شنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۰

همراه با فعالان پشت دوربین در کاخ جشنواره

کیایی: سینما برای تحول و بهبودی به حضور جوانان نیاز دارد/ صدابرداری فیلم فرخ نژاد را اسفند ماه انجام می‌دهم

نظام الدین کیایی*

سینماپرس: نظام الدین کیایی صدابردار سینما که در کاخ جشنواره حضور دارد از فیلم سینمایی «رخ دیوانه» به عنوان یکی از بهترین کارهای دوران صدابرداری خود یاد کرد و گفت: ‌اگر قرار است سینما دچار تغییر و تحولی شود و بهبودی در آن رخ دهد و حرف تازه ای برای گفتن داشته باشد، به حضور جوانان در این عرصه نیاز داد.

وی به خبرنگار سینماپرس گفت: از ابتدای سال شش فیلم سینمایی را کار کردم که از میان آن ها دو فیلم سینمایی «رخ دیوانه» ساخته ابوالحسن داودی و «چاقی» به کارگردانی راما قویدل در جشنواره حضور پیدا کرده اند. 

کیایی در ادامه به حضور جوانان اشاره کرد و توضیح داد: در دو سال اخیر ده کار با جوانان انجام داده ام و معتقد هستم آنها حرفهای جدید برای گفتن دارند.

وی گفت : اکنون فیلمسازان با سابقه و نامدار حرفهای خود را زده و بهترین فیلمهای خود را ساخته اند؛ حال ممکن است در شرایطی یک فیلم بهتر هم بسازنند اما سینما فقط با ساخت تعدادی فیلم توسط کارگردانان با تجربه که توان خود را ثابت کرده اند جلو نمیرود.

صدابردار «بدرود بغداد» در مورد کارهای آماده نمایش خود اظهار داشت:  فیلمهای «عصبانی نیستم» ساخته رضا درمیشیان، «به تهران خوش آمدید» ساخته رضا سبحانی، «چهارشنبه خون به پا می شود» به کارگردانی حماسه پارسا، «دربست» ساخته علی خامه پرست، ... را آماده اکران دارم.

نظلم الدین کیایی به برنامه آتی خود نیز اشاره کرد و افزود: قرار بود بعد از اتمام جشنواره صدابرادری فیلم سینمایی «دیو باید بمیرد» به کارگردانی کاوه صباغ زاده را کار کنیم که این اثر به دلیل عدم تامین بودجه فعلاً منتفی شده است و قرار است اسفند ماه فیلم جدید مهدی نادری را به نام «ماهی موتو» به تهیه کنندگی حمید فرخ نژاد کار کنم.

برپایه این گزارش، «نظام الدین کیایی» در سال ۱۳۲۲ در تهران متولد شد. وی تا کنون ۲۹ فیلم سینمایی صدابرداری کرده است که از جمله آن می‌توان به «روز روشن»، «نارنجی‌پوش»، «خاک و آتش»، «سوت پایان»، «بدرود بغداد»، «چهل سالگی»، «دل‌شکسته»، «زادبوم»، «مصائب چارلی»، «دایناسور»، «تله روباه»، «آفساید»، «رویای خیس»، «شمعی در باد» و ... اشاره کرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.