سه‌شنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۰

توسط هنرجویان کلاس‌های فیلمسازی شهروندی

جشنواره «شهر» ۱۵۰ فیلم ۱۳۷ ثانیه‌ای تولید می‌کند

جشنواره فیلم شهر*

سینماپرس: هنرجویان کلاس‌های فیلمسازی شهروندی پنجمین جشنواره شهر ۱۵۰ فیلم ۱۳۷ ثانیه‌ای می‌سازند و یک شاعر و منتتقد سینما نیز به عنوان استاد مهمان در کلاس‌های محله پنجمین جشنواره بین المللی فیلم شهر تدریس می‌کند.

به گزارش سینماپرس، کلاس‌های آموزش فیلمسازی بخش محله (شهروندی) جشنواره شهر، از ۲۲ فروردین‌ماه و همزمان با میلاد باسعادت حضرت فاطمه زهرا (س) در ۱۴ فرهنگسرای تهران آغاز شده و این کلاس‌ها با ۱۰۰۰ هنرجو ادامه دارد.

این کلاس‌ها تا یک ماه ادامه خواهد داشت و در پایان دوره آموزشی، هنرجویان با امکاناتی که در اختیارشان گذاشته می‌شود، ۱۵۰ فیلم کوتاه ۱۳۷ ثانیه‌ای خواهند ساخت که این فیلم‌های کوتاه توسط هیات داورانی از سینماگران شناخته شده در حوزه سینمای اجتماعی و شهری بررسی خواهند شد و به پنج اثر برگزیده تندیس جشنواره فیلم شهر، دیپلم افتخار و یک دوربین فیلمبرداری HD خانگی اهدا می‌شود.

همچنین تعدادی از فیلم‌های برگزیده، در برنامه‌های تصویری جشنواره شهر استفاده خواهد شد. کلاس‌های آموزشی فیلمسازی شهروندی جشنواره فیلم شهر شامل کارگردانی، فیلمنامه‌نویسی و تصویربرداری است که روزهای زوج در ۱۴ فرهنگسراهای تهران برگزار می‌شود.

شاعر و منتقد سینما در کلاس‌های محله جشنواره شهر

هیوا مسیح شاعر و منتتقد سینما به عنوان استاد مهمان در کلاس‌های محله پنجمین جشنواره بین المللی فیلم شهر تدریس می‌کند.

وی روز چهارشنبه از ساعت ۱۷ تا ۱۹ در فرهنگسرای سرو و روز پنجشنبه نیز از ساعت ۱۷ تا ۱۹ در فرهنگسرای فردوس حضور خواهد داشت.

هیوا مسیح علاوه بر عرصه شعر در زمینه‌ روزنامه‌نگاری، سینما، عکاسی، تئاتر، مجسمه‌سازی و نقاشی نیز فعالیت دارد.

«سه خشتی»، «ترانه‌های کوچک کرمانج»، «تبعید به شما»، «کتاب هیچ»، «شبانی که دست‌های خدا را می‌شست»، «همسایه! چیزهایی امشب به یادم می‌آید»، «کتاب علت‌های عشق»، «ببخشید، هواپیماهای ما شهر شما را ویران کردند» (نامه‌ها و اشعار بچه‌های دنیا به پیرترین پدربزرگ دنیا)، «ما عشق را از بهشت به زمین آورده‌ایم»، «من از دنیای بی کودک می‌ترسم»، «من پسر تمام مادران زمینم»، «کتاب فقیر»، «کتاب آب» و «گزین‌ گفتار شمس تبریزی» عنوان برخی از آثار وی هستند. مسیح همچنین بازخوانی و تصحیح چندین متن کلاسیک فارسی را در کارنامه ادبی خود دارد.

کلاس‌های آموزش فیلمسازی بخش محله (شهروندی) جشنواره شهر، از روز ۲۲ فروردین ماه و همزمان با میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س) در فرهنگسرای تهران آغاز شد.

این کلاس‌ها تا یک ماه ادامه خواهد داشت و در پایان دوره آموزشی، هنرجویان با امکاناتی که در اختیارشان گذاشته می‌شود، ۱۱۰ فیلم کوتاه ۱۳۷ ثانیه‌ای خواهند ساخت.

پنجمین جشنواره بین المللی شهر تهران توسط سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از سوم تا دوازدهم خردادماه به دبیری سیاوش حقیقی برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.