یکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۷

ایمان گودرزی به سینماپرس خبر داد

علت فوت دکتر شریعتی و اختلافش با شهید مطهری مستند می‌شود/ زندگی استاد نجات اللهی و عزت‌شاهی بر پرده سینما

دکتر علی شریعتی-شهید مطهری

سینماپرس: ایمان گودرزی کارگردان مستند و فیلم کوتاه در گفتگو با سینماپرس تمامی فعالیتهای خود را در ساخت مستندهایی درباره زندگی دکتر علی شریعتی، عزت شاهی، استاد نجات اللهی و.. تشریح کرد.

گودرزی در ادامه خاطرنشان کرد: ساخت مستندی با موضوع زندگی مرحوم دکتر علی شریعتی را در مرحله پیش تولید دارم که در آن به زوایای مختلفی از نحوه فوت ایشان می پردازد.

وی اضافه کرد: این مستند به طور کامل به شخصیت دکتر علی شریعتی می پردازد و از عکس ها، سخنرانی ها، فیلم ها و حتی گزارشات ساواک علیه این شخص در فیلم استفاده خواهیم کرد هر چند که بخش اعظمی از این مستند تولیدی است. در این مستند مصاحبه هایی با خانواده دکتر علی شریعتی و نزدیکانش در دانشگاه خواهیم داشت و به برخی مشکلات که منجر به اختلافاتی بین دکتر شریعتی و آیت الله مطهری شد نیز خواهیم پرداخت.

وی با اشاره به اینکه مرحله تحقیق و پژوهش این مستند ۶ سال به طول انجامید اظهار داشت: در این مستند که به سفارش دفتر مطالعات انقلاب اسلامی ساخته می شود از آرشیوی بسیار غنی از اطلاعات استفاده می شود که بسیاری از مطالب آن تا امروز مطرح نشده  و این مسائل می تواند برای مخاطبان جذاب باشد. ما به اطلاعاتی در ساخت این مستند دست یافتیم که خانواده ایشان نیز حتی از آن اطلاعی نداشتند و حتی کسانی را پیدا کردیم که در زندان با دکتر شریعتی همراه بودند.

این کارگردان در ادامه افزود: این مستند ۶۰ دقیقه ای که تصویربرداری آن تا آذرماه سال آینده به طول خواهد انجامید در جشنواره عمار سال آینده رونمایی خواهد شد؛ ابته هنوز نامی برای این مستند در نظر گرفته نشده است.

گودرزی در ادامه از ساخت مستندی جدید با موضوع زندگی مرحوم استاد نجات اللهی نیز خبر داد و گفت: ساخت این فیلم که به زندگی ایشان می پردازد را در مرحله پیش تولید دارم و در این مستند روحیه مبارز و حق طلب ایشان را دنبال خواهیم کرد. از نظر من این شخصیت درتاریخ معاصر ایران گمنام واقع شده است و ما در این مستند تلاش خواهیم کرد تا به معرفی ایشان بپردازیم.

این کارگردان به ساخت فیلمی کوتاه نیز  اشاره کرد و اظهار داشت: ساخت یک فیلم با داستانی واقعی را در مرحله پیش تولید دارم که به واقعه ای در زمان کشف حجاب توسط رضاشاه می پردازد و در آن قصه زنی را روایت خواهیم کرد که در هنگام بارداری در حین فرار از دست مأموران شاه دچار حادثه ای می شود که منجر به از دست دادن فرزندش می گردد و از لحاظ پزشکی برای بارداری دوباره دچار مشکل می شود اما این زن پس از مدتی به شکلی معجزه آسا دوباره باردار می شود و این بار فرزندش که در گروه ابوذر نهاوند فعالیت داشته توسط محمدرضا شاه پهلوی اعدام می گردد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: همچنین در حال حاضر مشغول تصویربرداری مستند «عزت» هستیم که به زندگی عزت شاهی می پردازد. وی از شخصیت های مبارزی بود که نیروهای ساواک اصرار بسیاری بر دستگیری اش داشت.

گودرزی افزود: تا امروز حدود ۸۰ درصد از تصویربرداری این فیلم به پایان رسیده است. زندگی این شخصیت دارای فضای بسیار جذابی است که در بحث مبارزات ویژگی های منحصربه فردی در شخصیت و فعالیت های وی می توان یافت. فکر می کنم که «عزت» اثری ماندگار و جذاب در تاریخ مبارزات انقلاب به حساب آید.

کارگردان فیلم «سازمانی برای جدایی» در ادامه همچنین از ساخت مجموعه ای تلویزیونی خبر داد و گفت: ۴ سال است که درگیر تصویربرداری مستند «برای تاریخ» هستم که به تاریخ جنگ دفاع مقدس می پردازد و این جنگ را از زمان آغاز تا تصویب قطعنامه ۵۹۸ و عملیات مرصاد مورد بررسی قرار می دهد.

وی افزود: حدود ۷۰ درصد از این مستند که قرار است از شبکه سه سیما پخش شود تصویربرداری شده و در آن به سراغ همه امیران، سرداران و بزرگان جنگ رفته ایم. ۷۰ درصد از این مجموعه به شکل مستند بازسازی است که با همکاری ستاد مشترک نیروهای مسلح ساخته می شود.

گودرزی در پایان عوامل مشترک در ساخت این آثار را معرفی کرد و اظهار داشت: تهیه کننده و کارگردانی آثار را خودم بر عهده دارم و وحید نجف زاده به عنوان مدیر تصویربرداری، حسن فریدون جاه به عنوان مدیر تولید، حسن ایزدی تدوینگر، امین گودرزی در مقام نورپرداز، صداگذار و هلی شات و حمید بنا در مقام نویسنده با ما همکاری دارند.

نظرات

  • ام البنین زارعیان پور ۱۳۹۳/۱۲/۱۱ - ۱۴:۵۳
    0 0
    یک مستند درباره استاد نجات اللهی ساخته شده به اسم: انقلاب تقاطع استاد نجات اللهی. مستند خیلی خوبی هم هست، من در یک اکران خانه سینما که مهمان دوست فیلمسازم بودم دیدمش.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.