یکشنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۶:۵۹

سینماپرس و یک گزارش اختصاصی

انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس این روزها چه فیلم‌ها و سریال‌هایی را پیگیری می‌کند؟

سریال های آرام میگیریم-کیمیا

سینماپرس: انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس این روزها درگیر تولید همزمان چند فیلم سینمایی و سریال تلویزیونی است؛ از این رو می توان سال جاری را یکی از پرکارترین سال ها در این انجمن دانست. روابط عمومی انجمن در گزارشی که در اختیار سینماپرس گذاشت به تشریح کامل این فعالیتهای سینمایی و تلویزیونی پرداخت.

به گزارش خبرنگار سینماپرس، متن گزارش اختصاصی مذکور به شرح ذیل است:

*سریال ۱۱۰ قسمتی «کیمیا» به کارگردانی جواد افشار که از آن به عنوان طولانی ترین سریال تاریخ تلویزیون ایران نام برده می شود و روایتگر حوادث مربوط به دوران انقلاب اسلامی است این روزها آخرین مراحل تصویربرداری خود را پشت سر می گذارد. سریال «کیمیا» رواینگر زندگی دختری با همین نام است.

داستان از سال ۵۶ آغاز می‌شود و به مقطع سقوط خرمشهر می‌رسد و در ادامه، داستان در زمان حال روایت می‌شود. در خلاصه داستان این سریال آمده است: تحولات جامعه، پدر و دختری را مقابل هم قرار داده است. دختر خانواده که کیمیا نام دارد پرسشگر است و معترض و در مقابل او پدری قرار دارد که نظامی، منضبط و پایبند به قانون است. سیر حوادثی که در زندگی این خانواده رخ می‌دهد آنها را درگیر توطئه و دسیسه‌ای بزرگ و شیطانی می‌کند و کیمیا با تلاشی خستگی‌ناپذیر درصدد نجات خانواده برمی‌آید و به این ترتیب او تبدیل به زنی مقاوم و استوار می‌شود؛ زنی مشابه هزاران زن ایرانی مسلمان که برای حفظ خانواده از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کنند.

«کیمیا» که در سه مقطع زمانی قبل از انقلاب، دوره‌ جنگ و زمان حال روایت می‌شود، بیش از ۳۰۰ بازیگر دارد و نقش یکی از شخصیت‌های اصلی آن را مهراوه شریفی‌نیا ایفا می‌کند.

همچنین از دیگر بازیگران این سریال می‌توان به حضور حسن پورشیرازی، آزیتا حاجیان، پوریا پورسرخ، آرش مجیدی، سید مهرداد ضیایی، رضا توکلی، علی شادمان، عطا عمرانی، امیر کاظمی، کاظم هژیرآزاد، حسین توشه، کوروش زارعی، شهین تسلیمی، آشا محرابی، سودابه بیضایی، فریبا طالبی، نسرین نیک، وحید رهبانی، مالک سراج، نوید خدا‌شناس، میرفرخ هاشمیان، محسن مجلس آرا و... اشاره کرد.

*سریال تلویزیونی «آرام می گیریم» به کارگردانی روح الله سهرابی که این روزها مراحل تصویربرداری آن به دلیل اصلاحات فیلمنامه متوقف مانده است به زودی و حداکثر تا ۲ ماه آینده ادامه مراحل تصویربرداری اش را از سر خواهد گرفت و در سال جاری به پخش خواهد رسید.

«آرام می گیریم» که برای پخش از شبکه دوم سیما آماده می شود در ۴۲ قسمت ۴۵ دقیقه ای به روایت زندگی خانواده ای می پردازد که فرزندانش به دلیل زیاده خواهی، آرامش واقعی خود را فدای آرامش کاذب کرده و زندگی خود را به سوی پرتگاهی فریبنده پیش می برند، اما با ورود شخصیتی تاثیرگذار، ماجرا شکل دیگری به خود می گیرد.

فیلمنامه این سریال به قلم مرتضی مصطفوی و روح الله سهرابی نوشته شده و تم دفاع مقدسی دارد و پرویز فلاحی پور، رضا شفیعی جم، علی صادقی، لعیا زنگنه، هوشنگ توکلی، ثریا قاسمی، امیر رضا دلاوری، امیر غفارمنش، تینا آخوند تبار، حمید رضا هدایتی، شیما نیک پور و فرهاد قائمیان از بازیگران این مجموعه تلویزیونی هستند.

