سه‌شنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۵

فیلم های «هفته منتقدان» جشنواره کن اعلام شد/ اسامی هفت فیلم بخش رقابتی سال ۲۰۱۵

مراحل ساخت نخل طلایی جشنواره فیلم کن

سینماپرس: هفته منتقدان کن اسامی فیلم های افتتاحیه و اختتامیه و نیز اسامی هفت فیلم بخش رقابتی سال ۲۰۱۵ خود را اعلام کرد.

به گزارش سینماپرس به نقل از هالیوود ریپورتر، «آنارشیست‌ها» ساخته الی واژمن کارگردان فرانسوی با بازی آدل اگزارکوپولوس برنده نخل طلا و طاهر رحیم برنده جایزه سزار، به عنوان فیلم افتتاحیه پنجاه و چهارمین هفته منتقدان بین‌المللی جشنواره فیلم کن انتخاب شد.

فیلم اختتامیه این بخش نیز فیلم «زندگی بزرگ» یک کمدی گزنده از متیو وادپی فیلمبرداری است که به کارگردانی روی آورده است.

در این بین، هفت فیلم بلند در بخش رقابتی به نمایش درمی‌آیند که همه آنها به جز یکی با تمرکز بر جوان بودن کارگردانشان انتخاب شده‌اند.

«تنزل درجه» اولین فیلم بلند از فیلمسازان غزه‌ای عرب و تارزان ابوناصر است. این کمدی سیاه نگاهی به زندگی مردمان در نوار غزه به ویژه زنان در سالن آرایشگاه است.

«کریشا» برنده جایزه از هیات داوران SXSW اولین ساخته تری ادوارد شولتس نیز در بخش رقابتی هفته منتقدان کن به نمایش درمی‌آید. این فیلم با بازی خانواده خود شولتس ساخته شده و درباره یک گوسفند سیاه است که برای جشن شکرگزاری به آغل باز می‌گردد.

درامی از یوناس کارپیگنانو با عنوان «مدیترانه» درباره دو مهاجر آفریقایی که می‌خواهند خود را با زندگی در ایتالیا سازگار کنند نیز در بخش رقابتی جای دارد. این دومین حضور این کارگردان در این بخش است. او در بخش رقابتی فیلم کوتاه سال پیش برای فیلم «سیامبرا» برنده شد.

در حالی که اولین فیلم بلند کلمنت کوگیتور کارگردان فرانسوی با عنوان «نه زمین، نه آسمان» با بازی گروهی از بازیگران جوان فرانسوی شامل جرمی رنیه نامزد جایزه سزار و کوین عزیز برنده سزار درباره سربازان فرانسوی در افغانستان است. این اولین فیلم بلند این کارگردان است که وارد بخشی رقابتی می‌شود. در سال ۲۰۱۱ او با مستندی به نام «بولتن» در بخش شب کارگردانان حضور داشت و با جایزه ای از جشنواره به خانه بازگشت.

«پائولینا» از سانتیاگو میتره کارگردان آرژانتینی که پس از فیلم «دانشجو» ساخته شده، با ادامه همان موضوع به موضوع هوش و عدالت سیاسی می پردازد.

«غول خفته» ساخته اندرو سیویدینو بر مبنای نمایش کوتاهی که او به همین نام سال پیش در تورنتو ساخت، دیگر فیلم بخش رقابتی هفته منتقدان است.

«زمین و سایه» اولین فیلم آگوستو سزار اسودو کارگردان کلمبیایی که تصویرگر بخشی از زندگی و درباره کشت نیشکر و انتخاب بین ترک زمین‌های کشاورزی یا دلبستگی به زمین است، نیز در همین بخش جای دارد.

فیلم‌های منتخب در این بخش از میان ۱۱۰۰ فیلم انتخاب شده‌اند.

در همین حال اول فیلم  لوییز گارل بازیگر فیلم «سن لورن» با عنوان «دو دوست» نمایشی ویژه در این هفته خواهد داشت.

شارل تسون مدیر هنری هفته منتقدان گفت فیلم‌های کوتاه برای بخش جانبی نیز از طیف و موضوع‌های شگفت‌آوری برخوردارند. فیلم‌های کوتاه حاضر در بخش رقابتی امسال شامل «همه چیز خوب خواهد بود» از پاتریک والرات، «پسرها» ساخته ایزابلا کاربونل، «رفتار فرماندهی» ساخته جوآئو پائولو میراندا ماریا، «پایان اژدها» ساخته مارینا دیابی، «روباه از قدرت ببر استفاده می‌کند» ساخته لوکی کیوسواندی، «هیولاها به عاشقان بدل می‌شوند» ساخته وان دلاتره، «عشق بعدا می‌آید» ساخته سونجویی سینا، «رامونا» ساخته آندری کروتلسکو، «زیادی محشر برای مدرسه» ساخته کوین فیلیپس و «آبله مرغی» ساخته فولویو ریسولئو است.

گروه داوران بخش جانبی پیشتر معرفی شده اند و شامل کاتل کیلور کارگردان فرانسوی، پیتر سوشیتسکی فیلمبردار بریتانیایی، آندرآ پیکارد برنامه‌ریز جشنواره فیلم تورنتو، و بوید ون هوییج منتقد فیلم هالیوود ریپورتر هستند. رونی الکابتس بازیگر کارگردان نیز رییس گروه داوران است.

هفته منتقدان از ۱۴ تا ۲۲ می در کن برگزار می‌شود.  

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.