چهارشنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۹

در گفتگویی با خبرنگار ما مطرح شد

«علی غفاری»؛ از تلاش برای اکران «ابوزینب» در روز قدس تا آغاز فیلمبرداری سریال «حریم» در پاییز

علی غفاری کارگردان در  نشست فیلم «استرداد» در خبرگزاری سینماپرس

سینماپرس: علی غفاری کارگردان سینما صبح امروز از اکران فیلم سینمایی «ابوزینب» در روز قدس خبر داد و در مورد سایر فعالیت های خود گفت: نگارش سریال «حریم» به نیمه رسیده است و قرار است اوایل پاییز فیلمبرداری آن آغاز شود.

وی به خبرنگار سینماپرس گفت: قرار است از اوایل هفته آینده دوبله فارسی فیلم سینمایی «ابوزینب» به مدیریت حمید رضا آشتیانی پور آغاز شود.  

غفاری در ادامه بیان داشت: تمام تلاش مان بر این است که این فیلم سینمایی را همزمان با روز قدس در ایران به اکران عمومی درآوریم.

کارگردان فیلم سینمایی «استرداد» در ادامه توضیح داد:  افتتاحیه خارجی این فیلم سینمایی در ایام نوروز در شهر بیروت با حضور علی جنتی (وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی)، آقای فتحعلی (سفیر ایران در بیروت)، علی کریمیان (رئیس اتحادیه رادیو و تلویزیون کشورهای اسلامی) و عوامل فیلم برگزار شد.

به گفته این کارگردان سینما، قرار است به زودی این فیلم سینمایی در شهرهای لبنان، ترکیه، مصر، مراکش و اردن به اکران عمومی درآید.

 برپایه این گزارش، فیلم سینمایی «ابو زینب» نام چهارمین فیلم علی غفاری پس از آثاری چون «شاهرگ»، «چراغ قرمز» و «استرداد» است. این فیلم درباره خانواده ای لبنانی است و تماما در کشور لبنان و با بازیگران عرب زبان ساخته شده است.

وی در بخش دیگری از این گفتگو در مورد سایر فعالیت های خود توضیح داد: این روزها مشغول نگارش سریالی با نام موقت «حریم» هستم که مربوط به آغاز جنگ جهانی اول و هجوم نیروهای بیگانه به جنوب کشور است.

این کارگردان سینما در ادامه بیان داشت:  این سریال به سفارش موسسه اوج و تهیه کنندگی حسین صابری برای پخش در شبکه افق ساخته خواهد شد که در حقیقت به مبحث بیگانه ستیزی و  مقاومت مردم جنوب در سال های اشغال می پردازد.

غفاری در مورد زمان فیلمبرداری این سریال توضیح داد: نگارش فیلمنامه به نیمه رسیده است و قرار است فیلمبرداری این سریال در اوایل پاییز آغاز شود.

وی  در  مورد لوکیشن و مدت زمان فیلمبرداری این اثر توضیح داد: بخش عمده ای از دکورها و لوکیشن های این سریال در جنوب کشور ساخته شده است.

علی غفاری در پایان این گفتوگو خاطرنشان کرد: قرار است این سریال در ۲۶ قسمت ۶۰ دقیقه ای ساخته شود که عمده لوکیشن های آن علاوه بر  شهرهای جنوبی کشور در شهرهای بوشهر، شیراز، داراب و لارستان انجام خواهد شد و  فیلمبرداری آن به مدت ۲ سال به طول می انجامد.  

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.