شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۹

سجادی حسینی اعلام کرد

از کلید خوردن «سپیدان» در اوایل سال آینده تا پخش تله فیلم برگزیده جشنواره عمار در نوروز ۹۴

آرش سجادی حسینی

سینماپرس: آرش سجادی حسینی کارگردان سینما صبح امروز از کلید خوردن فیلم سینمایی «سپیدان» در اوایل سال آینده خبر داد و همچنین عنوان کرد تله فیلم «تیغ و ترنج» که در جشنواره مردمی عمار برگزیده شده بود نوروز ۹۴ از شبکه اول سیما پخش خواهد شد.

وی به خبرنگار سینماپرس گفت: پروانه ساخت فیلم سینمایی «سپیدان» همزمان با برگزاری جشنواره فیلم فجر صادر شد و این روزها به همراه علی گلبهاران مشغول بازنویسی فیلمنامه هستیم و از هفته آینده پیش تولید جدی این پروژه سینمایی را آغاز خواهیم کرد.

سجادی حسینی در ادامه افزود: «سپیدان» فیلمی در ژانر پلیسی – اجتماعی است که بیش از ۸۰ درصد آن در خارج از کشور جلوی دوربین خواهد رفت و قرار است در آن از بازیگران مطرح سینمای ایران و اروپا استفاده کنیم.

وی در مورد سایر فعالیتهای خود گفت: فیلم تلویزیونی «تیغ و ترنج» که برگزیده جشنواره مردمی عمار شد را آماده نمایش دارم و که قرار است در نوروز ۹۴ از شبکه یک سیما پخش شود.

سجادی حسینی گفت: «تیغ و ترنج» با محوریت زندگی شهیده نسرین فضلی ساخته شد که در این فیلم آزاده مهدی‌زاده نقش شهیده فضلی را ایفا کرد و رامتین خداپناهی نقش همسرش را بر عهده داشت.

وی در ادامه بیان داشت:  در این فیلم تلویزیونی افسر اسدی ایفاگر نقش بی‌بی، مادر یک شهید است و  مصطفی طاری، حسین معلومی، عنایت بخشی، فرشید زارعی‌فر و جمشید شاه‌محمدی از دیگر بازیگران این تله فیلم هستند؛ لوکیشن‌های فیلم هم در ارمنستان، تهران و کردستان بود.

 سجادی حسینی در ادامه  اشاره کرد: این تله فیلم روایتگر مستندات زندگی شهیده نسرین فضلی است و برای این‌که بار دراماتیک این اثر را هم حفظ کنیم، بخش‌هایی را به قصه اضافه کردیم که در این‌باره می‌توانم به شخصیت بی‌بی اشاره کنم که در قصه به نوعی مادر معنوی این شهیده محسوب می‌شود.

وی درباره این‌که داستان این فیلم از کدام مقطع زندگی شهیده فضلی آغاز میشود توضیح داد: ایشان در دوران طاغوت  زمانی که در دبیرستان مشغول به تحصیل بود و شاگرد محجبه ای نیز بود، روزی تابلوی مدرسه را که به نام شهدخت بود، از روی دیوار برمی‌دارد و تابلوی سمیه را جایگزین می‌کند. ما اولین صحنه تله فیلم «تیغ و ترنج» را با این صحنه آغاز کردیم و در طول فیلم، شجاعت و نترس بودن این زن را به تصویر کشیده ایم.

آرش سجادي حسيني متولد ۱۳۵۱ در تهران است. وي فارغ التحصيل رشته مديريت فرهنگي است و فعاليت سينمايي خود را در مقام دستياري كارگردان از سال ۱۳۷۰ با فيلم سینمایی «مدرسه پيرمردها» آغاز كرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.