شنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۸

حرف های درگوشی اهالی سینما؛

«حسن برزیده»؛ جدیدترین گزینه احتمالی برای مدیر عاملی خانه سینما

حسن برزیده

سینماپرس: در حالیکه پیش از این قرار بود نهایتاً تا پایان وقت اداری روز پنجشنبه ۲۷ فروردین ماه، مدیر عامل جدید این نهاد صنفی معرفی شود اما هنوز از سوی این خانه سینما هیچگونه اطلاعیه ای در این خصوص منتشر نشده و همین امر باعث حرف های درگوشی میان برخی از اهالی سینمای ایران شده است که نام حسن برزیده جدیدترین گمانه است.

به گزارش خبرنگار سینماپرس در همان روزهای ابتدایی بعد از برگزاری مجمع عمومی خانه سینما بسیاری از رسانه ها و هنرمندان گمانه زنی های زیادی را برای پست مدیر عاملی این نهاد صنفی انجام دادند. فرشته طائرپور تهیه کننده سینمای ایران یکی از گزینه های اصلی پست مدیر عاملی خانه سینما محسوب می شد که بعد از رسانه ای شدن این خبر با انتشار تکذیبیه ای، گرفتن هرگونه پست و مقامی را برای مدیریت این نهاد صنفی تکذیب کرد.

همین امر باعث شد تا برخی از رسانه ها از علیرضا رضاداد به عنوان مشاور عالی رئیس سازمان سینمایی و دبیر جشنواره فیلم فجر به عنوان یکی از اصلی ترین گزینه ها برای پست مدیرعاملی خانه سینما نام ببرند. گزینه ای که بسیاری از سینماگران آن را قطعی شده می دانستند اما در نهایت بر اساس شنیده ها رضاداد آن را به شدت تکذیب کرده است.

در همان زمان از افراد دیگری همچون منوچهر محمدی و فرهاد توحیدی به عنوان گزینه های احتمالی مدیر عاملی خانه سینما نام برده می شد اما امروز در حاشیه نشست خبری نخستین جشن بزرگ عکاسان سینمای ایران حرف های درگوشی برخی از اهالی سینما حاکی از آن بود که هیأت مدیره این نهاد صنفی مشغول رایزنی های فراوان با حسن برزیده کارگردان سینمای ایران هستند تا وی حضور در این پست را بپذیرد اما برزیده تاکنون به شدت با این امر مخالفت کرده و هنوز راضی به حضور در این پست نشده است.

بر اساس شنیده های خبرنگار سینماپرس، گویا اعضای هیأت مدیره خانه سینما درصدد هستند تا در صورت عدم موافقت برزیده از محمدمهدی عسگرپور که هم اینک نیز این سمت را برعهده دارد درخواست کنند تا مجدداً در این پست ابقاء شود.

حال باید منتظر ماند و دید آیا عسگرپور که طی سال های اخیر همواره به دلیل ضعف مدیریتی با انتقادهای زیادی از سوی طیف گسترده ای از سینماگران و اهالی رسانه روبرو بوده مجدداً در این پست خواهد ماند و یا اینکه هیأت مدیره خانه سینما با درایت بیشتر اقدام به فرد دیگری خواهند کرد؟

گفتنی است؛ مجمع عمومی جامعه اصناف سینمای ایران بعدازظهر روز دوشنبه یازدهم اسفند ماه ۹۳ برگزار شد و پس از معرفی نامزدها و اخذ آرای نمایندگان صنوف، محمدرضا موئینی، ابراهیم مختاری، بهمن اردلان، آتیلا پسیانی، کامران ملکی، شادمهر راستین، سید مهدی خادم به عنوان اعضای اصلی و حمید رضا آشتیانی پور و محمدرضا سکوت به عنوان اعضای علی البدل انتخاب شدند. در این انتخابات همچنین عبداله اسفندیاری به سمت بازرس اصلی و ایمان کرمیان (بازرس علی البدل) خانه سینما برگزیده شدند.

همچنین اعضای سیزدهمین هیات مدیره خانه سینما در دومین نشست خود در صبح روز دوشنبه هجدهم اسفندماه ۹۳، پس از گفتگو و تبادل نظر به اتفاق آرا ابراهیم مختاری را به عنوان رییس هیات مدیره خانه سینما انتخاب کردند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.