یکشنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۵

رونمایی از «سرودهاي مخالف، اركسترهای بزرگ ندارند»

کیمیایی: خوشحالم كه در اين سن موفق به نوشتن رمان شده‌ام

مسعود کیمیایی

سينماپرس: جشن امضاي رمان «سرودهاي مخالف، اركسترهاي بزرگ ندارند» نوشته مسعود كيميايي عصر امروز در مكتب تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سينماپرس در اين مراسم كه با استقبال گسترده هواداران اين كارگردان روبرو بود كيميايي طي سخناني در جمع خبرنگاران اظهار داشت: راجع به جهان تكه تكه توسط هر هنر به شكلي مي توان صحبت كرد كه هر هنر مي تواند گوشه اي از اين جهان را تعريف كند. ادبيات جهاني ديگر دارد و زوايا و پيچ و خم هايش بسيار زياد است.

كارگردان فيلم سينمايي «جرم» در ادامه افزود: وقتي به نوشتن روي مي آوريد هر آنچه زندگي به شما روا داشته را در نوشته تان روا مي داريد. در سينما بايد فكر كنيد كه در ۹۰ دقيقه چگونه موضوع تان را تعريف كنيد اما در ادبيات اينگونه نيست. نويسنده در پيچ و خم واژه ها قرار مي گيرد و با آن ها جهان خود را معرفي مي كند.

وي با اشاره به تفاوت جهان سينما با جهان ادبيات خاطرنشان كرد: رفاقت هايي كه من تعريفشان مي كنم شكل ديگري گرفته اند. در سينما اگر از يك جاده صحبت شود مخاطبان تنها همان جاده اي را مي بينند كه كارگردان به تصوير كشيده اما در رمان وقتي صحبت از جاده مي شود هر كس در ذهنش جاده ذهن خود را مي بيند.

وی افزود: در ادبيات مي شود يك جمله را هزاران شكل ديد و به ميزاني كه دانش ها و فهم ها متفاوت است دنيا را هزاران شكل مي بينند. پيدا كردن زمان در ادبيات خيلي مشكل است.

كارگردان فيلم سينمايي «اعتراض» در پايان اظهار داشت: خوشحالم كه در اين سن مي توانم رمان هايي به اين شكل بنويسم چرا كه نوشتن كار ساده اي نيست.

در ادامه اين مراسم جشن امضا برگزار شد و خريداران كتاب «سرودهاي مخالف، اركسترهاي بزرگ ندارند» امضا و نوشته اي از مسعود كيميايي به يادگار مي گرفتند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.