چهارشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۷

همراه با تهیه کنندگان در کاخ جشنواره

آخرین خبرها از تولیدات«علی اکبری»/ از توزیع ویدئویی «استرداد» تا اواخر امسال تا اکران«یاسین» در نوروز ۹۴

محسن علی اکبری در  نشست فیلم «استرداد» در خبرگزاری سینماپرس

سینماپرس: محسن علی اکبری تهیه کننده سینما که جزو مدعوین جشنواره فیلم فجر بود از توزیع «استرداد» تا پایان سال توسط موسسه رسانه های تصویری خبر داد و دو مورد دیگر آثارش گفت: «یاسین» در اکران دوم نوروز به روی پرده خواهد رفت و «آرمان شهر» در بخش بین الملل جشنواره حضور پیدا می کند.

وی  در گفتگو با خبرنگار سینماپرس در مورد زمان توزیع فیلم سینمایی «استرداد» به کارگردانی علی غفاری در شبکه نمایش خانگی اظهار داشت: قرار بود مدیریت قبلی بنیاد سینمایی فارابی  این فیلم را به همراه ۹ اثر دیگر در شبکه نمایش خانگی عرضه کند که ما این بنحوه توزیع را قبول نداشتیم و با صحبت هایی که با رئیس جدید بنیاد سینمایی فارابی آقای حیدری خلیلی و حسین مسافر آستانه داشتیم قرار است این فیلم تا اواخر امسال توسط موسسه رسانه های تصویری توزیع شود.

بنابراین گزارش، در خلاصه داستان این فیلم سینمایی آمده است:فيلم «استرداد» به موضوع قرامت جنگي مي‌پردازد که قرار بود توسط انگلستان امريکا و شوروی برای جنگ جهانی دوم به ايران داده شود و مربوط به مقطع زماني ۱۳۳۲ است. اين فيلم يک درام تاريخی درباره وقايع جنگ جهانی دوم و مسائلی است که پای نيروهای متحدين و متفقين را به ايران باز کرد و در آن به ماجرای پرداخت غرامت به ايران اشاره می شود.

تهیه کننده «کتاب قانون» در مورد سایر فعالیت های  خود توضیح داد: فیلم سینمایی «آرمان شهر» به کارگردانی حسن ناظر قرار است در بخش بین الملل جشنواره فیلم فجر که در اردیبهشت سال آینده برگزار می شود حضور پیدا کند، سپس برای اکران فیلم برنامه ریزی خواهیم کرد.

وی گفت: فیلم سینمایی «آرمان شهر» در کشورهای ایران، انگلیس، افغانستان، تاجیکستان و هندوستان به تصویر کشیده شده است.

تهیه کننده فیلم سینمای «تلفن همراه رئیس جمهور» ادامه داد: فیلم سینمایی «آرمان شهر» روایت گر زندگی زن افغانی است که به دلیل نداشتن فرزند دست به لقاح مصنوعی میزند تا از مشکلات و مسائل زندگی که پیش رویش است رهایی یابد.

به گزارش سینما پرس عوامل فیلم عبارتند از تهیه کننده : محسن علی اکبری، کارگردان: حسن ناظر، نویسنده : امیر آقایی، مجری طرح، کریستوف روب، مدیر تولید وبرنامه ریز: مجتبی نورمحمدی، مدیران فیلمبرداری: احمد کاوسی، هاکون پالسون و مانونوپولیس، مدیران صدابرداری: مسعود شایان، هادی افشار و مت پرایس، طراح گریم : محمد ذوقی، طراح لباس: عارفه منصوری، طراح صحنه : مارسل بنارک، نورپرداز: پرماناند بهاگراتان و منشی صحنه : دیپانجالی و ملیکا غفورا.

دراین فیلم ملالی زکریا، آرون بالی، اندروشی ور، کیهان ملکی، همایون ارشادی، ساحل چادها، پاملا دونالد، مسعود شهروند، حنا اسپیرت، کریستوفر روب، ممنون مقصودی و شایانتانی ناندی به ایفای نقش پرداخته اند.

محسن علی اکبری در پایان این گفتگو خاطرنشان کرد: فیلم سینمایی «ما متهمیم» به کارگردانی حامد امرایی به «یاسین» تغییر نام داده است و قرار است در اکران دوم عید نوروز به روی پرده سینماها خواهد رفت.

برپایه این گزارش، فیلم «یاسین» سال گذشته در تهران و شمال کشور جلوی دوربین رفت و مدتی به دلیل مسایل مالی متوقف شد که پس از رفع مشکلات، فیلمبرداری از سر گرفته شد و به اتمام رسید. این فیلم سینمایی در ژانر اجتماعی با رگه‌های دینی، در مورد پدری است که در مقطعی از زندگی با سوء استفاده از موقعیت پسر کوچکش که حافظ قرآن است سعی در رانت خواری و بهره‌برداری‌های مادی و معنوی به نفع خودش دارد که در این بین اتفاقی می‌افتد و مسیر پدر عوض می‌شود...

حمید فرخ‌نژاد، پریوش نظریه، یوسف مرادیان، آزاده شمس، رضا توکلی، حسین سلیمانی، طوفان مهردادیان، احمد مهیاری، رخساره شجاع‌الدین، جعفر کرمی و... و. در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند.

«یاسین» نخستین ساخته سینمایی حامد امرایی است که پیش از این چندین تله فیلم، مجموعه‌های مستند و... ساخته بود.

 سایر عوامل سازنده این فیلم عبارتند از:کارگردان:حامد امرایی / مدیران فیلمبرداری : بهرام بدخشانی، فریدون شیردل/ صدابرداران : یدا ... نجفی، روح الله جعفربیگلو/ طراح صحنه و لباس : هومن معصومی / طراح گریم : مهرداد میر کیانی / تدوین : حسین زندباف، مهران کرمی / موسیقی : محمد میرزمانی /  دستیاران کارگردان : علی تهرانی، مهدی امرایی، حدیث کرمی/ منشی صحنه : شیدا یوسفی / عکاس : علی علی اکبری / صداگذاری : امیرحسین قاسمی / مدیران تولید : فرهاد کی نژاد، داوود معدنی / تهیه کننده : محسن علی اکبری - 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.