دوشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۷:۵۴

همراه با کارگردانان در کاخ جشنواره

شهبازی: «مسافر کوچولو» اردیبهشت ماه سال آینده در غرب کشور کلید می خورد

شاپور شهبازی*

سینماپرس: شاپور شهبازی کارگردان سینما با حضور در کاخ جشنواره از کلید خوردن اولین اثر بلند سینمایی خود در اردیبهشت ماه سال آینده خبر داد.

وی به خبرنگار سینماپرس گفت: برای فیلم سینمایی «مسافر کوچولو» به تهیه کنندگی مشترک محمود فلاح و مجید پری خواه دو ماه پیش پروانه ساخت دریافت کرده ایم اما با توجه به اینکه داستان این فیلم در فصل بهار می گذرد طی نامه ای به شورای پروانه ساخت درخواست کردیم که این فیلم را اردیبهشت ماه سال آینده کلید بزنیم.

شهبازی در ادامه افزود: در حال حاضر پیش تولید اولیه و بازبینی لوکیشن ها را انجام می دهم و با پرویز پرستویی، فاطمه معتمد آریا و پانته آ بهرام برای بازی در این فیلم وارد مذاکره شده ایم اما منجر به عقد قرارداد نهایی  نشده است.

وی در ادامه به خلاصه داستان این فیلم اشاره کرد و افزود: فیلم سینمایی «مسافر کوچولو»   داستان پدری است که فرزند عقب مانده ای دارد و برای همین موضوع در عذاب است. او برای تجدید و احیای زندگی تصمیم به ازدواج مجدد می گیرد که این رفتار با تضاد خانواده مواجه می شود.

شاپور شهبازی در پایان این گفتگو یادآور شد: «مسافر کوچولو» یک فیلم جاده است که اکثر لوکیشن های آن در غرب کشور رخ می دهد و برای فیلمبرداری آن سه ماه زمان نیاز داریم تا این فیلم را در جشنواره فیلم فجر سال آینده رونمایی کنیم.

بنابراین گزارش، شاپور شهبازی، فوق لیسانس سینما (گرایش فیلمنامه نویسی و کارگردانی) از دانشگاه هنرهای تجسمی کالسروهه (آلمان) دارد و مولف کتاب تئوری های فيلمنامه در سينمای داستانی است. شهبازی برنده قلم زرين بهترين تاليف سينمايی و برنده جايزه و لوح تقدير از سوی كانون فيلمنامه نويسی برای مجموعه فعاليت ها در عرصه فيلمنامه نويسی است و تدريس در دانشگاه هنر و معماری كارشناسی ارشد و دانشگاه سوره به عنوان استاد فیلمنامه نویسی و تحلیل فیلم، فیلمنامه نویس و کارگردان، موسس کانون فیلم ایرانیان اشتوتگارد و مدیر کانون فیلم، مولف کتاب تئوری های فيلمنامه در سينماي داستانی جلد اول و دوم، شرکت در جشنواره های مختلف به عنوان منتقد و خبرنگار، برگزارکننده سمینار فیلم نامه نویسی در شهر کلن، کالسروهه و غیره در فهرست فعالیتهای این فیلمساز جای دارد.

نظرات

  • کسری عبدی ۱۳۹۴/۱۰/۱۸ - ۰۱:۱۱
    0 0
    سلام و درود بر بزرگ مرد سینمای ایران....جناب اقای شهبازی استاد ما هستند هرچی از معلومات ایشان بگم کم گفتم.....استاد خوبم عاشقتون هستم.... ارزوی سلامتی و موفقیت دارم واستون...... بوسه بر دستان شما میزنم.....

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.