چهارشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۲

ملودرامی تلخ و اجتماعی با عنوان «روز بد»

«پیمان عباسی» اولین فیلم سینمایی خود را با طرحی از «اصغر فرهادی» می‌سازد/ ژانر طنز هیچگاه مورد علاقه من نبوده است!

پیمان عباسی*

سینماپرس: پیمان عباسی فیلمنامه نویس سینما و تلویزیون گفت: به زودی اولین فیلم سینمایی ام با عنوان «روز بد» را بر اساس طرحی از اصغر فرهادی جلوی دوربین خواهم برد.

فیلمنامه نویس فیلم سینمایی «توفیق اجباری» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: «روز بد» ملودرامی تلخ و اجتماعی است که از فضایی شهری بهره می برد و مطمئناً می تواند با استقبال بسیار خوبی از سوی خانواده ها به ویژه زوج های جوان روبرو شود.

عباسی در مورد داستان اولین فیلم بلند سینمایی اش گفت: داستان این فیلم در مورد مردی است که روزی هنگام مراجعه به منزل متوجه غیبت همسرش می شود و مرتب دنبال او می گردد اما هیچ اثری از وی پیدا نمی کند. مرد در پی جستجوی همسرش به نکات سری زیادی در مورد او پی می برد و این مسیر جستجوی چند ساعته شوهر کل داستان این فیلم را تشکیل می دهد.

وی با تأکید بر اینکه داستان این فیلم در مورد «خیانت» که این روزها به شدت در سینمای ایران باب شده، نیست اظهار داشت: امیدوارم که خلاصه داستان این فیلمنامه شبیه به آثاری که «خیانت» تم اصلی آن ها را تشکیل می دهد نشده باشد چرا که داستان فیلم من به هیچ عنوان در مورد خیانت نیست و تنها به آسیب شناسی مسائل اجتماعی و زناشویی می پردازد.

فیلمنامه نویس فیلم سینمایی «پرتقال خونی» ادامه داد: امیدوارم که در صورت مهیا شدن شرایط به ویژه از نظر اقتصادی شرایط تولید این فیلم در اوایل بهار سال ۹۴ فراهم شود. تاکنون برخی از عوامل تولید این فیلم از جمله بهروز خواجه نوری به عنوان تهیه کننده و رضا داوود نژاد به عنوان مجری طرح مشخص شده اند و احتمالاً میلاد کی مرام نیز نقش اصلی این فیلم سینمایی را بازی خواهد کرد.

این فیلمنامه نویس مطرح در بخش دیگری از این گفتگو از تولید ۲ سریال بر اساس فیلمنامه های خودش خبر داد و گفت: سریال «ساعت صفر» به تهیه کنندگی شهاب چگینی و کارگردانی آرش معیریان اواخر اسفندماه سال جاری برای موسسه ویدیو رسانه در ۱۲ قسمت تولید خواهد شد.

وی افزود: «ساعت صفر» یک ملودرام اجتماعی است که هم اکنون در آخرین مراحل پیش تولید به سر می برد و تاکنون حضور یک بازیگر آمریکایی به نام «الیزابت پید» که قرار است در این سریال نقش اصلی را ایفا کند در «ساعت صفر» قطعی شده است. همچنین امین حیایی و خاطره اسدی نیز دو تن از بازیگرانی هستند که تاکنون حضورشان در این سریال قطعی شده و احتمالاً میلاد کی مرام نیز به لیست بازیگران این سریال اضافه خواهد شد.

فیلمنامه نویس سریال «قلب یخی» در مورد داستان «ساعت صفر» گفت: این سریال داستان یک دختر آمریکایی است که در تولد ۲۵ سالگی اش بر اساس یک اتفاق متوجه می شود که ایرانی است و از همین رو به ایران سفر می کند و با کنکاش در زندگی اش متوجه می شود که مادرش از سال ها قبل به جرم قتل در زندان به سر می برد و از این رو ناخواسته درگیر یک سری ماجراهای عجیب می شود.

عباسی خاطرنشان کرد: بخشی از این سریال قطعاً در خارج از ایران ساخته خواهد شد که عوامل تولید در حال حاضر مشغول رایزنی با برخی از کشورها برای گرفتن تصاویر مربوط به آن بخش ها هستند. اما سریال تا چند روز آینده در تهران کلید می خورد.

وی در ادامه این گفتگو از ساخت سریال طنز «سجل» خبر داد و اظهار داشت: این سریال تلویزیونی به زودی به تهیه کنندگی جمال گلی و کارگردانی سامان مقدم برای پخش از شبکه تهران کلید خواهد خورد و البته تاکنون حضور هیچ از یک عوامل آن قطعی نشده و احتمالاً در صورت مهیا شدن شرایط برای پخش در ماه مبارک رمضان سال ۹۴ به آن اختصاص داده می شود.

فیلمنامه نویس فیلم سینمایی «زن بدلی» در بخش دیگری از این گفتگو در مورد چرایی دوری اش از عرصه فیلمنامه نویسی طنز گفت: ژانر طنز به هیچ عنوان مورد علاقه من نبوده و نیست و من همیشه از آن فراری بوده ام و اساساً به دلیل گذران زندگی و اینکه چرخه اقتصادی سینما با آثار طنز می چرخد در این حوزه گهگاه حضور داشته ام. حتی بعد از فیلم «توفیق اجباری» و توفیق آن در گیشه پیشنهادهای متعددی برای نگارش فیلمنامه به سوی من سرازیر شد و من حدود ۲۰ فیلمنامه در این حیطه نوشتم البته به دلیل عدم علاقه ام اسم خودم را از تیتراژ برخی از آن ها حذف کردم چون خروجی نهایی فیلمنامه را به هیچ عنوان دوست نداشتم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.