سه‌شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۶

ابراز نارضایتی یک کارگردان از اکران فیلمش در اسفندماه/ مسئولان فکری بکنند!

پوریا پورسرخ در فیلم سینمایی دوربین

سینماپرس: محسن توکلی کارگردان فیلم سینمایی «دوربین» که فیلمش با محوریت طنز موقعیت از فردا در سینماهای کشور اکران میشود از اکران فیلم خود در این ماه ابراز نارضایتی کرد.

این کارگردان سینما در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: فیلم سینمایی «دوربین» برخلاف بسیاری از آثار ساخته شده در سینمای ایران دارای فضای جشنواره ای نیست و فیلمی متعلق به سینمای بدنه است که سمت و سوی رونشنفکری به خود نگرفته و تنها در صدد آن است که گیشه سینماها را به تسخیر خود دربیاورد. اما از آنجا که این فیلم در بدترین زمان و شرایط ممکن قرار است روی پرده سینماها برود ما امید چندانی به فروش بالای آن نداریم.

وی ادامه داد: وضعیت امروز اکران سینمای ایران به شدت اسفبار است و تهیه کنندگان و سرمایه گذاران ناچار هستند برای جلوگیری از هرگونه ضرر بیشتر فیلم های خود را در این زمان نامناسب اکران کنند. ما هیچ گونه امیدی به بهبودی وضعیت اکران در سال آینده نداشتیم و از این رو ناچاراً راضی به اکران فیلم از چهارشنبه فردا ششم اسفندماه سال جاری شدیم.

توکلی با تأکید بر اینکه یکی از معضلات اصلی و اساسی فیلمسازان مربوط به اکران فیلم ها است اظهار داشت: همه فیلمسازان و دست اندرکاران سینمای ایران با شور و اشتیاق فراوانی فیلم های خود را آماده می کنند اما تازه متوجه می شوند که مورد اصلی ماجرا که مربوط به بهره بردای از زحمات و دیده شدن فیلم شان است باقی مانده که آن هم مسئله اکران است. در سینمای ایران قدرت تصمیم گیری اکران تنها با برخی افراد معدود است که یا سینمادار هستند و یا دست هایی مداخله گر در اکران دارند که هر فیلمی را دوست ندارند در بدترین شرایط به اکران می رسانند.

وی افزود: ما «دوربین» را بهار سال گذشته در تهران و لواسان جلوی دوربین بردیم و تمامی انتظارمان در طول ۱ سال گذشته این بود که این فیلم در یک زمان مناسب که مردم دسترسی راحت تری به سینماها دارند اکران شود. داستان این فیلم در مورد دو دوست به نام های مجید و حامد است که درگیر مشکلات یکدیگر می شوند و همین امر آنها را وارد ماجرای پلیسی پیچیده ای میکند.

این کارگردان خاطرنشان کرد: البته فیلم ما به نحوی طنز موقعیت است و سعی دارد که مخاطبان خود را به دور از ابتذال طنزهای کلامی سخیف و عامیانه که این روزها در فیلم های سینمایی طنز شاهد آن هستیم بخنداند. خط اصلی آموزشی که در این فیلم مورد توجه ما بوده است در مورد این است که همه مردم دوست دارند از آینده خود مطلع باشند اما وقتی از آینده مطلع می گردند بحران های عظیمی در زندگی آن ها به وجود می آید. این فیلم به نحوی می خواهد به مخاطبان خود بیاموزد که حال را غنیمت است!

گفتنی است؛ عوامل اصلی فیلم سینمایی «دوربین» عبارتند از: کارگردان:محسن توکلی، سرمایه گذار، مجری طرح:مصطفی غلامی آبادانی، فیلمبردار:فرزام گل سفیدی، طراح صحنه و لباس:مهدی ستاری، موسیقی: محمد محمدعلی، چهره پرداز:علیرضا باقر بیگی، صدابردار:حمید اسلامی، دستیار اول کارگردان: افسین آقایی، برنامه ریز :رحمان محمدی، تدوین :محسن توکلی، صداگذار: مجید یوسفی، منشی صحنه:بهاره حسینی، عکاس: زهرا هندی، مشاور رسانه ای: منصوره بسمل بازیگران: پوریا پورسرخ، شاهرخ استخری، بهنوش بختیاری، سارا منجزی، مصطفی غلامی آبادانی، هلیا امامی، شیوا عراقی و رضا رویگری.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.