چهارشنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۲

به سینماپرس خبر داد:

عوض پور: مستند قتل مشکوک نوه «مالکوم ایکس» آماده نمایش شد

مالکوم لطیف شباز

سینماپرس: فرود عوض پور کارگردان مستند در گفتگو با سینماپرس اظهار داشت: مستند «شباز میراث خانوادگی» با موضوع زندگی «مالکوم لطیف شباز» به تازگی آماده نمایش شده است. این شخصیت یک شیعه آمریکایی است که به طرز مشکوکی در مکزیک به قتل رسیده است.

عوض پور اظهار داشت: این مستند یک پرتره از شخصیت مالکوم لطیف شباز نوه مالکوم ایکس است. وی یک هفته قبل از اینکه به ایران سفر کند تا در نشست های هالیوودیسم علیه آمریکا صحبت کند و تحصیلاتش را در حوزه علمیه قم ادامه دهد طبق پیش بینی های خودش به شکل مشکوکی به قتل می رسد.

وی افزود: از آنجا که این مسلمان شیعه فعالیت های ضد آمریکایی بسیاری داشت با شرایطی که برایش پیش آمده بود پیش بینی می کرد که تحت تعقیب اف بی آی باشد و خودش اینگونه پیش بینی کرده بود که ممکن است توسط نیروهای آمریکا کشته شود. مالکوم لطیف شباز به نوعی ادامه دهنده راه پدربزرگش بود.

این کارگردان خاطرنشان کرد: ما گفتگوهایی با دوستان ایرانی وی داشتیم و برای ارتباط با نزدیکان خارجی اش از اینترنت استفاده کرده و مصاحبه هایی نیز با نزدیکان او ترتیب دادیم که در این مستند گنجانده شده است. خوشبختانه نزدیکان این شخص با ما همکاری کرده و آرشیوی از تصاویر، مستندات و عکس های مالکوم لطیف شباز در اختیار ما قرار دادند.

عوض پور در ادامه افزود: ساخت این مستند ۴۵ دقیقه ای را به پیشنهاد محمدعلی شعبانی بر عهده گرفتم. برای ساخت این مستند تحقیقات میدانی بسیاری انجام شد که در آنها به تأثیرات مالکوم ایکس بر روی افراد سرشناس دنیا از جمله محمدعلی کلی پی بردیم و در مستند نیز گنجانده ایم. در این مستند به چگونگی روی آوردن لطیف شباز به دین اسلام و دوران سخت و پرتنش کودکی اش نیز پرداخته شده است.

وی درباره تحقیقاتش توضیحات بیشتری داد و گفت: با تحقیقاتی که انجام شد به نتایج مختلفی از جمله علاقه لطیف شباز به سفر به ایران پی بردیم. حجم قتل های مشکوک در دنیا از جمله قتل هایی مثل مالکوم ایکس، پسر ادواردو آنیلی و... زیاد شده است و متأسفانه سیاست های غرب علاقه ای به نشان دادن وجهه واقعی اسلام ندارد و تبلیغاتی که درباره اسلام دارد را به گروه هایی چون داعش توجه می دارد. 

این کارگردان در پایان عوامل ساخت این مستند را معرفی کرد و گفت: این فیلم به تهیه کنندگی محمدعلی شعبانی ساخته می شود و کسرا رضایی در مقام تدوینگر با ما در ساخت این مستند همکاری کرد. ضمن اینکه تصویربردای و کارگردانی این اثر را خودم بر عهده داشتم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.