چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۸

سهرابی: دستمان در انتخاب فیلم انقلابی و دفاع‌مقدس از جشنواره فجر خالی بود

روح الله سهرابی*

مهر: قائم مقام انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس درباره برنامه «شب‌های فیلم» بیان کرد که در این برنامه آثار مرتبط با انقلاب و دفاع مقدس انتخاب می شود و امسال دستشان در گزینه های انتخاب خالی بوده است.

روح الله سهرابی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره برنامه «شب‌های فیلم» انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس که ویژه سی و سومین جشنواره فیلم فجر برگزار می شود، گفت: «شب های فیلم» هرساله به طور روتین بعد از جشنواره فیلم فجر برگزار می شود که نگاهی کلی به فضای حاکم بر یک سال سینمای ایران دارد.

وی ادامه داد: این برنامه در ۱۰ شب برگزار می شود و در آن ۱۰ فیلم حوزه انقلاب و دفاع مقدس به نمایش درمی آیند اما متاسفانه هیچ سالی ما این تعداد فیلم نداشتیم و مجبور شدیم به سمت آثار اجتماعی که نزدیک تر به این مضامین بود، برویم.

قائم مقام انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس به جلسات نمایش فیلم و مهمانان این برنامه اشاره و بیان کرد: ما سعی کردیم کلیتی از آثار فجر سی و سوم را به نمایش بگذاریم و مدعوین هم از سلیقه های خاص گرفته تا سینماگران، هنرمندان، مسئولان و حتی مخاطبان عام مهمانان را تشکیل می دهند که می توانند خروجی این آثار را ببینند و خود ما قصدی بر قضاوت آثار نداریم بلکه ارزیابی را بر عهده مخاطبان می گذاریم.

وی با بیان اینکه امسال چند فیلم مرتبط با حوزه مورد نظر در جشنواره فجر حضور داشته است، گفت: آثاری که در جشنواره فجر امسال به شکل مستقیم با حوزه انقلاب و دفاع مقدس وجود داشتند کم بودند و ما اگر نتوانیم همه ۱۰ شب را با چنین آثاری پر کنیم از فیلم هایی نزدیک به فضای ارزشی، دینی و دفاع مقدسی استفاده می کنیم فیلم هایی که حاوی ارزش های خانواده و جامعه باشد و شاید کمتر سراغ آثار اجتماعی که به نگاه آسیب شناسی و عمیق نیاز دارند، برویم و چنین فیلم هایی شاید محل پخششان جای دیگری باشد.

سهرابی اضافه کرد: امسال انتخاب فیلم ها برای ما سخت بود، بعضی از سال ها به دلیل تنوع در آثار انقلابی و دفاع مقدسی دچار مشکل می شدیم اما امسال به دلیل اینکه دستمان از گزینه های موجود خالی بود انتخاب برایمان سخت شد.

سهرابی در پایان از تغییر بعضی از فیلم ها در برنامه سخن گفت و بیان کرد: البته اگر سالی هم هیچ فیلمی مرتبط با انقلاب و دفاع مقدس نباشد برنامه نمایش «شب های فیلم» را متوقف می کنیم امسال البته توانستیم چند فیلم در این حوزه را به نمایش بگذاریم و البته آنچنان که در برنامه آمده است ممکن است بعضی از فیلم ها هم با اطلاع رسانی قبلی تغییراتی داشته باشد.

«شب های فیلم» چندین سال است که توسط انجمن انقلاب و دفاع مقدس بعد از جشنواره فیلم فجر برگزار می شود و امسال هم این برنامه از ابتدای هفته آغاز شد و تا ۱۸ اسفندماه فیلم ها هر شب در دو سانس ساعت ۱۹ و ۲۱ در سینما فلسطین به نمایش درمی آیند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.