چهارشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۰

ماجرای «هفت سین‌»های سریالی+ تصاویر

سینماپرس: نوروز است و یک سفره هفت سین؛ آنچه که در آثار نمایشی نیز برای تداعی فصل بهار و ایام عید به عنوان المانی خاطره انگیز و دوست داشتنی مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.در آستانه نوروز بهتر دیدیم بخشی از ویژه نامه را به سفره هفت سین اختصاص دهیم.


سالهای مشروطه


کارگردان محمدرضا ورزی
عکس: مسعود عجمی
این سفره هفت سین مربوط به سریال «سالهای مشروطه» است که به دوران سلطنت ناصرالدین شاه و زمان صدارت میرزا تقی خان فراهانی (امیرکبیر) می‌پرداخت و در نهایت به انقلاب مشروطیت می‌رسید. بازیگران حاضر در تصویر محمدرضاشریفی نیا، ایرج راد، محمد مطیع، زهیر یاری هستند. این سفره هفت سینی در حضور ناصرالدین شاه قاجار است.

سریال «قرارگاه مسکونی»
کارگردان جواد رضویان
این هم سفره هفت سین بامزه‌ای با حضور کلی سرباز وظیفه که در قالب سریال طنز «قرارگاه مسکونی» گرد هم آمدند. این سریال محصول سال ۱۳۸۶ است که هنگام پخش با حاشیه‌های فراوانی مواجه و خیلی از لحظات آن گرفتار ممیزی شد.
در این تصویر خانواده‌های سربازان را می‌بینید که چون فرزندانشان در آستانه تحویل سال موفق به گرفتن مرخصی نشدند، خودشان اقدام کردند و بیرون از پادگان سفره هفت سین را کنار سفره ناهار بر پا کردند.

سریال «همه خانواده من»


کارگردان: داریوش فرهنگ، عکس: مهدی دلخواسته
این هم سفره هفت سینی در شهر کاشان که سازندگان سریال نوروزی «همه خانواده من» تدارک دیدند. قصه سریال درباره دو خانواده کاشانی است که یکی در کار تولید و فروش گلاب و دیگری در کار فروش فرش است. پیدا شدن تعهدنامه‌ای که ۴۰ سال پیش توسط بزرگ این دو خانواده تنظیم شده، ماجراهایی را ایجاد می‌کند. این سریال در نوروز سال ۹۲ از شبکه سه پخش شد. فرهاد آئیش که در تصویر کنار سفره هفت سین نشسته، نقش مردی پریشان احوال به نام لطف الله خان را دارد که با گریم، ۲۰ سال هم از سن واقعی او بزرگتر بود.

سریال «پایتخت ۲»


کارگردان: سیروس مقدم، عکس: محمد فوقانی

این شبه سفره هفت سین را گروه خوش ذوق «پایتخت۲» در جزیره قشم در اوج بی امکانات بودن تدارک دیدند. همانطور هم که می‌بینید، محسن تنابنده در کاغذی از محتویات بامزه این سفره که شامل ۱- سیم چین، ۲- سلفون، ۳- سوسماری، ۴- سوزن هاگراف، ۵- سه پایه، ۶- سیم مفتول و ۷- سیروس مقدم است، خبر داده! جالب آنکه یکبار در پایتخت یک نیز سمیرا حسن پور یکی از بازیگران آن را جزو هفت سین قرار دادند!
این سریال نوروز سال ۹۲ از شبکه یک پخش شد. البته این تصویر جایی در تصاویر سریال که روی آنتن رفت نداشت و جزو شوخیهای گروه در پشت صحنه بود؛ زمانی که خانواده نقی در سفری اجباری به جنوب کشور، سال تحویل را در قشم سپری کردند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.