دوشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۵

گلایه های یک فیلمساز از عدم نمایش آثارش

براری: مسئولان سینمایی با وجود انجام اصلاحات هیچ اقدامی برای اکران فیلم هایم صورت نمی‌دهند

اسماعیل براری*

سینماپرس: اسماعیل براری در گفتگو با سینماپرس اظهار داشت: ۳ فیلمی که سالها پیش ساخته ام به طور موقت دچار اصلاحیه شدند و پس از آنکه اصلاحات انجام شد مسئولان هیچ همکاری و فعالیتی برای نمایش آن ها انجام ندادند و در واقع وضعیت فعلی و قبلی فیلم هیچ تغییری نکرده است.

براری اظهار داشت: متأسفانه در سینمای ایران برهوتی ایجاد شده که برای فیلمسازان امید و موقعیتی برای فعالیت نیست. متأسفانه ساز و کاری برای اکران فیلم ها وجود ندارد و من با همه مسئولان مربوطه صحبت کردم و آنها هیچ همکاری برای نمایش فیلم ها با من نداشتند.

این کارگردان افزود: به نظر می رسد این حرکت مسئولان، شیوه جدیدی در مدیریت اکران است، به این صورت که فیلم ها را از وضعیت توقف در می آورند و هیچ کاری برای نمایش آنها نمی کنند، در واقع مسئولان به جای اصلاحیه زدن به فیلم ها، آنها را از جریان نمایش حذف می کنند.

وی در ادامه این بحث خاطرنشان کرد: وضعیت فیلم های من با وضعیت قبلی شان فرقی ندارد و فقط مسئولان وضعیت آن را از گردن خود ساقط کرده و همه چیز را در محاق فرو برده اند.

کارگردان فیلم «روز باران» اظهار داشت: فیلم های «کویر مرگ»، «گزارش مریم» و «دوازده صندلی» سه فیلمی هستند که دچار اصلاحیه شدند و حال که از این وضعیت در آمده اند به دلیل به تاراج رفتن ظرفیت های نمایشی توسط لابی گران با مدیریت وقت توجهی به فیلم های دیگر نمی شود.

براری در ادامه این بحث افزود: اگر نگاهی به گذشته داشته باشیم و اکران های نوروزی را دنبال کنیم به چند نام محدود برمی‌خوریم که مدام فیلمهایشان در بهترین موقعیت ها از جمله اکران های نوروزی نمایش داده می شوند. «کویر مرگ» تا امروز ۲۵ حضور بین المللی داشته است که در همه اکران هایش حتی یک مخاطب هم نبود که فیلم را در نیمه رها کند.

این کارگردان در ادامه اظهار داشت: مدیریت سینما همچنان بدترین دوران خود را سپری می کند و ما همچنان امیدواریم که وضعیت سینمای ایران رو به بهبودی رود. امیدوارم روزی انسان های کوچک که کارهای بزرگی به آنها سپرده شده را برکنار و بزرگانی که کارهای کوچکی را در دست گرفته اند در رأس کار ببینیم.

وی در رابطه با فعالیت های اخیرش خاطرنشان کرد: چند سالی است که درگیر کار آموزش شده ام و بعد از تغییراتی که در شرح درس رشته کارگردانی در دانشگاه علمی کاربردی دادم و این شرح درس پذیرفته شد در همین رشته مشغول به تدریس شدم.

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.