سه‌شنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۲

فراموشی یک مدیر از اعزام همکاران خود به فرانسه

ایوبی: مدیران سازمان سینمایی سال گذشته در جشنواره کن حضور نداشتند!؟

حجت اله ایوبی

سینماپرس: حجت الله ایوبی صبح امروز در خبری اظهار داشت: سال گذشته مدیران سازمان سینمایی در جشنواره کن حضور نداشتند؛ این در حالیست که همزمان با توزیع نان و پنیر ایرانی در جمع برخی مدعوین این جشنواره در سال گذشته، آرش امینی مدیر کل امور بین الملل سازمان سینمایی، ابراهیم داروغه زاده معاون فرهنگی وقت بنیاد سینمایی و رزاق کریمی قائم مقام مرکز گسترش رسینمای مستند و تجربی به همراه ۱۳ مدیر سینمایی کشور به فرانسه اعزام شده بودند.

به گزارش سینماپرس،  رئیس سازمان سینمایی کشور با اشاره به فیلم «ناهید» وبا تاکید بر استفاده از فرصت‌های حضور یک فیلم در فستیوال‌های بین‌المللی خاطرنشان کرد: سال گذشته مدیران سازمان سینمایی در جشنواره کن حضور نداشتند؛ این امر امسال هم مورد بررسی قرار گرفته و باید کاری مدبرانه انجام دهیم. اگر احساس شود حضور مدیر یا مدیران در جشنواره به نفع سینمای ایران است، قطعاً حضور خواهیم داشت؛ ولی چیزی که اهمیت دارد این است که از فرصت‌هایی که در عرصه‌های مختلف بین‌المللی برای سینمای ایران وجود دارد، بهترین استفاده را ببریم.

ایوبی گفت: البته هنوز برای حضور عوامل فیلم ناهید در کن تصمیمی اتخاذ نشده، اما با توجه به اتفاقی که برای این فیلم افتاده، سعی می‌کنیم امکانات لازم را برای حضور عوامل فیلم در جشنواره کن مهیا سازیم.

حجت‌الله ایوبی، رئیس سازمان سینمایی گفت: خوشحالم که فیلم سینمایی «ناهید» در بخش مهمی از یک فستیوال ویژه حضور دارد؛ زیرا اکثر افراد در گوشه و کنار دنیا اخبار این جشنواره را دنبال می‌کنند.

رئیس سازمان سینمایی تصریح کرد: ناهید فیلم خوبی است و به اعتقاد من شیوه‌ای که پارسال مورد توجه قرار گرفت، برای تولید فیلم‌های اول به نتیجه نشست و فیلم‌اولی‌ها یک فرصت خیلی خوب دارند تا با شوق و اشتیاق کارهای ماندگار تولید کنند. سازمان سینمایی نیز باید برای انتخاب کارگردان، مشاورانی که آن‌ها را راهنمایی می‌کنند، ساختار فیلمنامه و موارد جدی دیگر، دقت کافی داشته باشد.

وی افزود: سازمان سینمایی علاقمند است از فیلم اولی‌ها حمایت کند؛ البته نه فقط حمایت مالی، چون نمی‌خواهیم فیلم اول و آخرشان باشد، بلکه قصد داریم مسیر پیشرفت فیلم اولی‌ها را فراهم کنیم. احساس من این است که این موفقیت دلگرمی زیادی به جوان‌ها می‌دهد.

گفتنی است فیلم سینمایی «ناهید» به کارگردانی آیدا پناهنده و تهیه‌کنندگی بیژن امکانیان، از محصولات مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی است که سال گذشته به عنوان یکی از فیلم‌ اولی‌های این مجموعه تولید شد و در جشنواره فجر هم به نمایش درآمد. این فیلم سینمایی در اولین حضور بین‌المللی خود، در بخش رسمی «نوعی نگاه» شصت و هشتمین دوره جشنواره کن پذیرفته شده و برای کسب دوربین طلایی کن ۶۸ با دیگر فیلم‌اولی‌های حاضر در این رویداد معتبر رقابت خواهد کرد.

در خلاصه داستان فیلم سینمایی «ناهید» آمده است: ناهید که با داشتن یک پسر از همسرش جدا شده است، سعی می‌کند ضمن حفظ حضانت فرزندش، با شرایط جدید زندگی خود کنار بیاید. ساره بیات، پژمان بازغی و نویدمحمدزاده بازیگران اصلی این فیلم سینمایی هستند.

 

نظرات

  • رستگار ۱۳۹۴/۰۲/۰۲ - ۰۹:۴۵
    0 0
    امید است مدیران در سایه سازمان روزی در پیشگاه خدا وملت پاسخ گوی اعمال وسلیقه های ناشیانه خودباشند امروز سینمای کشور باچند گل پژمرده تبلیغات بهار را به میدان آورده است

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.