهم و تأثیرگذار هستند و می توانند منجر به تولید آثاری درخشان در زمینه تولید فیلم های سینمایی شوند.

گفتنی است؛ داستان فیلم سینمایی «پدر آن دیگری» درباره جوانی به نام شهاب است که در بیستمین سالروز تولدش با دیدن عکس‌هایی از دوران کودکی، خاطرات آن روزها را از نظر می گذراند. او در دوران کودکی برای مقابله با بی توجهی خانواده و سرکوفت های پدرش مبنی بر این که خنگ است تصمیم می گیرد صحبت نکند. از همین روز تا سن مدرسه همگان گمان می بردند که شهاب خنگ و عقب افتاده است و قادر به تکلم نیست تا اینکه روزی مادربزرگ پی به راز شهاب می برد...

حسين ياري، هنگامه قاضياني، مريم سعادت، اکبر عبدي، جمشيد مشايخي، ثريا قاسمي، فريده سپاه منصور، شمسي فضل الهي و... از جمله بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.