چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۲

با تجهیز و بازسازی سالن سینما صورت می‌گیرد

آغاز فعالیت مجدد سینماتک موزه هنرهای معاصر تهران با نمایش «دایی جان»

سینماتک موزه هنرهای معاصر

سینماپرس: «سینماتک» موزه هنرهای معاصر تهران با تجهیز و بازسازی سالن سینما و با نمایش فیلم «دایی جان» ساخته ی ژاک تاتی و با سخنرانی مهدی هاشمی و شادمهر راستین فعالیت دوباره خود را آغازمی کند.

به گزارش سینماپرس به نقل از روابط عمومی موزه هنرهای معاصر تهران، واحد سینماتک موزه هنرهای معاصر تهران با تجهیز و بازسازی سالن سینما، روز دوشنبه ۱۸ اسفندماه ساعت ۱۷ با نمایش فیلم "دایی جان" ساخته ی ژاک تاتی محصول سال ۱۹۵۸ به مدت ۱۱۵ دقیقه وبا سخنرانی مهدی هاشمی و شادمهر راستین و با حضور مسئولان فرهنگی وهنری و هنرمندان فعالیت دوباره خود را آغاز می کند و از بهار ۹۴ به صورت مستمر و هدفمند در خدمت مخاطبین سینمایی خواهد بود.

شخصیت اصلی فیلم «دایی جان» آقای اولو است (با بازی خود تاتی) که با بارانی بلند، شلوار کوتاه، چتر همیشه در دست و پیپ همیشه بر لبش به شاخص‌ترین شمایل تاریخِ سینمای کمدی فرانسه تبدیل شد. داستان فیلم حول و حوش رابطه‌ی اولو با خانواده‌ی خواهرش می‌گذرد که تضاد فضای به شدت ماشینی خانه‌ی لوکس آن‌ها با سادگی کودکانه‌ی اولو به لحظاتی بسیار جذاب و تماشایی منجر می‌شود. «دایی جان» که محصول فرانسه است موفق شد جایزه‌ی اسکارِ بهترین فیلم خارجی سال ۱۹۵۸ را کسب کند. ورود برای کلیه علاقه مندان به سالن سینماتک موزه هنرهای معاصر تهران برای نمایش فیلم وسخنرانی مهدی هاشمی وشادمهر راستین آزاد است.

شایان ذکر است سینماتک موزه هنرهای معاصر تهران به رغم افتتاح در قبل از انقلاب در سال ۱۳۷۷ به همت علیرضا قاسم خان و سعید الهی برای اولین بار پس از انقلاب با عنوان «سینماتک» مجددا احیا و با پیروی از مفهوم واقعی سینماتک فرانسه در اکران آثار کلاسیک، فعالیت خود را از سر گرفت و مبادرت به نمایش فیلمهای تاریخ سینما برای علاقمندان و دانشجویان نمود. این روند طی ۱۳ سال گذشته و جدا شدن مدیران اولیه از موزه هنرهای معاصر تهران دستخوش تغییرات بسیاری گردید. 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.