سه‌شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۰

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در مصاحبه با ما

لاله افتخاری: امیدوارم برگزار کنندگان مجمع عمومی خانه سینما دوباره بر پایه احساسات خلاف قانون عمل نکنند

لاله افتخاری

سینماپرس: لاله افتخاری عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: امیدوارم هیأت مدیره خانه سینما و مسئولان ارشد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در برگزاری مجمع عمومی ۱۱ اسفند فقط «قانون» را ملاک عملکرد خود بدانند و دوباره از روی خواسته و احساسات خود دست به انجام خلاف منافی قانون نزنند.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سینماپرس تصریح کرد: هر عملی در جمهوری اسلامی ایران باید در چارچوب قانون باشد و از همین رو نمایندگان مجلس شورای اسلامی در صورت عملکرد غیرقانونی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای برگزاری مجمع خانه سینما جلوی این قضیه به شدت خواهند ایستاد.

 وی اضافه کرد: مجلس و به تبع آن کمیسیون فرهنگی انتظار دارند مردم و مسئولان به قانون عمل نموده و از آن تمکین کنند. ما از هر حرکتی که قانون مند و مطابق مصالح نظام باشد حمایت می کنیم و از هر حرکتی که خلاف قانون در هر عرصه ای باشد نه تنها حمایت نمی کنیم بلکه دولت را در رابطه با آن عمل غیرقانونی بازخواست خواهیم کرد.

افتخاری با تاکید بر اینکه برای برگزاری مجمع عمومی یازدهم اسفند خانه سینما باید بسترهای قانونی لازم فراهم شود اظهار داشت: در صورت عدم به وجود آمدن بستر قانونی برای برگزاری این مجمع عمومی از جمله بی توجهی به مفاد اساسنامه و یا ضوابط وزارت ارشاد به عنوان اصلی ترین نهاد فرهنگی کشور،  انجام آن یک عمل غیر قانونی خواهد بود.

وی خاطر نشان ساخت: ما انتظار داریم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی روی عملکرد خانه سینما نظارت کافی داشته باشد چرا که مطمئناً در صورت برگزاری این مجمع در خانه سینما در یک فرایند غیرقانونی و خلاف قوانین جاری کشور، کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی وارد عمل خواهد شد و از مسئولان ارشد وزارت خانه متبوع و همچنین معاونت مربوطه آن سوال خواهد نمود.

وی ادامه داد: وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی باید بگونه ای رفتار کند تا هنرمندانی که در ذیل مجموعه خانه سینما فعالیت می کنند تنها و تنها در ریل قانون حرکت کنند و از انجام هرگونه اعمال غیرقانونی و چه بسا فراقانونی خودداری کنند.

وی تأکید کرد:نمایندگان مجلس شورای اسلامی به خاطر سوگندی که یاد کرده اند مدافع اجرای صحیح قانون خواهند بود و در صورت دیدن هرگونه انحرافی در تخطی از قانون جلوی خاطیان خواهند 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.