جمعه ۲۸ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۳

پنج شنبه ای که خلف وعده شد!

علت عدم معرفی مدیر عامل جدید خانه سینما در موعد مقرر چیست؟

سر در خانه سینما

سینماپرس: در حالیکه بر اساسنامه خانه سینما آخرین مهلت انتخاب مدیر عامل جدید ۲۷ فروردین تعیین شده بود اما هنوز از سوی این خانه هیچگونه اطلاعیه ای در این خصوص منتشر نشده است.

به گزارش خبرنگار سینماپرس، یازدهم اسفند سال گذشته بعد از اینکه مجمع عمومی برگزار شد و اعضای هیأت مدیره خانه سینما تغییر یافتند، بر اساس اساسنامه اصلاح شده و مورد تأیید مجمع عمومی، مدیر عامل جدید این خانه نیز می بایست حداکثر تا روز پنج شنبه ۲۷ فروردین ۹۴ مشخص و به اهالی سینما معرفی گردد.

اما با وجود گمانه زنی های بسیار و برگزاری جلسات متعدد از دیروز تاکنون هنوز هیچگونه خبر و یا اطلاعیه ای پیرامون این موضوع در اختیار رسانه ها و خانواده بزرگ سینما قرار نگرفته و مشخص نیست که با وجود پایان مأموریت محمد مهدی عسگرپور مدیر عامل خانه سینما از دیروز، چه کسی جایگزین این مسئولیت شده و آیا اساسأ وی می تواند همچنان تا اطلاع ثانوی حق امضا و حضور در این پست صنفی را داشته باشد و در این جایگاه باقی بماند یا خیر؟

اگرچه در خصوص تصمیمات و خروجی جلسات محتلف ارکان اصلی خانه سینما از سالهای گذشته تاکنون، همواره عدم شفاف سازی کافی در عرصه اطلاع رسانی یکی از معضلات این خانه در قبال افکار عمومی سینما بوده است، اما انتظار می رود در ترکیب جدید و با توجه به پایان مهلت انتخاب مدیر عامل جدید این نهاد صنفی، از سوی مسئولان مریوطه و یا سخنگوی خانه سینما توضیحی ارائه شود تا همه علاقمندان به ویژه اعضای صنوف از روند این انتخاب و فرایند صورت گرفته بطور دقیق مطلع شوند.

هر چند که انتظار میرفت بجای سکوت و برخی بی خبری ها، حتی تعداد گزینه های اصلی مدنظر هیأت مدیره نیز تا روز پنج شنبه مشخص و اسامی آنها نزد اهالی سینما اعلام شود تا ۵ هزار عضو خانه سینما نیز با نامزدهای پست مدیر عاملی و حتی دلایل انتخاب آنها آشنا می شدند.

در هر صورت شایسته است حال که خانه سینما آتیلا پسیانی بازیگر شناخته شده سینما و تئاتر و تلویزیون را به عنوان سخنگوی خود برگزیده است، خبر ابقای مدیر عامل فعلی و یا انتخاب مدیر عامل جدید از میان فعالان سینمایی کشور و حتی خارج از این دایره و یا در نهایت دلایل عدم جمع بندی و انتخاب این مسئولیت حساس در موعد مقرر به نحو مقتضی اطلاع رسانی شود تا از بروز هرگونه شبهه ای ممانعت بعمل آید. 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.