چهارشنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۹

دیدگاه هنرمندان درباره سریال های نوروزی/ ۷

زندگانی: از طرفداران «مهران مدیری» هستم/ مدیران سیما برای جذابیت بیشتر سریال‌های مناسبتی راهکاری بیاندیشند

امین زندگانی در نشست خبری فیلم «فصل فراموشی فریبا» در جشنواره فیلم فجر

سینماپرس: امین زندگانی بازیگر نام آشنای سینما و تلویزیون گفت: به زعم من سریال «در حاشیه» به کارگردانی مهران مدیری جذابیت های زیادی را برای مخاطبان دارد و بهترین سریال نوروزی ۹۴ بود اما از سوی دیگر سریال «فوق سری» به کارگردانی آقای فخیم زاده نتوانست آنچنان که باید نظر مخاطبان را به سوی خود جلب کند.

بازیگر سریال تلویزیونی «مختارنامه» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: من از طرفداران پر و پا قرص سریال «در حاشیه» هستم و با رضایت کامل این برنامه تلویزیونی را دنبال می کنم. علاوه بر آنکه من همیشه از طرفداران آقای مدیری و برنامه های ایشان بوده ام بازی بسیار خوب مهران غفوریان، جواد رضویان و سیامک انصاری باعث می شود تا از تماشای این سریال لذت ببرم. همچنین حضور همسرم، الیکا عبدالرزاقی به عنوان یکی از بازیگران این سریال که طی قسمت های آتی بازی اش در آن آغاز خواهد شد باعث اشتیاق مضاعف من برای تماشای این اثر تلویزیونی شده است.

این بازیگر سپس در مورد سریال «کلاه قرمزی» به کارگردانی ایرج طهماسب نیز گفت: «کلاه قرمزی» دیگر بدل به عروسک ملی ما شده و جای خود را در میان تمامی خانواده ها و مخاطبان باز کرده است و کمتر کسی است که از دیدن برنامه های شاد و مفرح «کلاه قرمزی» راضی نباشد.

وی افزود: یکی از نکات مثبت مجموعه «کلاه قرمزی» این است که سوژه ها و بحث های تکراری نمی شود و تیم سازنده آن همواره در تلاش هستند تا به دور از هرگونه کلیشه پردازی برنامه خود را به ثمر برسانند و این نکته ای است که امروزه برای آنکه بتوانیم قشر کودک و نوجوان را پای تلویزیون بنشانیم ضروری و لازم است چرا که کودک اگر احساس کند در حال تماشای برنامه ای تکراری است از آن دلزده شده و دیگر رغبتی به تماشای آن از خود نشان نمی دهد.

بازیگر سریال تلویزیونی «معصومیت از دست رفته» در مورد سریال «فوق سری» گفت: سریال جدید آقای فخیم زاده به هیچ عنوان در حد و اندازه ایشان نبود و نتوانست توقعات مخاطبان تلویزیون را که قبل از این سریال های موفق تاریخی و پلیسی زیادی از ایشان را دیده بودند و لذت برده بودند برآورده سازد. «فوق سری» از ضعف های زیادی به خصوص در بخش فیلمنامه و بازیگری رنج می برد که شاید دلیل اصلی آن تعجیل در تولید این سریال بوده باشد.

زندگانی سپس در بخش دیگری از این گفتگو با اشاره به وضعیت مناسبت سازی در تلویزیون اظهار داشت:  با توجه به اینکه مناسبت های ملی و مذهبی ما تاریخ مشخصی دارند نباید مدیران سازمان صدا و سیما در لحظات آخر تصمیم به تولید برنامه هایی برای پر کردن آنتن تلویزیون در این ایام بگیرند و بهتر است با تشکیل تیم های کارشناسی برنامه ریزی کلان و دراز مدتی را برای تولید برنامه های مناسبتی داشته باشند.

وی افزود: من با برخی از افراد که با «مناسبت سازی» مشکل دارند به شدت مخالف هستم چرا که معتقدم ما مردمی هستیم که فرهنگ مان با مناسبت ها عجین شده است و همیشه در ایام مختلف مانند ماه مبارک رمضان، ماه های محرم و صفر، روزهای ملی، عید نوروز و امثالهم سنت ها و آیین های خاص خود را داریم که این مهم از فرهنگ غنی ایرانی-اسلامی ما ناشی می شود و از این رو زمانی که «مناسبت سازی» در تلویزیون مان باب شد این برنامه ها با استقبال بسیار خوبی از سوی مخاطبان روبرو شدند اما متأسفانه طی سال های اخیر به دلیل ساده انگاری مدیران و برنامه سازان با ریزش مخاطب در ایام مختلف روبرو بوده ایم.

این بازیگر با تأکید بر اینکه مناسبت سازی در تلویزیون می تواند خوراک فرهنگی مناسبی برای تمامی مخاطبان رسانه ملی باشد اظهار داشت: مدیران سازمان صدا و سیما باید آگاه باشند که راضی کردن طیف گسترده مخاطبان کار بسیار سختی است و از این رو باید راهکارهای جدی برای برون رفت از این معضلات اساسی در نظر گرفت.

زندگانی تغییر مدیریت شبکه ها و مدیران کل سازمان صدا و سیما را یکی از دلایل ضعف تولیدات مناسبتی امسال از جمله ایام نوروز برشمرد و خاطرنشان کرد: آقای محمد سرافراز که به تازگی به عنوان رئیس رسانه ملی منصوب شده اند پیش از این در بحث مدیریت رسانه عملکرد بسیار خوبی داشتند اما گویی در بحث ساخت سریال های نوروزی ایشان به دلیل عدم برنامه ریزی نتوانسته بودند چندان کار مثبتی انجام دهند و از این رو باید منتظر باشیم تا بعد از برنامه ریزی های کلان عملکرد ایشان را در سال ۹۵ مورد ارزیابی قرار دهیم.

بازیگر فیلم سینمایی «فصل فراموشی فریبا» ادامه داد: من امیدوارم از این پس برنامه ریزی ها در سازمان صدا و سیما به نحوی صورت پذیرد تا سازندگان آثار مناسبتی با فراغ بال بیشتر و به دور از هرگونه تعجیل بتوانند سریال های خود را تولید کنند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.