شنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۸

کارگردان جوان سینما و تلویزیون در گفتگو با ما؛

داریوش جهانگیری؛ از ساخت یک مجموعه آموزشی در شبکه «نسیم» تا بازنویسی چندباره فیلم سینمایی«گیل»

داریوش جهانگیری

سینماپرس: داریوش جهانگیری کارگردان جوان سینما و تلویزیون ایران گفت: این روزها در حال ساخت یک مجموعه تلویزیونی آموزشی درباره کودکان برای شبکه «نسیم» هستم و بازنویسی فیلمنامه «گیل» را برای چهارمین بار متوالی به پایان رسانده ام و رایزنی با نهادهای مختلف سینما جهت تولید این اثر انجام شده است.

این کارگردان جوان در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: در ابتدا قرار بود پدر مرحومم زنده یاد جهانگیر جهانگیری این فیلم را با نام قبلی «زنبورهای خیابان ۱۱۸» جلوی دوربین ببرد اما بعد از درگذشت ایشان ساخت این فیلم به من واگذار شد و از آنجا که می خواستم تا نام پرآوازه او را خراب نکنم با وسواس و دقت زیاد در حال بازنویسی و ویرایش فیلمنامه شدم و از افراد صاحب نام و صاحب نظر در سینما خواستم در مورد فیلمنامه این اثر اظهار نظر کنند تا به یک فیلمنامه جامع و کاملی برسیم و سپس وارد مرحله پیش تولید شویم.

جهانگیری در ادامه این گفتگو در مورد فضای فیلم سینمایی «گیل» اظهار داشت: این فیلم با پس زمینه ای از دفاع مقدس یک داستان اجتماعی را روایت می کند و کل داستان در غرب کشور به وقوع می پیوندد و صحنه های جنگی زیادی نیز در آن وجود دارد که به دلیل وجود این گونه صحنه ها ما نیاز به پشتیبانی مالی و فنی زیادی از سوی نهادهای مرتبط با تولید آثار سینمایی داریم که تاکنون با برخی از این نهادها در مورد تولید این فیلم رایزنی هایی صورت گرفته است.

دستیار کارگردان فیلم سینمایی «یک سطر واقعیت» در مورد نام این فیلم سینمایی و عدم تطابق آن با هویت بومی ساکنین غرب کشور گفت: ما برآن هستیم تا بعد از تولید این فیلم نام آن را تغییر دهیم چرا که عنوان «گیل» در اذهان عامه مردم تداعی کننده شمال ایران و به ویژه استان گیلان است، در صورتی که در غرب کشور به پهلوانان برجسته لقب «گیل» را می دهند و از آنجایی که داستان این فیلم با محوریت یک پهلوان است ما این عنوان را برای فیلم در نظر گرفته بودیم.

جهانگیری افزود: شاید قصه اصلی فیلم ما بکر نباشد اما ما تمامی توان خود را به کار گرفته ایم تا با دیدگاهی نو و تازه یک داستان اجتماعی در حاشیه دفاع مقدس را تولید کنیم تا برای مخاطبان سینمای ایران به ویژه علاقمندان به سینمای دفاع مقدس جذاب باشد.

وی ضمن اشاره به اینکه مهدی احمدی تهیه کنندگی این اثر سینمایی را بر عهده خواهد داشت خاطرنشان کرد: ما تاکنون با هیچ یک از بازیگران این فیلم به توافق نرسیده ایم.

گفتنی است؛ داریوش جهانگیری فرزند مرحو جهانگیر جهانگیری کارگردان فقید سینمای ایران است که تاکنون در بسیاری از پروژه های سینمایی در سمت دستیار کارگردان و برنامه ریز حضور داشته است. از جمله این آثار می توان به فیلم هایی همچون «کنسرت روی آب»، «یاغی»، «رابطه پنهانی» و... اشاره کرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.