چهارشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۶

در گفتگو با سینماپرس عنوان شد

«علی اکبر ثقفی» بعد از ۱۵ سال کارگردانی می‌کند/ سومین فیلمم را شهریور جلوی دوربین خواهم برد

علی اکبر ثقفی

سینماپرس: علی اکبر ثقفی تهیه کننده و کارگردان سینمای ایران که طی سال های اخیر همواره به تهیه کنندگی سینما روی آورده و از فضای کارگردانی دور بوده است گفت: بعد از ۱۵ سال دوری از عرصه کارگردانی سینما به زودی جدیدترین فیلمم را با نگاهی جدی به گیشه و اقتصاد سینما خواهم ساخت.

تهیه کننده فیلم سینمایی «همه چیز برای فروش» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: مقدمات ساخت جدیدترین اثر سینمایی من مدت ها است که فراهم شده و این روزها امیرحسین ثقفی مشغول ویرایش و بازنویسی نهایی فیلمنامه است.

ثقفی با تأکید بر اینکه این فیلم در فضایی اجتماعی و شهری روایت می شود اما با این حال نگاه هنری سینما نیز در آن جاری خواهد بود اظهار داشت: من شخصاً سینما را یک هنر-صنعت می دانم و اقتصاد سینما در کنار نگاه هنری برایم مهم است و فیلمنامه ای که قصد ساخت آن را داریم هم به جنبه های پرمخاطب بودن فیلم توجه دارد و هم قصد داریم از لحاظ ساختاری بر اساس پارامترها و معیارهای هنری سینما جلو برویم.

کارگردان فیلم سینمایی «فوتبالیست ها» سپس در مورد زمان کلید خوردن این فیلم گفت: ما اوایل شهریور ماه این فیلم را در شهر تهران جلوی دوربین خواهیم برد و هدف اصلی مان رساندن این فیلم به سی و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم فجر است که امیدوارم این فیلم بتواند بعد از تأیید هیأت انتخاب در جشنواره حضور داشته باشد.

وی افزود: این فیلم سینمایی بسیار پر بازیگر است و ما قصد داریم از تعدادی بازیگران مشهور و ستاره های سینما برای بازی در آن دعوت به عمل آوریم که تاکنون با برخی از آن ها وارد مذاکره و رایزنی شده ایم اما حضور هیچ یک از آن ها قطعی نشده است. البته عوامل پشت صحنه این اثر سینمایی اغلب افرادی هستند که در آثار اخیر امیرحسین ثقفی حضور جدی و فعال داشته اند و من به دلیل تجربه بسیار خوبی که با آن ها داشتم ترجیح می دهم که از حضور این عوامل برای فیلم جدیدم بهره مند شوم.

گفتنی است؛ علي اكبر ثقفي متولد ۱۳۳۵ تهران، فارغ التحصيل ادبيات است. وي فعاليت سينمايي خود را سال ۱۳۵۹ با كارگرداني فيلم هاي مستند جنگي تلويزيوني آغاز كرد. او سال ۱۳۶۷ دفتر سينمايي «سبحان فيلم» و سال ۱۳۷۰ دفتر سينمايي و فرهنگي «آبگون» را تأسيس كرد. از ديگر فعاليت هاي ثقفي ميتوان در سال هاي ۱۳۷۵ تا ۱۳۷۸ به عضويت در شوراي مركزي اتحاديه تهيه كنندگان و توزيع فيلم ايران و سال ۱۳۸۲ بازرس اول كانون در شوراي مركزي كانون فيلمنامه نويسان اشاره كرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.