یکشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۶

بعد از پایان مسئولیتش در خانه سینما

فرهاد توحیدی دبیر جشنواره «فیلم سبز» شد/ ایوبی: این روزها حرکت نمادین برای محیط زیست مد شده است

فرهاد توحیدی

سینماپرس: پنجمین جشنواره «فیلم سبز» پس از ۱۰ سال وقفه، با دبیری فرهاد توحیدی برگزار می‌شود. وی تا هفته پیش مسئولیت ریاست هیأت مدیره خانه سینما را عهده دار بود.

به گزارش سینماپرس، روز گذشته طی مراسمی در موزه سینما حکم رسمی فرهاد توحیدی برای دبیری جشنواره فیلم سبز با حضور معصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست‌ و حجت‌الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی اهدا شد.

در این برنامه، معصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست زبان سینما را موثرترین و قوی‌ترین زبان برای تغییر نگرش افراد نسبت به حفاظت از محیط زیست دانست و توضیح داد: زبان گویای سینما در القای یک پیام می‌تواند کاملا علمی و دقیق جریان سازی اجتماعی داشته باشد و این تاثیرگذاری غیر قابل انکار است.

ابتکار با یادآوری برگزاری جشنواره فیلم سبز در دولت اصلاحات، متذکر شد: رشدی که جشنواره در آن سال‌ها داشت، باور نکردنی بود هرچند در آغاز این دغدغه را داشتیم که آیا این موضوع اصلا برای کسی جذاب است یا نه؟ اما به سرعت به یک جریان خوب اجتماعی تبدیل شد.

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست اظهار تاسف کرد: هرچند در برگزاری جشنواره هشت سال وقفه افتاد اما تخریب محیط زیست بی‌وقفه ادامه داشت، به طوری که امروزه شرایط بسیار ویژ‌ه‌ای از جهت افت شاخص‌های محیط زیست داریم به همین دلیل این موضوع از همان آغاز در اولویت‌های دولت آقای روحانی قرار گرفت.

ابتکار با بیان اینکه باید فراخوان این جشنواره به صورت بین‌المللی منتشر شود‌، بر جنبه مردمی بودن آن نیز تاکید کرد و افزود: جشنواره باید به گونه‌ای برگزار شود که همه اقشار جامعه بتوانند از آن استفاده کنند.

بنا به گزارش سینماپرس این سخنان در حالی بیان می شود که روز گذشته مدارس بندر عباس به دلیل آلودگی هوا تعطیل اعلام شد و منطقه خوزستان نیز به دلیل وجود ریزگردها همچنان از آلودگی شدید محیط زیست رنج می برد

در این برنامه حجت‌الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی نیز طی سخنانی اظهار داشت: دغدغه محیط زیست برای من همیشگی بوده است. البته در دوره جوانی ما اگر کسی در این‌باره حرف می‌زد‌، سوسول و تجملی خوانده می‌شد‌، اما الان با وضعیتی که محیط زیست پیدا کرده بسیاری از افراد به این موضوع توجه دارند.

این کارگردان با اشاره به حرکت‌های نمادینی که برای حفظ محیط زیست انجام می‌شود، تذکر داد: به بعضی از این حرکت‌ها نیازی نیست متاسفانه امروزه حرکت نمادین برای محیط زیست مد شده است. همچنان که روز گذشته ما را برای مراسم درخت کاری به تپه‌های سوهانک بردند و آنقدر جوانه‌های آنجا را لگد مال کردند که تمام پوشش گیاهی آن نقطه را از بین بردند چون می‌خواستند دو هزار تا درخت کاج بکارند!

مرضیه برومند فیلمساز کشورمان یکی دیگر از سخنرانان این مراسم بود که از ایوبی خواست فیلم‌های کوتاه سه دقیقه‌ای درباره محیط زیست در سالن‌های سینما نمایش داده شود و با این شیوه به مردم هشدار داده شود.

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.