چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۰

بهره گیری از خرد جمعی؛ ضرورتی انکارناپذیر

خبرهای جدید «سینماپرس» از آخرین اثر مجیدی/ ۲۵ دقیقه از «فیلم «محمد رسول الله (ص)»کوتاه می‌شود

فیلم سینمایی «محمد رسول الله(ص)» به کارگردانی مجید مجیدی

سینماپرس: جدیدترین خبرها از فیلم محمد رسول الله (ص)» مجید مجیدی حاکی از کوتاه شدن فیلم به مدت ۲۵ دقیقه و اکران آن از عید فطر سال آینده در کشور است.

به گزارش خبرنگار سینماپرس و بر اساس آخرین شنیده ها از منابع مطلع، فیلم «محمد رسول الله (ص)» که یا زمان ۱۹۰ دقیقه و به رغم بکارگیری انواع تکنیک های بصری قابل توجه، برای مخاطب داخلی و خارجی خسته کننده به نظر رسیده و حداقل در طول نمایش محدود خود نظر بسیاری از منتقدان حرفه ای سینما را نتوانست از این نظر بخود جلب کند با بررسی مجدد سازندگان فیلم به ۱۶۵ دقیقه تقلیل می یابد.

این در حالیست که برخی از صاحبنظران و منتقدان سینما همچنان معتقدند حذف زمان بیشتری از این فیلم به ویژه در برخی صحنه های غیر ضروری به جذب مخاطب بیشتر کمک خواهد کرد.

همچنین در خصوص اکران عمومی این فیلم در سینماها گفته میشود آخرین اثر مجید مجیدی از عید فطر سال آینده یعنی حدود روزهای پایانی تیر ۹۴ در معرض تماشای عموم قرار گرفت.

یک منبع موثق به سینماپرس گفت: با توجه به وضعیت سالن های سینما در داخل کشور و عدم کیفیت مطلوب بسیاری از آنها مقرر شده است تعداد ۱۵۰ سالن اعم از سینماهای موجود و نیز مجموعه های متعلق به وزارتخانه ها و دستگاههای دولتی و سایر مراکز فرهنگی در سراسر کشور شناسایی و نسبت به تجهیز فنی و امکانات دیجیتالی آنها اقدام شود تا فیلم در شرایط مطلوب و قابل قبول تری برای مردم علاقمند به نمایش در آید.

بنا به گزارش خبرنگار ما، فیلم«محمد رسول الله(ص)» جدیدترین ساخته مجید مجیدی است که از حدود ۴ سال پیش با سرمایه گذاری بنیاد مستضعفان و تهیه کتتدگی محمد مهدی حیدریان و مدیر تولیدی علیرضا رضاداد با بودجه تقریبی ۱۱۰ میلیارد تومان و با هدف نمایش تاریخ زندگی پیامیر رحمت و مهربانی اسلام تولید شده است.

این فیلم که قرار بود در افتتاحیه جشنواره فیلم فجر امسال در برج میلاد به نمایش در امد سرانجام بعد از جشنواره به طور محدود برای برخی اهالی فرهنگ و رسانه در سینما فرهنگ تهران به روی پرده رفت و بازتاب های متفاوتی را نزد منتقدان و تماشاگران همراه داشت.

فیلم زندگی پیامبر اسلام(ص) که دوران کودکی تا سن حدود هجده سالگی حضرت را به تصویر می کشد و علاوه بر رایزنی با کشورهای اسلامی و عربی برای حضور بین المللی در رویدادهای خارجی تلاش می کند، در جشنواره فیلم برلین امسال پذیرفته نشد و برگزار کنندگان جشنواره در اقدامی کاملأ سیاسی فیلم موبایلی و غیرقانونی تاکسی ساخته جعفر پناهی را مورد تقدیر ویژه قرار دادند.

این گزارش حاکیست فارغ از برخی اشکالات محتوایی و انتقادات به موارد تکنیکی و ساختاری فیلم که ناشی از عدم بهره مندی از مشورت مجیدی و همکارانش با بسیاری از فعالان حرفه ای و باسابقه سینمای وطنی است و متأسفانه در حال حاضر امکان اصلاح ندارد و تنها می‌تواند برای تولید چنین فیلمهایی در آینده مورد توجه مجیدی و سایر فیلمسازان قرار گیرد، طولانی بودن زمان فیلم و برخی موارد فنی از جمله نامفهوم بودن جملات زیرنویس شده فیلم برای مخاطب عام از جمله نکاتی است که بی شک موجب کاهش مخاطب در زمان اکران خواهد شد؛ امید است سازندگان فیلم با توجه به هزینه سنگین فیلم که به نوعی سرمایه ملی کشور به حساب می آید، تا تیرماه سال آینده همچنان در فکر رفع اشکالات فیلم بوده و از خرد جمعی در این زمینه بهره بیشتری ببرند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.