دوشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۲

عصر امروز پس از برگزاری مجمع عمومی

هیأت مدیره جدید خانه سینما انتخاب شدند/ رأی «ابوالحسن داودی» به حد نصاب نرسید/ «عسگرپور» رفت

مجمع عمومی خانه سینما

سینماپرس: هیأت مدیره جدید خانه سینما با برگزاری مجمع عمومی و انتخابات معرفی شدند و در جایگاه برخی مدیران قبلی اعم از محمد مهدی عسگرپور ، فرهاد توحیدی، امیر اثباتی، محمدسریر ، سیروس الوند و...قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار سینماپرس با برگزاری مجمع عمومی خانه سینما و برگزاری انتخابات هیات مدیره جدید محمدرضا مویینی، ابراهیم مختاری، بهمن اردلان، کامران ملکی، آتیلا پسیانی، شادمهر راستین و سید مهدی خادم به عنوان اعضای هیات مدیره جدید خانه سینما انتخاب و حمید رضا آشتیانی پور عضو علی البدل اول و محمدرضا سکوت به عنوان عضو علی البدل دوم معرفی شدند.

بر اساس این گزارش عبدالله اسفندیاری نیز به عنوان بازرس و ایمان کریمیان به عنوان بازرس علی البدل انتخاب شدند.

جالب اینکه بر خلاف برخی اخبار و فضاسازی رسانه ها آرای ابوالحسن داودی و علیرضا داوودنژاد در این انتخابات به حد نصاب نرسید.

بر اساس این گزارش مویینی ۲۱ رای، مختاری ۲۰ رای، اردلان ۱۸ رای، ملکی ۱۶ رای، پسیانی ۱۶ رای، راستین ۱۵ رای، خادم ۱۴ رای، آشتیانی پور ۱۲ رای، سکوت ۱۰ رای آورده اند.

محمدرضا مویینی تدوینگر و عضو هیات مدیره کانون تدوین‌کنندگان سینمای ایران است که در در دوره پنجم و ششم عضو هیات‌مدیره خانه سینما  بوده است.

طبق اساسنامه جدید خانه سینما،هیات مدیره جدید 45 روز یعنی حدود 27 فروردین ماه فرصت دارد تا مدیرعامل انتخاب کند و لازم است که مدیرعامل خارج از ترکیب هیات مدیره باشد.

بعد از انتخابات هیئت مدیره، فرهاد توحیدی رئیس هیئت مدیره قبلی به جمع خبرنکاران آمد و در سخنان کوتاهی گفت: عضویت در هیئت مدیره مدالی نیست که به سینه بزنند، باید اعصاب پولادین و کفش آهنین داشته باشد و تمام کسانی که انتخاب شدند مرد کار صنفی هستند.

توحیدی، جو انتخابات را دوستانه دانست و این گروه را ترکیب خوبی دانست و ابراز امیدواری کرد که هیئت مدیره ظرف 45 روز رئیس هیئت مدیره را انتخاب کنند.

شایان ذکر است با برگزاری این انتخابات که البته گفته می شود بطور موقت بوده و تا زمان اصلاح برخی موارد جزیی اساسنامه طیق توافق مدیران سینمایی با نمایندگان کمیسیون فرهنگی مجلس، باید ظزف چند ماه آینده  مجددأ همراه با مجمع عمومی برگزار شود، محمد مهدی عسگرپور مدیر عامل و فرهاد توحیدی رئیس هیأت مدیره خانه سینما و برخی اعضای تیم مدیریتی این خانه پس از گذشت شش سال تغییر یافته و باید منتظر ماند که سکان مدیر عاملی خانه سینما در اختیار چه کسی قرار خواهد گرفت.

نظرات

  • محسن فاضلی. عضو خانه سینما ۱۳۹۳/۱۲/۱۱ - ۲۱:۲۲
    4 1
    افراد انتخاب شده از سابقه خوبی برخوردارند. وامیدواریم بدون حاشیه سازی به حال رفاه اهالی سینما تلاش وصادقانه بکوشند. بنده از سال 55 با محمدرضا مویینی در تلویزیون مرکز ابادان همکار ودوست بودیم و امراله احمد جو که یادش بخیر که فعلا در اصفهان زندگی میکندوهردو نفر تا اخرین روزهای جنگ در حال تهیه وگزارش از دفاع بروبچه های خرمشهر وابادان بودند. امیدوارم که دوستان کسی را به عنوان مدیر انتخاب کنند که وقت بیشتری برای اعضا خانه سینما بگذارد. امین رب اللمین

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.