مراحل نگارش نهایی سریال «کایدون» به کارگردانی مسعود آب پرور نیز این روزها به پایان رسیده و این سریال در مرحله پیش تولید به سر می برد و به زودی و پس از انتخاب قطعی عوامل جلوی دوربین خواهد رفت.

*«کایدون» سریال جاسوسی است که از هک کردن بهپاد اسرائیلی در آسمان ایران آغاز می‌شود و با یک پایان بسیار غافلگیرکننده تمام می‌شود. سازمان موساد یک واحد ویژه عملیاتی مخفی را با نام «کایدون» (سرنیزه در زبان عبری) در ایران اداره می‌کند. این واحد که در اصل بخشی از سازمان موساد است، وظیفه عملیات‌های ترور و آدم‌ربایی را در درجات بالای امنیتی بر عهده دارد و از دیگر بخش‌های موساد جدا است. بسیاری از مأموران واحد کایدون به دلیل استرس‌های شدید روانی و جسمی ناشی از ماهیت این کار تنها چند سال را در این واحد دوام می‌آورند. ترورهای دانشمندان هسته‌ای ایران، به این جاسوسان نسبت داده می‌شود.

*در راستای تولیدات سریال های تلویزیونی دو سریال «زهر قند» با موضوع اعتیاد و «راه» نیز نگارش فیلمنامه هایشان به اتمام رسیده و مسئولان انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس در حال رایزنی با فیلمسازان گوناگون برای تولید این سریال ها هستند. همچنین چند سریال تلویزیونی دیگر نیز این روزها آخرین مراحل نگارش خود را طی می کنند که قطعاً تا پایان سال جاری تکلیف تولیدشان روشن خواهد شد.

*فیلم سینمایی «امپراطور جهنم» به کارگردانی پرویز شیخ طادی و تهیه کنندگی محمد خزاعی این روزها پیش تولید خود را آغاز کرده و احتمالاً تصویربرداری آن تا ۲ ماه آینده آغاز خواهد شد و تمامی تلاش های مسئولان انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس بر آن است که این فیلم سینمایی در جشنواره فیلم مقاومت رونمایی شود.

فیلمنامه «امپراطور جهنم» درباره برخی «مفتی‌ها» و چگونگی و چرایی صدور فتواهایی است که به نام اسلام و اسلام‌گرایی صادر می‌کنند.

*دو فیلم سینمایی دیگر با نام های «ملاقات در وین» به کارگردانی محمدرضا عرب و «مرگ در برلین» به کارگردانی حبیب الله بهمنی نیز این روزها در مرحله پیش تولید قرار گرفته اند و سعی تمامی سازندگان آن ها در این راستا است که این فیلم ها در جشنواره فیلم مقاومت رونمایی شوند.

نام اولیه «ملاقات در وین»، «خبرنگار ایتالیایی» بود و این فیلم مضمونی اجتماعی، سیاسی  و خانوادگی دارد و داستان آن چیزی مجزا از مذاکرات ایران در ۱+۵ است و در حواشی فیلم به این اتفاق سیاسی پرداخته می‌شود.

«مرگ در برلین» نیز فیلمی با موضوع بمباران شیمیایی سردشت است که احتمالاً در جشنواره فیلم مقاومت حضور خواهد داشت.

*انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس دو فیلم سینمایی دیگر با عنوان «آخرین پرواز کرکس ها» و «راشل کوری» را نیز در مرحله نگارش فیلمنامه دارد که بعد از اتمام نگارش این دو فیلم به مرحله تولید خواهند رسید.

*همچنین بنابر اطلاعات دریافتی فیلمنامه های زیادی نیز این روزها توسط تیم های مختلف که زیر نظر انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس در حال فعالیت هستند در حال نگارش است که بعد از اتمام نهایی این فیلمنامه ها به تولید خواهند رسید.

انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس در سال جاری مانند سال های گذشته بر تولید فیلم های مستند، کوتاه و انیمیشن نیز توجه ویژه ای دارد و تولیدات تازه این انجمن در جشنواره های مختلف سینمایی از جمله جشنواره فیلم کوتاه تهران به نمایش درخواهند آمد.

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.