چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۱

گپ سینماپرس با کارگردان«سفیدنمایی»

مستندی با موضوع «رشوه» و به سفارش شبکه «افق»/ خسروی: مستند را با طنز و انیمیشن تلفیق کرده‌ام

مصطفی خسروی کارگردان مستند

سینماپرس: مصطفی خسروی کارگردان مستند در گفتگو با سینماپرس اظهار داشت: مستند «سفیدنمایی» را با موضوع رشوه در دست ساخت دارم که مراحل پایانی تدوین را سپری می کند و قرار است در سال آینده از شبکه «افق» پخش شود.

خسروی در ادامه افزود: ما برای پرداختن به مسأله رشوه در کشور دچار محدودیت های بسیار بودیم که کار ما را سخت می کرد. به عنوان مثال برای پرداختن به این مسأله نیازمند دسترسی به پرونده ها و فسادهای اقتصادی بودیم که هیچ سازمانی حاضر به همکاری با ما نشد.

وی در ادامه این بحث خاطرنشان کرد: به همین دلیل ما مجبور شدیم این مسأله را از ۴ زاویه اقتصادی، خلأهای قانونی، روانشناسی و جامعه شناسی مورد بررسی قرار دهیم.

این کارگردان افزود: سعی ما بر این بود که با شخصیت های سرشناس مصاحبه کنیم و علاوه بر پرداختن به مسأله رشوه در این ۴ زاویه نگاهی تاریخچه ای نیز داشته باشیم. از اشخاص سرشناسی که در این مستند گفتگو کرده اند حسین میرمحمد صادقی و بهمن کشاورز وکیل دادگستری را می توان نام برد.

خسروی در ادامه اظهار داشت: ما برای جذاب تر شدن این مستند فضایی طنز به آن افزوده ایم. همچنین در بخش هایی از انیمیشن نیز استفاده کرده و فضای طنز این مستند را با انیمیشن تلفیق کرده ایم.

وی عوامل ساخت این مستند را معرفی کرد و گفت: «سفیدنمایی» به تهیه کنندگی خانه مستند انقلاب اسلامی ساخته می شود که در آن سامان مختاری در مقام تصویربردار با ما همکاری داشت و رسول آذرگون نیز مسئول ساخت انیمیشن ها بود. نویسندگی و کارگردانی این مستند را خودم بر عهده داشتم.

این کارگردان در ادامه از ساخت مستندی دیگر خبر داد و اظهار داشت: مستندی با عنوان «پدر، متخلص به صالحا» درباره یکی از جانبازان ۸ سال دفاع مقدس را در دست ساخت دارم که این اثر نیز مراحل پایانی تدوین خود را سپری می کند. ما در این مستند به خانواده رضا صالحی می پردازیم و به نکته های جالبی از زندگی این خانواده اشاره خواهیم کرد که مطمئناً برای مخاطب می تواند جذاب و دیدنی باشد.

کارگردان فیلم «بچه های دو محله» در ادامه از ساخت مستندی دیگر خبر داد و گفت: به تازگی برای ساخت مستندی با موضوع زندگی شهید عبدالرسول زرین وارد مرحله تصویربرداری شده ایم. شهید زرین از تک تیراندازهایی است که در ۸ سال دفاع مقدس ۳۵۰۰ عراقی را به هلاکت رسانده است و ما در این مستند به خصوصیات اخلاقی و سبک زندگی این شهید بزرگوار خواهیم پرداخت. هنوز عنوانی برای این مستند انتخاب نکرده ایم.

وی در ادامه عوامل ساخت این مستند را معرفی کرد و گفت: در ساخت این دو مستند همت منتظری به عنوان تصویربردار،  محمدرضا حسینی به عنوان مدیر تولید و حسین زینلی در مقام تهیه کننده با ما همکاری کردند. ضمن اینکه علاوه بر کارگردانی، نویسندگی دو اثر را نیز عهده دار بودم.

خسروی در پایان افزود: دو مستند «پدر، متخلص به صالحا» و مستند شهید زرین به سفارش موسسه فرهنگی روایت فتح ساخته می شوند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.