سه‌شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۷

مجوز دهنده به نمايش موهن مدير شد!

روزنامه جوان: مسعود عابدين‌نژاد، فردی که در دوران حضور خود در تئاتر، به یک نمایش غیراخلاقی مجوز اجرا داده بود، مدیر شبکه رادیویی فرهنگ شد!

مسعود عابدين‌نژاد قائم مقام راديو فرهنگ شد. اعلام خبر اين انتصاب از سوي مسئولان سازمان صدا‌و‌سيما شگفتي اهالي رسانه و دست‌اندركاران حوزه فرهنگ را در پي داشت.

http://www.mashreghnews.ir/files/fa/news/1393/12/26/949898_747.jpg

علت اصلي شگفتي و بهت رسانه‌ها و اهالي فرهنگ در انتصاب اين فرد به دليل سوابق و اظهارات جانبدارانه‌اش از برخي نمايش‌هاي مسئله‌دار در زمان تصدي‌اش در سمت سرپرستي شوراي نظارت و ارزشيابي اداره كل هنرهاي نمايشي است. هنوز هم اظهارات عجيب و غريب مسعود عابدين‌نژاد از دست‌اندركاران تئاتر سخيف و نازل «هدي گابلر» كه در اثناي نمايش آن مخاطبان شاهد صحنه‌هايي از ديالوگ‌ها و حركاتي ضدديني، ضداخلاقي و ضدارزشي بودند با يك جست‌وجوي ساده اينترنتي قابل احصا و دسترسي است.

تنها سه ماه پس از اجراي تئاتر هنجارشكن «اتللو»، نمايشي مشابه با نام «هدا گابلر» (در دي‌ماه سال ۱۳۸۹) در تئاترشهر روي صحنه رفت كه اعتراض عمومي نسبت به ادامه اين روند را به شدت برانگيخت. با آنكه شدت هنجارشكني در اين نمايش‌ها منجر به بازداشت عوامل اجرايي(كارگردان و بازيگران) آنها شد اما تمام مسئولان مربوط به اين مسئله در وزارت ارشاد به دفاع تمام‌عيار از عملكرد خود و مجريان اين نمايش‌ها پرداختند.
پس از اين كشمكش، مجلس نيز به واسطه برخي از نمايندگان اعلام كرد كه دايره اختياراتش محدود است و كاري بيش از اين نمي‌تواند انجام دهد و به همين علت به مردم متدين پيشنهاد دادند از عوامل ارائه مجوز به اجراي چنين نمايش‌هايي به دادگاه شكايت كنند.
عابدين‌نژاد در دفاع از اين نمايش كه با شكايت ۱۹ نفر از مردم مؤمن و مسلماني كه خطر را بيشتر از برخي مسئولان كه با تغافل يا تجاهل زمينه‌ساز تخريب و هجمه عليه ارزش‌هاي ديني و اخلاقي جامعه‌شان بودند و متوقف شد، مي‌گويد: «من اين ادعا را مي‌كنم كه اين نمايش با كمي كمرنگ كردن گريم‌ها قابل پخش از تلويزيون است. متن اين نمايش در راستاي اهداف فرهنگي كشور است. در اين نمايشنامه به وضعيت انسان به خصوص زن در جامعه مدرن غربي كه هيچ راهي جز پذيرش سرنوشت سياه خود ندارد، پرداخته شده است و كاملاً نقد مدرنيته و تفكر غربي از ديدگاه يك نويسنده غربي است و به هيچ وجه آن چيزهايي كه در آن گزارش آمده، صحت ندارد.» هرچند نتيجه اين اقدام انقلابي مردم مؤمن عابدين‌نژاد را مجبور به استعفا كرد و او از اداره كل هنرهاي نمايشي رفت اما متأسفانه اخبار تازه از دادن پست مديريت راديو گفت‌وگو به وي خبر مي‌دهند.
با توجه به سابقه مديريتي و نوع نگاه عابدين‌نژاد كه در اثناي دفاعياتش از نمايش آثاري مثل «هدي‌گابلر» با آن همه زشتي و پلشتي نمايان است، معلوم و مشخص نيست كه مسئولان و مديران تازه سازمان صداوسيما بر چه اساس و معياري به عابدين‌نژاد پست قائم مقامي راديو فرهنگ را تقديم كرده‌اند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.