چهارشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۰

به نقل از «پگاه ارضی» در گفتگو با ما

تصویربرداری فیلم کوتاه «عبور» اول اسفند در شمال کشور آغاز می‌شود

پگاه ارضی در فیلم کوتاه عبور

سینماپرس: «پگاه ارضی» فیلمساز کشورمان در گفتگو با سینماپرس اظهار داشت: فیلم کوتاه «عبور» را در مرحله پیش تولید دارم که اول اسفندماه تصویربرداری آن را در شمال کشور آغاز خواهیم کرد و یک هفته زمان برای تصویربرداری آن در نظر گرفته ایم.

وی خاطرنشان کرد: این فیلم که قصه اش در یک آبادی آغاز می شود، گذر یک زمان را با محوریت قرار دادن قصه اولین روز مدرسه رفتن پسربچه ای به همراه پدرش در فضایی نسبتاً سوررئال روایت می کند.

این کارگردان در ادامه عوامل ساخت این فیلم را معرفی کرد: نویسنده، کارگردان و تهیه کننده این فیلم خودم هستم و آقای حمیدرضا طباطبایی در سمت دستیار کارگردان، نوید ارضی در سمت تصویربردار، شروین ارضی بازیگر خردسال این فیلم، مهدی حسینی نیا دیگر بازیگر فیلم، محمود شاه محمدی به عنوان مدیر تولید و سعید زند در مقام صدابردار در ساخت این فیلم همکاری خواهند کرد.

ارضی در ادامه افزود: فیلمنامه بلندی با نام موقت «سایه» نیز نوشته ام که به سیمافیلم ارائه داده ام و هنوز برای ساخت آن اقدامی صورت نگرفته است.

وی با اشاره به دیگر فعالیت های خود اظهار داشت: پیش از این فیلم کوتاه «سکوت» را ساختم که نامزد دریافت ۷ جایزه در جشنواره های خارجی شد و از بین آن ها ۴ جایزه را از آن خود کرد. فیلم کوتاه «نیمه پنهان» دیگر فیلم من است که به تهیه کنندگی انجمن سینمای جوانان ایران ساخته شد و در جشنواره بین المللی فیلم کوتاه ایران نیز به نمایش درآمد.

گفتنی است پگاه ارضی تحصیلات سینمایی خود را در آکادمی فیلم نیویورک سپری کرده و فیلمنامه نویسی را در کارگاه فیلمنامه نویسی پاول شریدر و اصغر فرهادی در تورنتو کانادا آموخته است.

این کارگردان پیش از این ساخت فیلم کوتاه «کلاکت» و مستند کوتاه «کبری» را در کارنامه خود داشته است. همچنین طراحی و تدوین پشت صحنه فیلم «مثل یک عاشق» به کارگردانی عباس کیارستمی از دیگر فعالیت های وی در زمینه فیلمسازی است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.