دوشنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۹

در دیدار با مدیر کل ارشاد استان تهران عنوان شد

تابش: بنیاد فارابی بر حمایت از تولید فیلم با محتوای فرهنگی اصرار دارد

علیرضا تابش*

سینماپرس: علیرضاتابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی در دیدار با برزین ضرغامی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران گفت: بنیاد سینمایی فارابی مُصر است به وظیفه اصلی خود یعنی حمایت از تولید فیلم با محتوای فرهنگی عمل کند.

به گزارش سینماپرس، در دیدار مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران و مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی بر ضرورت گسترش نگاه ملی در سینما تأکید شد.

برزین ضرغامی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران ضمن اشاره به اهمیت بنیاد سینمایی فارابی به عنوان بازوی اجرایی سازمان سینمایی خواستار حمایت بنیاد از تولید فیلم‏های سینمایی تأثیرگذار و ارزشمندی در استان‏ها شد.

مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی با تأکید بر بسط و گسترش سینمای ملی و نمایش بخشی از فضاهای معماری، گویش، لهجه و شاخص‏های هویت ملی و اسلامی در استان‏های مختلف گفت: برای تشویق فیلمسازان نسبت به تولید فیلم در شهرستانها می‏توان بسته ‏های حمایتی در سبد سینمای کشور طراحی و نهادینه کرد که در صورت اجرایی شدن در طول سال چند اثر قابل قبول به سینمای کشور ارایه می‌شود.

ضرغامی با تأکید بر دانش سینمایی کشور و حرکت در مسیر توسعه با هدف‏گذاری‏‌های متناسب افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای حفظ اقتدار و صلابت خود در استان‏ها، باید از نمایندگان قابل اعتماد و مقتدر خود برای اجرای سیاست‏های وزارت ارشاد استفاده کند و از طریق این نمایندگان بتواند به اهداف خود دست یابد.

مدیرعامل بنیاد فارابی همچنین ضمن استقبال از پیشنهاد استفاده از تبلیغات محیطی و شهری برای جذب تماشاگر گفت: چرخه تولید در سینما به خوبی اجرا می‏‌شود اما در مقطع کنونی، سینما نیازمند تبلیغ و بهره‏‌مند شدن از شرایط ویژه تلویزیون و شهرداری‏‌ها است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در ادامه به تشریح وظایف انجمن سینمای جوان و چگونگی اجرای سیاست‏های سازمان سینمایی در شهرستانها پرداخت و گفت: در حال حاضر تنها نماینده سینمایی در شهرستانها انجمن سینمای جوان است که با حمایت مناسب می‏توان فعالیت‏های سازمان سینمایی را در استان‏ها پر رنگ کرد و فیلمسازان را مورد تشویق قرار داد.

تابش در پایان به لزوم همکاری تنگانگ نهادهای مسئول اشاره کرد و گفت: بنیاد سینمایی فارابی مُصر است به وظیفه اصلی خود یعنی حمایت از تولید فیلم با محتوای فرهنگی عمل کند.

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.