چهارشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۵

سیاوش حقیقی اعلام کرد:

تشریح جزئیات بخش بین‌الملل پنجمین جشنواره فیلم شهر / پیش بینی ۱۰جایزه برای برگزیدگان

سیاوش حقیقی*

سینماپرس: سیاوش حقیقی دبیر جشنواره فیلم شهر گفت: بخش بین‌الملل پنجمین جشنواره فیلم شهر در قالب دو بخش رقابتی و سه بخش غیررقابتی و با نمایش ۱۵ فیلم در بخش مسابقه اصلی برگزار می‌شود.

به گزارش سینماپرس، سیاوش حقیقی دبیر پنجمین جشنواره بین المللی فیلم شهر گفت: این رویداد سینمایی در بخش بین الملل به صورت مسابقه فیلم های بلند و کوتاه طراحی شده که به ترتیب در بخش مسابقه فیلم های بلند حداکثر ۱۲ فیلم بین المللی و ۳ فیلم ایرانی، همچنین، در بخش مسابقه فیلم های کوتاه بین الملل حداکثر ۳۰ فیلم بین المللی و ۵ فیلم ایرانی حضور خواهند داشت.

وی ادامه داد: علاوه بر بخش های رقابتی سه بخش غیررقابتی هم در ساختار بین الملل جشنواره شهر از سوی شورای سیاستگذاری جشنواره پیش بینی شده که متعاقبا معرفی خواهند شد.

حقیقی با بیان اینکه"تعامل شهروندان بر زندگی انسانی و متعالی و تکریم مقاومت برای بقاء در شهرها در دوران مصائب" مهم ترین رویکردهای  بخش  بین الملل پنجمین جشنواره فیلم شهر عنوان شد،خاطر نشان کرد: بخش بین الملل جشنواره شهر فیلم هایی را به نمایش می گذارد که بر تعامل شهروندان با شهرشان بر بستری از زندگی انسانی و متعالی تاکید دارند. همچنین، از دیگر اهداف این بخش، نمایش و بذل توجه به آثاری با کیفیت در جهت پاکیزه سازی حیات شهری و تکریم مقاومت برای بقاء در شهرها در دوران مصائب است.

 دبیر پنجمین جشنواره بین المللی فیلم شهرهمچنین خبر داد:در مجموع ده عنوان جایزه برای برگزیدگان بخش بین الملل پیش بینی شده است.

به گفته وی عناوین جوایز بخش بین الملل به این شرح است.فیلم های بلند بخش مسابقه : جایزه بهترین فیلم (تهیه کننده)/ جایزه ویژه هیات داوران/ جایزه بهترین کارگردان/ جایزه بهترین فیلم نامه/ جایزه بهرتین بازیگر زن/ جایزه بهترین بازیگر مرد/ جایزه دستاورد فنی- هنری.

همچنین، در این بخش حداکثر ۳۰ فیلم بین المللی و ۵ فیلم ایرانی حضور خواهند داشت.برای این بخش هم سه عنوان جایزه در نظر گرفته شده است: بهترین فیلم کوتاه داستانی، بهترین فیلم کوتاه مستند و بهترین پویانمایی کوتاه

حقیقی افزود:متقاضیان حضور در بخش بین الملل می‌بایست آثار خود را حداکثر تا تاریخ ۳۱مارس۲۰۱۵ به دبیرخانه جشنواره تحویل دهند.

سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، پنجمین جشنواره‌ی بین‌المللی فیلم شهر سوم تادوازدهم خردادماه سال ۱۳۹۴ در ۲ بخش مسابقه ی سینمای ایران  و سینمای بین‌الملل در تهران برگزار می‌کند.
 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.