چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۸

یک رویداد مهم فرهنگی در آستانه برگزاری

رئیس سازمان سینمایی: نمی خواهیم جشنواره امام رضا(ع) تنها سفر گروهی مدیران به مشهد باشد

حجت اله ایوبی*

سینماپرس: رییس سازمان سینمایی در خصوص برگزاری سیزدهمین جشنواره بین المللی امام رضا(ع) گفت: دوست نداریم این رویداد فرمایشی باشد و همه مدیران در سفری به مشهد تنها در یک گردهمایی شرکت کنند.

به گزارش سینماپرس به نقل از روابط عمومی سازمان سینمایی، جلسه کارگروه سینمایی سیزدهمین جشنواره بین المللی امام رضا (ع) صبح چهاشنبه ۱۳ اسفند با حضور "حجت الله ایوبی" رییس سازمان سینمایی، "حبیب ایل بیگی" معاون ارزشیابی و نظارت بر آثار سینمایی، "علیرضا رضاداد" مشاور ارشد رییس سازمان، "محمد رضا تابش" مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی، "آرش امینی" مدیرکل بخش بین الملل سازمان، "فرید فرخنده کیش" مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران و جمعی از مدیران ستادی در سالن کوچک سازمان سینمایی  برگزار شد.

"حجت الله ایوبی" در ابتدای این مراسم گفت: این جشنواره حرکتی عمومی و گسترده و یک کار فرهنگی برجسته است.

وی یادآور شد: دلم می خواهد این جشنواره رویدادی موفق و خوب باشد. اینکه همه بخش های وزارت ارشاد درگیر این جشنواره هستند اتفاق خوبی است اما فراگیری نیز موجب می شود همه معاونت ها با تمرکز و همه انرژی وارد این کار نشوند.

رییس سازمان سینمایی تاکید کرد: اگر واقعا ارزیابی از دوازده دوره داشته باشیم باید به این پرسش پاسخ دهیم اگر این رویداد را در بخش سینمایی برگزار نکنیم چه اتفاقی می افتد؟ آیا مطالبه ای وجود دارد؟

ایوبی تصریح کرد: اگر ما اعلام کنیم مثلا جشنواره فجر برگزار نشود بلوایی برپا خواهد شد و یا دیگر جشنواره ها مانند سینما حقیقت نیز همین شرایط را دارند. یک راه سنجش این است که اگر این جشنواره بخش سینمایی نداشته باشد چه اتفاقی می افتد  و آیا جامعه سینمایی در انتظار برپایی این رویداد است؟

رییس سازمان سینمایی اظهار کرد: تولید اثر صرف در زمینه امام رضا (ع) دشوار است؛ چنانچه فیلم ها و در بخش های مختلف با موضوع ترویج فرهنگ دینی و شیعی تولید شود شرایط بهتری در این رویداد ایجاد خواهد شد.

ایوبی ادامه داد: تلاش ما بر این است که همه آحاد جامعه جشنواره رضوی را رویداد اصلی و مهم خود ببینند. علما، مدیران، جامعه و متدینین در این رویداد حضور پیدا می کنند و جشنواره امام رضا(ع) محمل آشتی جامعه متدینین و هنر به معنای خاص آن است.

وی گفت: این جشنواره می تواند به فرهنگ و هنر کشور جهت دهد و هر سال آثاری برای این رویداد از سوی هنرمندان خلق شود.

رییس سازمان سینمایی توضیح داد: حضور داوران با کیفیت به این جشنواره کمک می کند و امیدوارم با هماهنگی انجمن سینمای جوان شاهد حضور داوران خوب در این رویداد باشیم.  

ایوبی با بیان اینکه جوایز باید قابل اعتنا باشد توضیح داد: با توجه به هزینه هایی که در جشنواره امام رضا (ع) می کنیم جوایز این رویداد باید استاندارد و معقول باشد و روی امکانات استان ها و شرکت های خصوصی می توان حساب کرد.

وی یادآور شد: پرداخت هزینه ساخت فیلمنامه های اول و برگزیده جشنواره می تواند جایزه مناسبی باشد و استانداران نیز با توجه به اهمیت جشنواره رضوی پای کار باشند.

رییس سازمان سینمایی افزود: اگر فیلم مستند برگزیده ای داشتیم حداقل فیلم یاد شده را با هماهنگی  می توان در بخش هنر و تجربه به نمایش رساند.

ایوبی در ادامه با شنیدن گزارش های ارائه شده از سوی مسوولان بخش های مختلف اظهار کرد: گزارش های ارائه شده امید بخش بود و اگر بتوانیم در قالب جشنواره رضوی فیلم های دینی را طراحی کنیم موفق تر خواهیم بود.

وی توضیح داد: این جشنواره ها در استان ها، ملی است از این رو باید به صورت ملی نیز دیده و از ظرفیت های موجود در این بخش استفاده شود.

رییس سازمان سینمایی تصریح کرد: انجمن سینمای جوانان در کنار دست اندرکاران این رویداد فرهنگی هنری ضامن برگزاری جشنواره است. ما با تمرکز زدایی موافقیم و شعار ما است اما تمرکز زدایی به معنای با هم کار کردن است. در بین بچه های انجمن سینمای جوان حس خانه وجود دارد و این دوستان پایدارند و به شما کمک می کنند.

ایوبی تاکید کرد: اختتامیه ها را با توجه به تلاشی که در طول سال انجام می شود با شکوه برگزار کنیم و این مهم به دیده شدن جشنواره کمک بیشتری خواهد کرد.

وی با اشاره به راه اندازی بخش سینمای بلند در جشنواره رضوی اظهار امیدواری کرد این بخش در آینده به صورت بین المللی برپا شود.

رییس سازمان سینمایی "بابک رضایی" را مسوول پیگیری امور و تصمیمات این جلسه کرد.

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.